• Er zijn zo ontzettend veel topics over geweest. Dus daarom wil ik hier even het volgende over duidelijk maken in de hoop dat we niet nog eens overspoeld worden met nog meer van die topics waar in feite allemaal hetzelfde in staat, namelijk het volgende. “Ik ben bang voor de prik want ik heb gehoord dat er mensen aan dood zijn gegaan. Wat moet ik doen?”
    Om even alles op een rijtje te zetten. Er gingen geruchten dat er meisjes gestorven zijn door die injecties. Waar, er zijn enkele meisjes gestorven, maar niet door die injecties. Al voor dat dat nieuws naar buiten kwam is er een onderzoek opgestart naar de dood van die meisjes. Die meisjes hadden allemaal een andere doodsoorzaak en het had niets met de prik te maken.
    Als kanker in je familie heerst, en dan voornamelijk baarmoederhalskanker en je neemt toch die prik, dan versterkt dat de kans op…Dit is complete onzin. De injectie versterkt enkel je weerstand tegen de ziekte. [deze heeft hoogstwaarschijnlijk effect op 3 soorten]
    Ik ben bang dat de spuit pijn doet en ik moet van mijn ouders. Ik durf niet! Wat moet ik doen? Spuiten krijgen, is altijd eng/vervelend. Maar als je nadenkt over de langere termijn is het toch wel verstandiger om toch voor die prikken te kiezen. En het is een kwestie van een paar seconden en dan is het gebeurd. Natuurlijk kan het zijn dat je spierpijn krijgt, of enkele dagen last hebt van je arm. Maar als dat erger is dan een baarmoeder verliezen of sterven op jonge leeftijd…?
    Geloof je nog steeds niet wat hier staat en wil je informatie over de prik dan moet je gewoon naar je huisarts of de ggd bellen. Zij geven je graag informatie en leggen je graag iets uit. Als je ouders het onzin vinden en zeggen dat je gewoon moet gaan, dan kun je nog altijd naar de schoolarts gaan of evt. met de kindertelefoon bellen. Zij kunnen je daar ook bij helpen.
    Dus bij deze willen we verkomen dat er nog meer van die topics komen over het feit of mensen de roddels moeten geloven, en of iemand smoesjes kan verzinnen zodat ze eronder uit kunnen komen. Wees verstandig en sta gewoon heel even stil bij je verdere toekomst. Dus bij deze, alle topics die nog geopend worden waarin onnodige informatie staat die hier ook geplaatst kan worden, word gesloten zo dat we nog enig overzicht op het forum kunnen bewaren.

    ===

    Ik open dit topic niet omdat ik zelf ouder ben, en die prikken niet hoef en zoiets heb van stel jullie niet aan het is maar een spuitje. [Dat denk ik zowieso wel, eerlijk gezegd] Maar ik snap wel waarom veel van jullie bang zijn. Maar je moet niet áltijd geloven wat er gezegd word! En informatie winnen is een kleine moeite en kost een beetje tijd, maar dat is maar iets wat je ervoor moet overhebben.
    Vele van jullie krijgen deze zelfs gratis/vergoed en worden kwaad op jullie ouders omdat jullie moeten. Misschien moet je dan is stil staan bij het aantal mensen dat de injecties wél wil, maar niet mag van hun ouders, omdat zij wel moeten betalen.
    Als het enige zin heeft, ga ik die prikken zelfs nog halen. Of ik nu moet betalen of niet.
    Wat ik met dit hele topic eigenlijk een beetje probeer te zeggen is:'Het leven is niet altijd leuk, maar soms moet je gewoon beslissingen en verantwoordingen nemen voor een latere betere en gezondere toekomst, als is het op dát moment nog zo vervelend.' Ik hoop dat ik de mensen, die de prik niet willen, aan het denken heb gezet. Ik zeg niet dat ik jullie wil overhalen. Ik vraag jullie enkel of jullie het ook is van dat standpunt willen bekijken.
    x. KirstenSnaps


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik ga deze prik dus NIET nemen.
    Dit heeft niets met het feit te maken dat ik er bang voor ben, wan ik heb al zoveel prikken gehad, maar;
    1 - In feiten ben je gewoon een proefpersoon. Er is nog maar 6 jaar onderzoek naar gedaan. Stel je voor, zoals vorige eeuw. Kregen alle meisjes/vrouwen tussen een bepaalde leeftijd een prik die de zwangerschap zou bevorderen. Maar er was nog niet genoeg onderzoek naar gedaan. Wat gebeurde er? Sommigen kregen kanker, sommigen werden onvruchtbaar, sommigen allebei. 6 jaar onderzoek is gewoon niet genoeg voor mij, ik heb geen zin om proefkonijntje te spelen en over 10 jaar opeens onvruchtbaar te blijken.
    2 - Er is nog niet eens bewijs dat het helpt! Wat heeft het dan voor een zin?

