• Een goede vriendin van mij is van plan om weg te gaan lopen. Ik weet wat veel van jullie nu zeggen, 'Dat doet ze toch niet!' Maar dat doet ze wel, ze is er heel serieus over en maakt allemaal plannen...
    Laat ik ook maar vertellen waarom ze wegloopt. Haar moeder mishandelt haar, ze slaat haar af en toe, maar het ergste vind ze nog dat haar moeder naar haar schreeuwt en haar uitscheld. Ze moet van haar moeder ook allemaal superhoge punten halen (8+) en dat lukt haar niet altijd. Ook haar broertje wordt geslagen.
    Ik vind dit echt heel erg voor haar, en ik wil niet dat ze wegloopt, want daar komen alleen maar meer problemen van. Ze is ook van plan om een keer met onze mentor er over te praten, maarja...
    Ik wil haar gewoon niet kwijt!
    Wat moet ik doen?


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Stel haar en je moeder voor haar tijdelijk bij jou thuis te laten wonen:Y)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    En wat is daar speciaal aan? Ben ook al een paar keer weggelopen. Like iedere vogel keert naar zijn eigen huisje terug.
    +Dat van d'r moeder kén ik helemaal jhaa geloof me+ ik zit volgens mij met iets meer problemen als haar.
    Daarom doek hier ook zó bot tegen iedereen, volgens iedereen en kan ik hier niets goed zeggen!ç

    Je vriendin heeft op dit moment iemand nodig die haar steunt. Probeer een gesprek aan te gaan en vertel haar dat ze iemand nodig heeft om haar verhaal aan kwijt te kunnen. Ook moet ze - indien ze echt wegloopt - ergens onderdak hebben. Ook mag de politie geinformeerd worden want mishandeling is en blijft nog steeds verboden.


    No growth of the heart is ever a waste

    ga mee lopen :X


    ' niks is wat het zijn moet '

    Stel haar en je moeder voor haar tijdelijk bij jou thuis te laten wonen:Y)
    Turlijk meid, dat gaat 1.. 2... 3...
    Ik denk dat die moeder van haar vriendin dan denkt: "Gudver heeft ze het doorverteld?"

    En wat is daar speciaal aan? Ben ook al een paar keer weggelopen. Like iedere vogel keert naar zijn eigen huisje terug.
    +Dat van d'r moeder kén ik helemaal jhaa geloof me+ ik zit volgens mij met iets meer problemen als haar.
    Daarom doek hier ook zó bot tegen iedereen, volgens iedereen en kan ik hier niets goed zeggen!ç
    Lieve Skat, je doet niet bot!


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    En wat is daar speciaal aan? Ben ook al een paar keer weggelopen. Like iedere vogel keert naar zijn eigen huisje terug.
    +Dat van d'r moeder kén ik helemaal jhaa geloof me+ ik zit volgens mij met iets meer problemen als haar.
    Daarom doek hier ook zó bot tegen iedereen, volgens iedereen en kan ik hier niets goed zeggen!ç



    het maakt toch niks uit of jij met meer problemen dan haar zit en dat dit daarom niet speciaal is ofso. het maakt ook veel verschil hoe diegene ermee omgaat. dus ik vind wel dat je wat bot doet (:

    ontopic: sorry, weet niet wat je kan doen :$


    -

    Als jij je zoveel zorgen zou maken.
    dan zou je nu naast haar zitten, en haar er uit praten. en er niet een topic over openen.


    The economy is suffering, let it DIE!

    Haal haar over om éérst met haar mentor te praten vóór ze weggaat? Volgens mij dat dat beter zijn >


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    misschien wil ze door je te zeggen dat ze gaat weglopen om hulp vragen?


    You're a star in heaven.

    (...)


    het maakt toch niks uit of jij met meer problemen dan haar zit en dat dit daarom niet speciaal is ofso. het maakt ook veel verschil hoe diegene ermee omgaat. dus ik vind wel dat je wat bot doet (:
    Idd mee eens

    Als ze echt een vast besluit heeft genomen dan zou ik haar voorstellen om haar te helpen en haar een tijdje bij jou laten logeren.. En ik denk dat je beter ook naar de politie kan gaan, als haar moeder dr echt slaat enzo..
    Sterkte!


    I don't need words to feel those lips.

    Ik heb hetzelfde probleem groot en deels ook gehad. Ik heb ook willen weglopen, heb ook plannen gemaakt. Was het ook plan te doen, je moet haar tegen houden. Ze heeft hulp nodig, serieuse hulp. Misschien moet ze eerst even infomeren bij de Kinder telefoon, of ze moet van zich af vertellen. Wat zij mee maakt, is niet niks. Laat haar er over praten, met iedereen.

    Sterkte!<3

    Er voor haar zijn. Regel een plek voor haar waar ze kan blijven. Desnoods (stiekem) bij jou. En als ze wil praten, sta dan altijd voor haar klaar.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    over dat mishandeling, je kan aangifte doen


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.