• Dag lieve Q'ers,

    Gezien ik maandag een presentatie moet geven met 2 klasgenoten over het Syndroom van Asperger moet ik natuurlijk ook een onderdeel uitvogelen en informatie bij zoeken. Ik heb al redelijk wat gevonden, merendeels over het protocol op mijn eigen stage school, maar ik ben benieuwd of er hier op Quizlet mensen zijn met het syndroom van Asperger en die op het voortgezet onderwijs zitten (passend onderwijs of niet maakt niet uit).

    Mijn vragen aan jullie zijn de volgende:
    - Wat voor soort begeleiding krijg je op school?
          (denk aan individuele begeleiding buiten de lessen om, maar ook in de lessen of bv. tijdens toetsen)
    - Hoe wordt er verder bij jouw op school omgegaan met het syndroom?

    Is er nog iets anders wat je kwijt zou willen qua het school protocol omtrent leerlingen met het syndroom van Asperger, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

    Heb je geen Asperger, maar weet je toch wat van jouw school protocol af en hoe ze met het syndroom omgaan? Alle informatie is welkom!

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 18:41 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Toen ik op school zat, wist ik niet eens dat ik het had. Is pas later bekend gemaakt. Daarnaast zat ik niet op een van die speciale scholen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Haha, ik heb geen Asperger maar wel een andere vorm van Autisme.
    Wil je iets leuks horen? Ik zat op een Speciaal Voortgezet Onderwijs en ze doen er geen kut aan (':

    Jammer dat er alleen om mensen met Asperger gevraagd wordt. Ik heb een andere vorm van ASS en ik heb behoorlijk wat ervaring met speciaal- en regulier onderwijs..

    Van eventuele protocollen weet ik niks eigenlijk. Alleen op de reguliere school waar ik eerst zat, en dan praat ik over ruim tien jaar geleden, hebben mijn ouders een rugzakje voor mij aangevraagd zodat ik in een kleinere klas kon (LWOO / leerweg ondersteunend onderwijs). Uiteindelijk toen puntje bij paaltje kwam werd er niks van dat geld ten behoeve van mij geïnvesteerd, maar ging de school ineens wel de aula vernieuwen en waren er in verscheidene klaslokalen nieuwe tafels en stoelen. Ook waren ze woedend toen mijn ouders inzagen dat die school niet goed voor me was en ik naar speciaal onderwijs wilde. Inmiddels is de speciale school waar ik heenging wegbezuinigd. Bij die school zat ik ook in kleine klassen en waren er iedere week sova trainingen of gesprekken. Naar iedereen werd geluisterd en dat miste ik echt wel in het regulier onderwijs waar ik meer als spaarpot werd gebruikt.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 22:03 ]


    26 - 02 - '16