• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 5 dec 2025 - 22:25 ]

Mijn brein breint zoals het breint.

Renna schreef:
    (...)
    Pas op hoor, of ik start een poll of 2300 euro te veel is voor een laptop of niet

weer zo'n ajuinen / ui discussie. een vraag met een duidelijk antwoord.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

weer zo'n ajuinen / ui discussie. een vraag met een duidelijk antwoord.

Ik zou zeggen: dan kunnen we het stereotype van de Nederlanders eens testen, maar €2300 is echt wel... veel.

Mijn brein breint zoals het breint.

Frisk schreef:
    (...)

Ik zou zeggen: dan kunnen we het stereotype van de Nederlanders eens testen, maar €2300 is echt wel... veel.

maar dan kan je voor de komende zeven jaar er weer van op aan!

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ekko schreef:
    (...)

I know babygirl <3<3 Het is ook echt niet dat ik denk dat ik niemand heb om mee te praten want ik ben gezegend met vreselijk veel lieve mensen zoals jij! And I'm very thankful for that, truly 🥺

Mijn berichtje ging eigenlijk vooral over dat sommige onderwerpen een beetje te cursed zijn om te bespreken met literally anyone. Ik kan niet even een berichtje sturen met "hey wassup - hier is een super specifiek detail over mijn trauma rondom een nogal taboe onderwerp waarbij de meeste mensen denken wow Lieke wtf - anyway 💅🏻 hoe was jouw dag".

idk hoe ik het uit moet leggen zonder vet ondankbaar te klinken voor mijn oneindig geduldige support system sorry :')

I know. I know you do en je klinkt voor mij absoluut niet ondankbaar dus geen sorry zeggen daarvoor 🤍

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Oké. Dsm'er hoef ik echt niet te worden, maar het is wel shitty dat ik voor dingen als articulatie meer moeite moet doen en dit bij andere functies bij Stage wel genoemd wordt (schrijf en spraakvaardigheid that is). Zeker met lange dagen en als ik moe ben..
    Hopelijk gaat dit nog beter worden de komende anderhalf jaar..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Renna schreef:
    (...)
    Pas op hoor, of ik start een poll of 2300 euro te veel is voor een laptop of niet

De laptop die ik in 2018 voor mijn studie heb aangeschaft was duurder tho... en het prijsniveau lag in 2018 toch nog een stuk lager

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Dude whatthefuck, je mag dan wel bovenbuurman zijn, maar moet je op dit tijdstip echt je huis gaan herinrichten?

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Renna schreef:
    (...)

Maar dat is ook echt insane veel voor een laptop??? Like, de nieuwe laptop van m'n vriend was +- 900 en hij was absoluut niet zuinig aan het doen.

Was that flirty? Was that not flirty? Honestly idk

Protect the people.

Temeraire schreef:
    (...)

Maar dat is ook echt insane veel voor een laptop??? Like, de nieuwe laptop van m'n vriend was +- 900 en hij was absoluut niet zuinig aan het doen.

Hangt er vanaf welke...

Zelf heb ik een MacBook Pro en die is sowieso al duurder dan bijvoorbeeld een MacBook Air. Qua specificaties die ik nodig had voor grafische programma's en videobewerking moest ik kiezen tussen een gaming laptop (groot en log) of een MacBook (slank en klein...). De default had 128GB SSD wat insane weinig is dus wilde wel minimaal een 256 GB SSD (en heb daarnaast een 2TB HDD los). Dan heb je ook verschillende processors en ik kon kiezen uit i3, i5 of i7 en ik wilde dan ook met oog op de toekomst een quadcore i7 processor. Kon wel dik 2600 euro afrekenen, maar heb er al 7 jaar plezier van met alle originele spullen. Kan er nog steeds probleemloos video's op bewerken enzovoorts. Alleen de accu begint kut te doen, die moet ik dan eens laten vervangen, maar dan kan hij zo nog 7 jaar mee denk ik.

Als ik er nu een refurbished zou kopen met precies dezelfde specificaties, zou ik nog steeds rond de 500 euro kwijt zijn voor dat ding (er komt 200 euro bij voor een nieuwe batterij). Dus dat is best netjes.

Als je er weinig mee doet, kom je wel uit de voeten met bijvoorbeeld een basic Chromebook van 200/300 euro.

Sommige mensen hebben een telefoon van 120 euro die precies aan hun wensen en eisen voldoet en waar ze 8 jaar mee doen, anderen lopen rond met een toestel van 1700 euro die ze na twee jaar vervangen omdat hij niet meer aan de gewenste snelheid of specificaties voldoet.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Het hangt er maar net vanaf hoeveel je hem gebruikt en waar jij behoefte aan hebt. De een vindt 700 voor een laptop mega veel, de ander tikt graag 2300 euro af. (Moet toegeven: dit is wel mijn allerduurste aankoop ooit geweest en deed best wel pijn, maar had er toen de hele zomer hard voor gewerkt om een goede te kopen waar ik langdurig mee uit de voeten kon. Als deze sterft, kijk ik naar een refurbished versie (of een air)

Ik ben zo fucking moe hè. Deze week was echt killing. Goede voornemens: meer rust inbouwen (en beter geconcentreerd zijn zodat ik niet meer 6 uur over iets uitwerken doe...)

🙄🙄🙄

Annoyance level? It's far exceeded the maximum atp. Never seen such avoidance of talking about feelings and problems èver.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Awwh. Had vandaag een understudy olaf kunnen zien.
    En shit, het was beter geweest als het toch niet voor hem uitkwam. Want ik heb eigenlijk toch iets meer me-time nodig.. edit: en als hij het aangeeft en alst-minute changes is het prima. Maar als ik dit doe, niet? Lame. (Hey, ik haat het al, maar life does happen..)

[ bericht aangepast op 13 dec 2025 - 19:53 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Mijn combimagnetron en ik zijn geen vrienden... (Dit is echt al de 3e keer dat een brood aanbrand en m'n hele keuken blauw staat van de rook... En mind you, ik heb gewoon de temperatuur/tijd van de verpakking overgenomen)

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Als Heated Rivalry niet snel in de Benelux uitkomt, ga ik echt rellen maken.

We will not be quiet, Stonewall was a riot!