• Zaterdag was ik in de pauze van toneel een lekker broodje leverworst aan het eten. Tenminste, eerst was het lekker maar toen begon ik na te denken over dat het er helemaal niet als dier uitziet en hoe goor het is dat ze dieren helemaal fijnhakken etc. Toen had ik geen trek meer.
    Aan de ene kant wil ik wel vegetariër worden, maar aan de andere kant; ook weer niet omdat het soms wel lekker is. Maar momenteel vind ik vlees ontzettend goor door de manier waarop dieren er voor worden vermalen terwijl ze net zo goed hadden kunnen leven.

    Een heel lul-verhaal. Nu een paar vragen;
    Wie is er vegetariër?
    Eet je dan van dat nep-vlees of geen vlees?
    Hoe reageerde je familie erop?
    x)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Eh.. geen vegetarier. Ben juist een vleesliefhebber ^^


    No growth of the heart is ever a waste

    ik zou absoluut geen vegatariër willen worden. vlees is toch veulste lekker.
    en soms moet je gewoon niet over dat soort dingen nadenken. dan kun je wel stoppen met alles te eten. :')


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    ik ben 7 jaar vegataries en eet nepvlees en ben de eenigste vega in huis.


    Alles heeft zijn eind maar een worst heeft er twee.

    Nee, en ik zal ook nooit een vegetariër worden, maar dan ook nooit.
    Ik vind vlees gewoon te lekker. Daarnaast heb ik gezien wat er met je kan gebeuren als je de stoffen mist die in vlees zitten... niet echt geweldig...
    En idd, je kan maar beter niet al te veel nadenken over alles wat zielig is, anders zou je niet eens schoenen of wollen sokken dragen...


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Wie is er vegetariër?
    Veganistisch. Dus ik eet niets dat met dieren te maken heeft.
    Eet je dan van dat nep-vlees of geen vlees?
    Gewoon geen vlees. Alleen groenten en fruit.
    Hoe reageerde je familie erop?
    Eerst vonden ze het irritant dat ik niet mee wou eten. Op een dag was mijn vader het beu en heeft hij gezegt: Als je dit niet op eet lig je buiten!
    Ik werd kwaad want het vlees was namelijk kangoeroe vlees. Ik heb hem dan een voorbeeld gegeven: Stel je eens voor, je bent een kleine kangoeroe en je zit rustig in de buidel van je moeder te slapen. Plots haalt ze je eruit en brengt ze je naar je vader. Ze stampt dan een paar keer hard op de grond, en alle kangoeroes van je groepje verstoppen zich. Alleen je moeder kan niet meer ontsnappen. Ze word meegevoerd door de jagers. Een paar dagen later komt er een groepje picknicken. Je huppelt rond samen met de andere kangoeroes, maar opeens ruik je kangoeroe vlees. Je herkent de geur van je moeder.

    Stel je voor, mensen, hoe zou jij je voelen moest dat jou overkomen?

    Toen is mijn vader ook veganistisch geworden.

    luid en duidelijk goed gezegt meid.


    Alles heeft zijn eind maar een worst heeft er twee.

    Ik ben vegetarisch. En ik eet 'nepvlees' ja.
    Veel mensen denken als ze dieren eten 'ik eet vlees', en niet 'ik eet een dier'. Ze denken er dus niet eens over na. Ik snap gewoon niet wat mensen het recht geeft dieren te vermoorden om ze op te eten, terwijl we ook andere dingen kunnen eten.
    En dat het nu eenmaal zo hoort dat mensen vlees eten, vind ik gewoon een slap smoesje om vlees te eten.
    Sommige mensen zeggen ook van ja ik vind het gewoon te lekker, dat soort mensen vind ik echt zwak. In vlees zitten wel voedingsstoffen dieje nodig hebt, maar die zitten ook in andere dingen zoals noten en groenten.
    Bovendien zitten in mensen vast voedingstoffen die andere mensen nodig hebben, maar daarom mogen we elkaar ook nog niet opeten.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Een vriendin van mij was vegetarier en die at op de eerste dag al per ongeluk een worstenbroodje ><
    Maar volgens mij heb ik dat al eens gezegd x]
    Ik ben geen vegetarier, leeuwen eten toch ook rendieren. (Ik weet het, maar die zitten niet in de bio industrie en alles) maar ik heb wel respect voor de mensen die dat wel zijn.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Een vriendin van mij was vegetarier en die at op de eerste dag al per ongeluk een worstenbroodje ><
    Maar volgens mij heb ik dat al eens gezegd x]
    Ik ben geen vegetarier, leeuwen eten toch ook rendieren. (Ik weet het, maar die zitten niet in de bio industrie en alles) maar ik heb wel respect voor de mensen die dat wel zijn.

    Leeuwen kunnen er niet over nadenken, en zich niet realiseren dat het slecht is dat ze een rendier eten. Mensen kunnen dat wel.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Probeer je me nu om te praten tot vegetarier? >< Lukt je toch niet x] Ik respecteer mensen die vegetarisch zijn, dus vind ik dat je mij ook moet respecteren om niet vegetarisch zijn.
    En blijkbaar kunnen mensen dat niet. Dat zeg je net zelf, mensen denken 'ik eet vlees' en niet
    'ik eet een dier'.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik respecteer je heus wel hoor, en ik ga er echt niet aan beginnen om jou en de rest van de wereld om te praten om vegetarisch te worden.
    Ik wijs je er alleen op dat je goed moet nadenken over wat je zegt;].


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Ik wil geen vegetariër worden. Katten eten toch ook vogels en die houden wij toch ook niet tegen? Het is gewoon de natuur. Die gewoonte om vlees te eten hebben wij van onze voorouders dusjaa.

    Ik denk dat het verschil maakt, dat wij anders kunnen, en dat het vogeltje altijd vrij geleefd heeft, het willekeurig dier dat op je bord ligt heeft altijd in gevangenschap geleefd.
    Een kat denkt daar niet bij na.
    En hierbij zeg ik niet dat je ook meteen vegetarier moet worden, maar dat je jezelf niet met een kat moet vergelijken. o.//


    Mew <3

    Hoi(:
    Ja ben ook ^^ & ja ik eet nep vlees. Mijn familie reageert er normaal op want mijn moeder&mijn oma zijn ook vegetariër xd


    when words fail, music speaks.