• Ik had gisteren een optreden met het koor op school. Dit is allemaal fantastisch verlopen. Maar vandaag heb ik weer een optreden. En ik ben bijna mijn stem kwijt. Weet iemand hoe ik die kan terug halen. ;o Met warme dranken drinken helpt het niet goed. :/


    It even took me by surprise

    Je stem niet overbelasten, en stem oefeningen doen.

    honing. :]

    Vooral géén kauwgom knauwen, ook niets smeerbaars op je brood doen en honing helpt niet om je stem vandaag nog terug te krijgen. Van die genoemde dingen kan je stem snel wegvallen, omdat ze veel in je keel blijven hangen.
    Cola werkt wel goed, maar die moet je (als je keel PIJN doet) niet te koud drinken.
    Maar je keel gaat er iets meer open van, waardoor je stem duidelijker word.
    Bij mij werkt thee voor geen meter, maar soep wel, dat opent mijn keel in ieder geval meestal een beetje beter.
    Uhm... iets pittigs eten (niet net voordat je moet gaan zingen) maar een uurtje daarvoor ofzo, dan is alles weer lekker open^-^.
    Je kunt nu even je mond het beste dichthouden en een halfuurtje van tevoren stemoefeningen gaan doen, of voordat je ernaar toegaat. In ieder geval wel van tevoren oefenen.
    Die dingen werken bij mij op een zondagochtend als ik in mijn band moet zingen(A).


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Fragile schreef:
    honing. :]
    Bah, lust ik niet. ;o


    It even took me by surprise

    Chiyo schreef:
    Vooral géén kauwgom knauwen, ook niets smeerbaars op je brood doen en honing helpt niet om je stem vandaag nog terug te krijgen. Van die genoemde dingen kan je stem snel wegvallen, omdat ze veel in je keel blijven hangen.
    Cola werkt wel goed, maar die moet je (als je keel PIJN doet) niet te koud drinken.
    Maar je keel gaat er iets meer open van, waardoor je stem duidelijker word.
    Bij mij werkt thee voor geen meter, maar soep wel, dat opent mijn keel in ieder geval meestal een beetje beter.
    Uhm... iets pittigs eten (niet net voordat je moet gaan zingen) maar een uurtje daarvoor ofzo, dan is alles weer lekker open^-^.
    Je kunt nu even je mond het beste dichthouden en een halfuurtje van tevoren stemoefeningen gaan doen, of voordat je ernaar toegaat. In ieder geval wel van tevoren oefenen.
    Die dingen werken bij mij op een zondagochtend als ik in mijn band moet zingen(A).
    Speel jij in een band? Wel, wat zalig. ;o Wel, dankje voor de tips. (:


    It even took me by surprise

    TomFuckkrR schreef:
    (...) Speel jij in een band? Wel, wat zalig. ;o Wel, dankje voor de tips. (:

    No problem;)
    Had ik wel nodig toen ik voor het eerst repetitie had en dat in de carnavaltijd was en ik de vorige avond uit was gegaan en nogal veel had gedronken(A)
    haha>.< Anders hadden ze me wss afgewezen:|


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Chiyo schreef:
    Die dingen werken bij mij op een zondagochtend als ik in mijn band moet zingen(A).

    Heb je filmpje ? ^^'

    Lovejoy schreef:
    (...)
    Heb je filmpje ? ^^'

    Nee, nog niet helaas.
    Ik zit er pas 2 maanden in :P
    Ben bezig met nummers te schrijven en we zijn nu bezig met wat covers :3
    Ik zet het wel in een topic als het zover is xD


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Chiyo schreef:
    (...)
    Nee, nog niet helaas.
    Ik zit er pas 2 maanden in :P
    Ben bezig met nummers te schrijven en we zijn nu bezig met wat covers :3
    Ik zet het wel in een topic als het zover is xD

    Hou ik je aan! :Y)

    Das echt klote, heb ik altijd als ik hard schreeuw. Daarom doe ik het haast ook nooit maar goed =='
    Zou bij god niet weten wat je ertegen kan doen.


    No growth of the heart is ever a waste