• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen worden steeds slechter opgevoed.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    vind ik wel..mijn buurjongentje van 4 bijt zijn moeder, slaat zijn moeder hetzelfde doet hij bij z'n vader en zijn broer..en hij zegt nu al kut en stomme dit denk ik van oke?
    maar oké is nu eenmaal zo
    maar ik weet zeker als ik later kinderen heb en die gaan die dingen tegen mij zeggen dan stuur ik ze maar naar z'n kamer tot ze weer normaal doen

    dat heb ik nu alvast besloten :DXD

    Mannequin schreef:
    (...)En als je wat tegen ze zegt schelden ze je uit.


    Ik had het voornamelijk over dat die ouders er niets van zeggen.
    Je hebt gelijk, die ouders of andere mensen die er wat van zeggen worden weleens uitgescholden, maar dan is dat kind nooit goed onder handen genomen.


    -

    Er zijn gevallen, maar die komen heel weinig voor, dat die kinderen die vaak schelden een ziekte kunnen hebben.
    Gilles de la Tourette bijvoorbeeld.


    -

    Hmm, iedere ouders hebben andere regels dus het is Verschillend :]


    Just got to make sweet love `till the break of dawn

    Dit kun je best een feit noemen.
    Mijn moeder is nu adjuntdirectrice van een basisschool, en ze moeten nu sommige óuders gaan léren opvoeden. Echt beláchelijk. Niet alleen de kinderen worden meer opgevoed op school, maar nu ook de ouders.
    Dat vind ik toch wel slechter. :']


    Mew <3

    Air schreef:
    Dit kun je best een feit noemen.
    Mijn moeder is nu adjuntdirectrice van een basisschool, en ze moeten nu sommige óuders gaan léren opvoeden. Echt beláchelijk. Niet alleen de kinderen worden meer opgevoed op school, maar nu ook de ouders.
    Dat vind ik toch wel slechter. :']


    Dat is ook niet normaal, inderdaad.


    -

    Slecht vanuit welk oogpunt? Mensen hebben een bepaald oordeel over een situatie, bijvoorbeeld het opvoeden van kinderen. Vaak komt dat oordeel tot stand door de eigen ervaringen.
    Ikzelf zeg: Ja. Ik vind dat veel ouders van nu een heel slecht verantwoordingsgevoel hebben. Vooral de wat jongere ouders. Dan denk ik: Waarom hebben jullie in godsnaam een kind genomen. En de Nederlandse 'een grote bek bij kinderen is cool' mentaliteit die veel ouders hebben, daar kan ik al helemaal geen touw aan vastknopen. Naar mijn mening hoef je je scheldwoordenboek niet aan elk kind van de straat te laten zien. En nee, ook niet aan volwassenen. Om een kind een sterke geest te laten ontwikkelen heb je in de eerste plaats ouders nodig die een sterke geest hebben en die gebruiken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Kinderen worden echt met de dag arroganter en onbeleefder. Nee, niet iedereen, maar toch wel véél mensen weten gewoon niet hoe je een kind moet opvoeden...


    007

    daar ben ik het mee eens =]


    It's not the same without you.