• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 5 dec 2025 - 22:25 ]

Mijn brein breint zoals het breint.

Stelling: Als je altijd met je gezin Kerst viert en je schoonzus en schoonvader besluiten ineens zonder overleg een vriend (die verder niemand echt kent) uit te nodigen... Is dit een moment voor de ultieme kerstgedachte en deze eenzame persoon te verwelkomen in het gezin - of is het terecht om boos te zijn?

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    Stelling: Als je altijd met je gezin Kerst viert en je schoonzus en schoonvader besluiten ineens zonder overleg een vriend (die verder niemand echt kent) uit te nodigen... Is dit een moment voor de ultieme kerstgedachte en deze eenzame persoon te verwelkomen in het gezin - of is het terecht om boos te zijn?

Waarvoor ben je precies boos? Dat het zo last minute is, dat een onbekende zich voegt bij het Kerstfeest of iets anders?

Don't walk. Run, you sheep, run.

Arghhh de gasprijzen zijn relatief laag (28 cent per kuub lager dan toen ik vorig jaar mijn contract afsloot) maar ik kan niet zelf bij m'n gasmeter en de buur die ik 11 dagen geleden al geappt heb, is er nog niet langs gelopen voor een foto van de stand ☹️☹️☹️ dus kan nog steeds niks

M'n contract loopt binnenkort af en ik wil overstappen maar daar heb ik m'n verbruik voor nodig... En een foto van de stand

[ bericht aangepast op 15 dec 2025 - 21:43 ]

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

I JUST SANG MY SOLO WITH MICROPHONE AND YES IT WAS ONLY DURING PRACTICE BUT HOLY SHIIIIIIIZZLE

If someone had told my socially anxious ass two years ago that I'd be doing this, I'd have wept with joy. It gets better people, it really does <3

Dramatic

Ekko schreef:

Ik denk zelf dat je wel het recht hebt om boos te zijn, vooral omdat het zonder overleg is geweest (schoonmoeder heeft dus geen inspraak gehad??) en het een onbekende is voor de rest van de aanwezigen. Daarentegen weet ik niet in hoeverre confrontatie/discussie zoeken nu verstandig is. Je kan het balletje opgooien bij anderen van het gezin met de vraag wat zij er van vinden en dat je hen er eventueel op aan kan spreken dat dit niet de manier is om mensen uit te nodigen - maar het makkelijkste is om je kerstmuts op te zetten en de kerstgedachte je afleiding te laten zijn (of een goeie kop chocomel/eggnog/glühwein, pick your poison). Scheelt dan weer een ander soort ongemakkelijkheden aan tafel naast dat er dan een vreemde bij zit.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Eindelijk ben ik weer een ananas *O*

Caution first, always.

Mag ik terug naar huis en naar bed? Wil gewoon nog slapen en lekker m'n eigen dingetje doen i.p.v. werk en interne audit met trainer erbij doen (schijt nu al in m'n broek dat er iemand mee gaat zitten kijken en iets gaat vinden van hoe ik m'n allereerste interne audit doe).

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ekko schreef:

Ik leer van alles over boosheid en dat is dat je het hoe dan ook mag toelaten (dus wees maar lekker geïrriteerd en sla wat kussens verrot en stop het vooral niet weg, zoals jij mij geloof ik zelf nog had uitgelegd met de knop in de doos). En als het er een beetje uit is, bedenk dan of je nog steeds boos bent of dat je het ook wel weer oké vindt - en beslis dan of je er iets van zegt!
    Soms ben ik ergens boos over maar vind ik het achteraf toch helemaal niet echt meer belangrijk. En soms ben ik ergens boos over en zelfs als die boosheid gezakt is, vind ik het nog steeds vervelend.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

(Ik reageer later even op jullie reacties hoor!)

Ik kan niet stoppen met lachen :') Mijn sanity hing al aan een zijden draadje en nu kom ik op werk, vaatwasser kapot. Alle horeca-vaat met de hand. I can't (clown)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik heb de 90K aangetikt :3

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Moemoemoe

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Kan school ook een keer wel duidelijk zijn? Mijn docent nu blijft maar doorpraten met iemand anders, en net ging een les niet door.
    En pff. Eindjaarsiets hier straks, waar ik absoluut geen zin in heb. Ik heb rust nodig, niet dit.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik ben een kei geworden in paniekaanvallen doorstaan, ik weet alleen niet of dat heel cool is of heel, heel erg sad :W

Even the smallest can change the course of the future

Oké, achter het doemscrollschermpje weg, een muziekje aan en KNUTSELENNNNN

Straks wat werkdingetjes fixen en de huisarts bellen (maar dat kan pas na 15:00 uur)

Frodo schreef:
    Ik ben een kei geworden in paniekaanvallen doorstaan, ik weet alleen niet of dat heel cool is of heel, heel erg sad :W

Hugsels for you, queen ❤️✨️

Dramatic