• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Okay nu verzanden we een beetje in your word against mine en ik raak het overzicht kwijt met alle namen die door elkaar gebruikt worden. Even heel recht voor zijn raap: wie verdenken jullie dat de Wolf/Wolven zijn?

Ik heb al drie keer opnieuw opgeschreven wie ik verdenk en iedere keer bedenk ik me weer iets waardoor dat onwaarschijnlijk is dus ik kom er totaal niet uit 🫠

[ bericht aangepast op 4 sep 2025 - 18:04 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik denk dat Belle sowieso de weerwolf was, maar die is nu gewisseld met Anne, dus ik ga op Anne stemmen (ook al vermoed ik dat Anne ook een weerwolf is).

Every villain is a hero in his own mind.

Ik twijfel zelf nog vooral tussen Belle (dus ikzelf door de wissel), Natas, en Danique. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit op wie van deze drie ik ga stemmen.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ja, omdat ik nog niet helemaal zeker was van Lieke (nog steeds niet 100%, haha), wilde ik ook weer niet rechtuit zeggen wat mijn eigenlijke rol is. Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was met de hints, maar blijkbaar niet 😂.

Also, Natas zegt nu dat ik en Anne dan wolven zijn, maar waarom staat Marjanne dan aan mijn kant? Omdat ook zij weet dat Natas liegt. Sowieso vind ik de "Anne en ik zijn beiden wolven" theorie wel erg ver gezocht en klinkt het voor mij gewoon als een wolf die zichzelf probeert te redden.

En oké, wat als Marjanne dan toch looier is (which she isn't), dan doet ze wel erg weinig om te proberen de verdenkingen op haar te krijgen. Ipv zoekt ze mee naar de wolf. So, geen looier.

[ bericht aangepast op 4 sep 2025 - 19:05 ]

Maar Belle, nu zeg je nog steeds niet wat je rol wel is :')

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Ik neig in elk geval voor nu het meest naar Belle

Necessity schreef:
    Maar Belle, nu zeg je nog steeds niet wat je rol wel is :')

Pffff, omdat jullie het blijkbaar zo graag willen, haha:
    Ik was looier.

Ik hoop dat ik dat ondertussen niet meer ben, anders heb ik mezelf zojuist in een diep gat gegraven, haha. Of niet, gezien de wolf hard haar best doet mij zwart te maken en wss ook hoopt dat Lieke niet liegt 😂.

Oml okay dat verklaarde wel waarom je onze vraag naar jouw rol steeds ontweek 😂

Maar als Natas dan niet de Ziener is... hoe tf wist ze dan meteen dat Marjanne loog? Want dat was dan wel eeeeecht een shot in the dark??

Ik zat op Belle, maar ik weet niet nu of ik op Anne durf te stemmen na deze rol claim. De theorie rondom Natas vind ik ook niet helemaal waterdicht. Ik was best overtuigd dat ze de ziener was. De rest had ik een soort van afgestreept van die is het niet. Maar weet niet nog niet wat ik nu geloof.

@Anne, uhm. Ik ben de dief nu. Of je moet Marrit niet geloven dat ze mijn rol gestolen heeft (;

[ bericht aangepast op 4 sep 2025 - 19:59 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ekko schreef:
    Oml okay dat verklaarde wel waarom je onze vraag naar jouw rol steeds ontweek 😂

Maar als Natas dan niet de Ziener is... hoe tf wist ze dan meteen dat Marjanne loog? Want dat was dan wel eeeeecht een shot in the dark??

Dat wist ze niet. Dat was een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden (voor mij dan) :’)

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik ga het toch zeggen…. Ik twijfelde ontzettend erg, omdat ik zo laat met een nieuwe theorie kom en dit mijn eigen rol een beetje laat wankelen, want dief zijn was wel lekker. Maar aangezien de andere twee niet helemaal lekker zitten en ik niet op de looier wil stemmen.
    ———————

Geloven we dat Marrit mijn rol gestolen heeft?

De reden waarom ik twijfel:
    * Stel ze heeft de weerwolf gejat (of is een directe weerwolf en de dief ligt op de stapel), dan ga je niet iemand kiezen die verdacht wordt dat je daar de rol van steelt. Dus kies je veilig. Ik ben (bijna) de enige die geen chaos heeft gecreëerd, niet verwisseld ben of verwisseld heb of verdacht geweest. (Marjanne had misschien nog lichtelijk veilig kunnen zijn, maar daar was ook twijfel looier).

Ze kwam pas laat met die info, na dat al veel gebeurd was. Ik was eigenlijk de ‘veiligste’ keuze om dan te claimen. Daarnaast geef ik niet veel informatie, want ik zat niet echt in het vuur.

It's never gonna happen, Guys.

Necessity schreef:
    Ik neig in elk geval voor nu het meest naar Belle

Hmm maar die heeft nu de rol van Anne toch? Of denk je ook dat ze allebei weerwolf zijn?

Ringwraith schreef:
    (...)

Hmm maar die heeft nu de rol van Anne toch? Of denk je ook dat ze allebei weerwolf zijn?

Nee dat is een "Ik heb nog niet voldoende onthouden dat die twee gewisseld zijn en ik dus Anne moet bedoelen"

Maar met Belle looier, wordt de positie Natas/Marjanne ook wel interessant. Want ofwel Natas is ziener en sprak de waarheid over Marjanne. Ofwel ze loog en Marjanne is geen looier. Maar met Belle als looier, kan Marjanne geen looier zijn, en kan Natas de rol van Marjanne dus niet gezien hebben 🤔

Slughorn schreef:
    Ik ga het toch zeggen…. Ik twijfelde ontzettend erg, omdat ik zo laat met een nieuwe theorie kom en dit mijn eigen rol een beetje laat wankelen, want dief zijn was wel lekker. Maar aangezien de andere twee niet helemaal lekker zitten en ik niet op de looier wil stemmen.
    ———————

* Stel ze heeft de weerwolf gejat (of is een directe weerwolf en de dief ligt op de stapel), dan ga je niet iemand kiezen die verdacht wordt dat je daar de rol van steelt. Dus kies je veilig. Ik ben (bijna) de enige die geen chaos heeft gecreëerd, niet verwisseld ben of verwisseld heb of verdacht geweest. (Marjanne had misschien nog lichtelijk veilig kunnen zijn, maar daar was ook twijfel looier).

Ze kwam pas laat met die info, na dat al veel gebeurd was. Ik was eigenlijk de ‘veiligste’ keuze om dan te claimen. Daarnaast geef ik niet veel informatie, want ik zat niet echt in het vuur.

Ja, dat kan inderdaad ook nog. Of we geloven Lieke allemaal veel te braaf op haar mooie blauwe ogen. XD
    Maar dan kan ik helemaal nergens meer van uitgaan dus ik hou het voor nu maar op Belle > Anne.

Slughorn schreef:
    ———————

Natas en Marrit praten hier vrolijk overheen (ily guys) maar dit... is wel serieus een interessante theorie shiieeet

Edit lol in de tussentijd had Natas al wel gereageerd sorry HAHA

[ bericht aangepast op 4 sep 2025 - 21:47 ]