• CONSTRUCTIES

    van het HEDEN


    Ze is een vluchteling die haar vaderland nooit gekend heeft, gestrand buiten de grenzen van wat haar ouders altijd thuis zijn blijven noemen.

    Over vluchten en heropbouw; destructie en reconstructie onder suboptimale omstandigheden. Over vechten met zichzelf, omgeving, geschiedenis, en heden; over eenzaamheid in verbondenheid en verbondenheid door gedeelde eenzaamheid. Over de constructie van een levensverhaal op basis van trauma en subjectieve, emotioneel geladen waarheden.

    ❦❦❦

    "Het was dus kiezen tussen een pittoreske kuitenbijter en aan flarden geblazen worden door onze meerderen, en in mams geval stond het tweede toch nog net wat lager op haar verlanglijst."

    ❦❦❦

    Start ten laatste op 01/03/2024
    SOTY 2024 | Verbondenheid & eenzaamheid
    Overte historische overeenkomsten berusten op toeval
    Klik hier

    Zoals vermeld, berusten historische overeenkomsten op toeval. Het verhaal is geïnspireerd op een hoop verschillende historische gebeurtenissen (oorlogen, etnische zuiveringen, genocide, diasporas, etc) en het zit dus vol van overeenkomsten - het is nogal moeilijk te schrijven over dat soort zaken zonder enige kennis van hun geschiedenis. Geen van die overeenkomsten hebben de bedoeling het verhaal in een specifieke geografische of historische setting te zetten.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2024 - 20:08 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried




    CONSTRUCTIES

    van het HEDEN
    eerste hoofdstuk

    Lees het eerste hoofdstuk hier.


    Ik ben nog even aan het twijfelen over mijn cover, dus wellicht pas ik deze (en de stijl van het topic & het verhaal) één dezer aan. Maar ik wilde het eerste hoofdstuk alvast activeren, zodat ik het a) niet vergeet en b) omdat ik gewoon echt wil weten wat iedereen ervan vindt, haha. Bovendien weet ik van mezelf dat ik anders toch weer drie dagen bezig zit aan de formatting, dus ik houd het bewust even voor later.

    Ik probeer ongeveer twee-wekelijks te uploaden, maar ik heb dit semester een vrij druk schema (thesis welp), dus het zal waarschijnlijk niet altijd even consequent zijn. Alvast mijn excuses!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2024 - 20:07 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Good luck with thesis! (and the story)

    Ben er echt heel benieuwd naar (: (naar je story, niet je thesis, al mag je daar zeker ook over praten)

    [ bericht aangepast op 7 feb 2024 - 17:42 ]


    help

    RSK schreef:
    Good luck with thesis! (and the story)

    Ben er echt heel benieuwd naar (: (naar je story, niet je thesis, al mag je daar zeker ook over praten)


    Dankje!! En ik houd het zeuren over de thesis wel voor in andere topics, geen zorgen (=

    Ik hoop dat ik de verwachtingen van mensen kan inlossen haha!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2024 - 18:46 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried