• Hi everyone!!

    Sowieso ben ik hier aan het goede adres, want als je ergens boekadvies moet vragen, dan is het hier!

    Mijn vriend wil meer gaan lezen, maar hij is minder into fantasy dan ik en natuurlijk staat mijn boekenkast daar vol van. Hij houd juist meer van waargebeurde verhalen en dan met name dingen met crime enzo. Dat genre weet ik dus echt helemaal niets van, dus ik hoopte dat hier True Crime fanaten zitten die mij wat spannende boeken voor hem kan aanraden :D

    (funny thing. Ik kijk op ID dus altijd true crime docs, maar lees daar maar weinig boeken van.. Dus misschien dat ik die zelf ook eens oppak!)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Normaal ben ik meer van de scifi enzo maar laatst had ik het boek Antrax Eiland van DL Marshall en die was echt heel vet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb laatst One of us is lying gelezen en die vond ik wel tof! Ook The vanishing point van Val McDermid vond ik een leuk, maar de Millenium-trilogie van Stieg Larson spant toch de kroon (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb ze zelf niet gelezen, maar ik kijk af en toe wat true crime video's op YouTube en die hebben het vaak over de 'Missing 411' boeken van David Paulides, misschien zijn die wel iets om te proberen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dit is allemaal van mijn to read lijst, en zijn dus geen boeken die ik al gelezen heb, maar van vrienden hoor ik dat ze goed zijn:
    - Grotesque door Natsuo Kirino
    - Penance door Eliza Clark (geschreven als non fictie, maar is fictie)
    - Labyrint door Henning Mankell (ik heb geen idee of dit goed is aangezien ik het puur om de naam en het feit dat het een thriller is kocht maar het staat wel op mijn boekenplank)

    Dezen heb ik wel gelezen:
    - The End Of Alice door A.M. Holmes (enorme trigger warning hiervoor aangezien het een pedofilische en onbetrouwbare verteller volgt, maar het is een goed boek.) (Lijkt vagelijk op Lolita door Vladimir Nabokov maar is directer over hoe de verteller geen goed persoon is. Lolita zou ik alleen aanraden aan mensen die veel klassiekers lezen aangezien het niet echt leest als een thriller met erg veel wollige taal, maar was door de schrijver bedoeld als kritiek op pedofilia door vanuit de antagonist te schrijven en is best wel een mindfuck aangezien je op sommige punten heel erg tussen de regels moet lezen met hoe de verteller gewoon volledig tegen je liegt over wat er gebeurt. Voelde als bewijsmateriaal tot een zaak lezen. Maar nogmaals: ik zou het niet aanraden aan mensen die normaal thrillers lezen aangezien het een heel ander soort schrijfstijl is met een nogal grote lading aan het onderwerp)
    - IJzige Stilte door Wulf Dorn (bleef niet enorm hangen, maar was interessant genoeg voor me op vijftienjarige leeftijd)

    En dan zijn er hier een aantal boeken die niet echt thrillers zijn maar wel gaan om moord of mysterie (meer gothic horror), mocht je vriend daar ook in geïnteresseerd zijn:
    - We Have Always Lived In The Castle door Shirley Jackson (moet je echt blind ingaan, maar is maar zo'n 150 pagina's en is echt heel goed)
    - Dark Matter door Michelle Paver (suspense, al gaat het niet om misdaad. Wel erg goed tho en voelt als een thriller)
    - Het Meer Van De Meisjes door Carol Goodman (en specifiek de NL vertaling want blijkbaar is ie in het Engels minder goed ge-edit. Meer "dark academia" dan thriller maar het is wel een moordmysterie)


    obsessive rage

    Nice!! Thanks everyone! Dit helpt me al enorm :D


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Geen true crime, maar ik vond het boek "400 brieven van mijn moeder" van Joseph Oubelkas wel echt een hele ontroerende.
    Het is een waargebeurd verhaal over iemand die 10 jaar celstraf krijgt voor iets dat hij niet heeft gedaan. (Een Nederlander en hij zit uiteindelijk in een gevangenis in Marokko, geen pretje helaas). Hij heeft nog een vervolg geschreven, maar dat heb ik (nog) niet gelezen.


    Inspiration can hit you any time