    Nee hoor, geen prik voor mij.


    Life is hard and then we die

    Ik heb hem gister laten zetten[:
    Ik was echt heel bang want ik heb angst voor naalden. Ik zat daar helemaal te trillen en al, maar het viel hartstikke mee!
    Pas toen ik thuis was begon het pijn te doen en vandaag heb ik de hele dag spierpijn gehad en deed het pijn als ik het aanraakte enzo.
    En ik geloof dat ik nog een beetje koorts had, maar dat weet ik niet zeker.
    Dus het viel allemaal wel mee[:


    If you want me to listen, whisper...

    God, eindelijk! Iedereen bij mij op school maakt er een méga probleem van men. ==' Ik ben zo ongeveer het enige meisje die hem wel gaat doen. Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf beslissen, maar luister niet naar shitverhalen van anderen.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    gelukkig heb k die prik al gehad :P voor dat k een van de topics heb gelezen xD


    You Lack Hatred

    Ik hoef hem gelukkig nog niet, pas volgend jaar. Ik ben er over ingelicht en ik vind het niet meer zo eng, behalve de spuit, daar ben ik bang voor. Alleen mijn vriendin is een echte roddeltante. Maar soms geloof ik het. Is deze `roddel` waar?
    Je kan er onvruchtbaar van worden.

    Ook heb ik iets gehoord over dat als je 30 jaar bent dat je dan nog iets moet doen of zo. Weten jullie t?


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ik ga deze prik dus NIET nemen.
    Dit heeft niets met het feit te maken dat ik er bang voor ben, wan ik heb al zoveel prikken gehad, maar;
    1 - In feiten ben je gewoon een proefpersoon. Er is nog maar 6 jaar onderzoek naar gedaan. Stel je voor, zoals vorige eeuw. Kregen alle meisjes/vrouwen tussen een bepaalde leeftijd een prik die de zwangerschap zou bevorderen. Maar er was nog niet genoeg onderzoek naar gedaan. Wat gebeurde er? Sommigen kregen kanker, sommigen werden onvruchtbaar, sommigen allebei. 6 jaar onderzoek is gewoon niet genoeg voor mij, ik heb geen zin om proefkonijntje te spelen en over 10 jaar opeens onvruchtbaar te blijken.
    2 - Er is nog niet eens bewijs dat het helpt! Wat heeft het dan voor een zin?

    Nee hoor, geen prik voor mij.


    Oke, je hebt gelijk. Maar moet je denken. Je bent al eerder proefkonijn geweest! Alleen toen was je waarschijnlijk een baby. Het was voor de pof, etc. Toen was er ook nog niet goed onderzoek over gedaan.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Whahahaha x3 Ik heb hem al gehad ^^ Liep wel een dag met een zere arm rond, maar ja...
    Mijn beste vriendin moest overgeven, & een andere vriendin viel flauw, dus het was ontzettend gezellig x3


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    ich hoef && will diie verrote spuit niet! (:


    And love's heart is death for me and my poison girl

    Ik moet er nog één hebben,en dat doet fucking veel pijn.

    ik weet het niet man,
    ik wil geen proefkonijn zijn. =|

    Idd. Ik had hem al moeten hebben. Ben niet gegaan.
    Mijn ouders hadden ook liever van niet.

    En ik ben niet bang voor naalden ofzo. Ik ben niet bang dat ik er dood aan ga. Ik wil hem gewoon niet.

    (...)

    Oke, je hebt gelijk. Maar moet je denken. Je bent al eerder proefkonijn geweest! Alleen toen was je waarschijnlijk een baby. Het was voor de pof, etc. Toen was er ook nog niet goed onderzoek over gedaan.


    jaa maar toen had ik nog geen inspraak :$
    nu kan ik zelf beslissen of ik hem wil of niet!


    It's not the same without you.

    Ze geven trouwens heus geen spuit die slecht voor je is hoor ><'
    & we hebben nog gepraat met onze biologiedocente (die rockt ^^) & die vond ook dat je hem eigenlijk gewoon moest halen...


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Je kunt het ook anders bekijken:
    zou de regering echt midden in een kredietcrisies al die miljoenen uitgeven aan een inenting waarvan ze niet eens zeker weten of het wel goed voor je is?


    If you want me to listen, whisper...

    Je kunt het ook anders bekijken:
    zou de regering echt midden in een kredietcrisies al die miljoenen uitgeven aan een inenting waarvan ze niet eens zeker weten of het wel goed voor je is?

    Dat is het niet. Ze weten nog niet eens zeker of het wel écht werkt.

    Er is echt niks wat je helemaal beschermd tegen kanker. Niks.
    Daarbij is er maar 6 jaar onderzoek naar gedaan.

    In de provincie Groningen is nog niet eens de helft de prik komen halen XD