• Hallo.
    Net in een topic antwoordde ik op iets, waarop ik reactie kreeg van Aurelia. Het topic was 'Overgelukkig' en ik had gezegd dat ik down moet zijn voordat ik heel gelukkig kan zijn. Vroeger besteedde ik daar niet echt aandacht aan, maar nu ben ik er een soort van achtergekomen omdat ik iemand ontmoet heb die ook zo is.
    Toen ben ik dus gaan opzoeken naar de symptonen van depressie en Manische Depressie en ik schrok me eigenlijk wel te pletter.
    Ik zal even wat kenmerken opsommen en degene die ik NIET heb, zal ik doorstrepen. Hetgene tussen haakjes heb ik soms.

    Manische Depressie;
    • Ik voel me permanent heel goed
    • Ik ben snel geïrriteerd
    • (Ik heb minder behoefte aan slaap)
    • (Ik heb energie zat)
    • (Ik ben heel actief, op alle vlakken)
    • Ik heb last om beslissingen te nemen
    • Ik word gemakkelijk afgeleid en kan me moeilijk concentreren
    • Ik maak grootse plannen
    • Ik wil mijn leven radicaal veranderen

    Depressie;
    (• Ik voel me aanhoudend leeg en triestig)
    • Ik heb geen interesse meer in gewone dagelijkse activiteiten, inclusief sex.
    • Ik heb geen energie meer, voel me altijd moe
    • Ik slaap slecht (slapeloosheid, 's morgens vroeg wakker, te lang slapen...)
    • Ik eet slecht (ik heb geen eetlust, of ik vermager of word dik)
    • Ik heb problemen om me te concentreren, om beslissingen te nemen…
    • Ik voel me hulploos, waardeloos, schuldig
    • Ik denk soms aan zelfmoord
    • Ik ben snel geïrriteerd
    • Ik huil bij het minste
    • Ik heb dikwijls krampen of pijn die niet reageert op gewone pijnstillers

    Begrijpen jullie nu dat het me best wel afschrikt? En om er nog een schepje bovenop te doen, deed ik ook zo'n depressietestding. Mijn uitkomst was 57, wat stond voor mogelijke Manische Depresiefheid.
    Maar het lijkt zo raar, afgaan op een gezondheidswebsite is niet echt slim. Een dokter moet het altijd vaststellen, maar dit vind ik toch eng.


    Edit; áls ik het zou hebben, zit ik nu in een manische periode. Overgelukkig, kan met alles lachen, heel veel energie, ...

    http://www.depressie-info.com/Cyclothyme-Stoornis.html

    oh god ;o
    wat erg
    ik voel me echt heel schuldig ;o
    want ik zij voor de grap dat je manisch depressief was. ;o SORRY


    The economy is suffering, let it DIE!

    Als ik naar die dingen kijk ben ik blijkbaar depressief? ö


    Michael Jackson: dance, sing and rest in peace!

    Oewh. Niet leuk, idd!
    Maar uhm, ja. Misschien aan je ouderd vertellen of zo ><"?


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Lief, ga eens langs bij een arts, en natuurlijk eerst je ouders vertellen, maar als je dit zo bekijkt kan iedereen depressief zijn, het komt ook wel door de puberteit enzo.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Lief, ga eens langs bij een arts, en natuurlijk eerst je ouders vertellen, maar als je dit zo bekijkt kan iedereen depressief zijn, het komt ook wel door de puberteit enzo.

    Dit is niet de puberteid hoor, ik heb het al ongeveer heel mijn leven.
    Maar ik heb geen last van die moodswingen. Want als ik even een mindere periode heb, ben ik dubbel zo gelukkig tijdens de betere periodes en dat vind ik op dat moment juist leuk.

    oh god ;o
    wat erg
    ik voel me echt heel schuldig ;o
    want ik zij voor de grap dat je manisch depressief was. ;o SORRY

    Jullie zeiden het beiden :'D
    Maar je moet je niet schuldig voelen hoor, daarom heb ik het nog niet, dat kan enkel een arts me vertellen. En niet zo'n domme site. ^^

    Mijn mams is ook manisch depressief.
    En volgens die symptomen heb ik dat dus ook. Maar alleen ik ben ook echt depressief geweest i.v.m. mijn mams. Maar ik denk dat dit vooral puberteit is.


    Innocence.

    (...)
    Jullie zeiden het beiden :'D
    Maar je moet je niet schuldig voelen hoor, daarom heb ik het nog niet, dat kan enkel een arts me vertellen. En niet zo'n domme site. ^^

    ohkay. Maar.. weetje. sommige mensen nemen dat soort reacties serieus. dus k d8. k zeg maar sorry


    The economy is suffering, let it DIE!

    Ik heb sommige van die eigenschappen ook. xd


    None but ourselves can free our minds.

    (...)
    ohkay. Maar.. weetje. sommige mensen nemen dat soort reacties serieus. dus k d8. k zeg maar sorry

    Haha, oke. :'D
    Er is vast niets mis met me, hoor. ^^
    Misschien wel, maar daar zal ik dan nog wel achterkomen.
    Het schrok me gewoon even af. (:

    Ik was ook depressief, vorig jaar. En ik ben uiit mijn depressie gekomen :'D. Heb alleen geen idee waarom, dus kan je nie thelpen. Sorry.


    Sweet dreams will come true.

    (...)
    Haha, oke. :'D
    Er is vast niets mis met me, hoor. ^^
    Misschien wel, maar daar zal ik dan nog wel achterkomen.
    Het schrok me gewoon even af. (:

    confronterend x'D Nee jk ;o Wat erg. ik moet stoppen met mijn sarcastische gedoe x'D


    The economy is suffering, let it DIE!

    Hoe oud ben je?

    Manische Depressiviteit word pas op latere leeftijd vastgesteld.

    Als t onderhand niet veranderd is.

    Mijn vader heeft de stoornis.
    Een ziekte wil ik t niet noemen.

    Als je het hebt zal hebben dan moet je medicatie slikken, de rest van je leven.
    En ik zal je de rest van de narigheid maar besparen.

    Een ander positief ding is dat vaak de intelligentere mensen het hebben. ;)

    Oke, laat ik voor alle zekerheid even misverstanden uit de weg helpen: Ik heb niet gezegd dat je manisch depressief bent, noch kan ik beoordelen dat je dat niet bent. Gebruikte alleen mijn buurvrouw als voorbeeld omdat bij haar is vastgesteld door de dokters [en politie] dat ze dat heeft.
    Ik hoop in elk geval dat je het niet hebt O.o


    No growth of the heart is ever a waste

    Hmm, ik heb wat verder opgezocht.
    En nu blijkt dat ik alle kenmerken van cyclothyme stoornis heb. Een variatie op biopolaire stoornissen, ook wel manische depressie genoemd. Deze variatie is blijkbaar het meest ondervonden tussen 15-25 jaar. Ook volgen de stemmingswisselingen elkaar snel op, en dat is dus bij mij het geval.
    But, niets geloven tot een pro het beaamt. :Y)