• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen worden steeds slechter opgevoed.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Mee eens

    En mijn vriendin van 15 heeft haar zusje van 2 jaar het woordje : fucking homo geleerd


    .

    Daar ben ik het super hard mee eens. Kleuters van zes jaar dagen de jongeren van 17/18 jaar al uit. Als ze hun zin niet hebben, beginnen ze te tieren en te schreeuwen. Niet alle kinderen zijn zo, maar de meeste onder hun wel. Bv. Als kinderen iets fout uitsteken en ouders geven ze één mep dan hoor je al: "DAT IS KINDERMISHANDELING, TRUT!!" En hoorde je kinderen dat vroeger zeggen?


    You'll never dream alone. <3

    KikaRareShit schreef:
    Daar ben ik het super hard mee eens. Kleuters van zes jaar dagen de jongeren van 17/18 jaar al uit. Als ze hun zin niet hebben, beginnen ze te tieren en te schreeuwen. Niet alle kinderen zijn zo, maar de meeste onder hun wel. Bv. Als kinderen iets fout uitsteken en ouders geven ze één mep dan hoor je al: "DAT IS KINDERMISHANDELING, TRUT!!" En hoorde je kinderen dat vroeger zeggen?


    Mee eens .. !
    Mijn zusje reageert ook echt op alles terwijl het soms niet eens voor haar bedoeld is


    .

    Ik ben er grotendeels mee akkoord. Je hebt natuurlijk slecht opgevoedde kinderen maar het worden er steeds meer en meer. Als ik op school zit is achter ons de kleuterschool en de kinderen zitten alleen maar te schelden en met zand te gooien. Niemand die erop let of er iets om zegt. Soms zien de ouders of de kleuterleid(st)ers het en zeggen ze helemaal niets. Dat noem ik geen goede opvoeding hoor. De meeste kinderen zijn ook racistisch terwijl ze zelf donkerder zijn. Ze weten ook totaal niet wat ze zeggen.

    BrokenQueen schreef:
    Daar ben ik het wel mee eens. Steeds meer kinderen zijn grof, arrogant en onhandelbaar. Tegen ouderen én andere jongeren. Sommige leren op de kleuterschool het woord kanker encetra al, waarmee ze al mee beginnen te schelden. Ookal weten ze niet wat dit wordt betekend. Maar wat wil je dan ook? In deze tijd zie je niks anders! Zelfs de volwassenen geven het goede voorbeeld niet eens! (neem bv; de hangouderen)

    xX


    [/Mijn Mening.]


    Life is bigger It's bigger than you And you are not me

    totaal niet alle kinderen.


    -

    Mee eens.
    Ik kan de straat niet op of ik hoor kleine koters van ongeveer 6 jaar al met kanker schelden, terwijl die ouders er dan bij staan en het heel normaal vinden.
    Ook worden er steeds vaker kinderen aan hun lot overgelaten als ze zo klein zijn.
    Liever dat mijn moeder streng en voorzichtig is, dan dat er zoiets zou kunnen gebeuren.


    -

    Het kan ook gewoon aan de voorbeelden van anderen liggen. Steeds meer kinderen/jongeren schelden met kanker dit, kanker dat, en die kinderen denken dat het heel normaal is, en nemen dat over. Nietwetend wat voor inhoud zo'n woord heeft en hoe je iemand daarmee kan kwetsen.


    -

    Mee eens.
    Zoals eeder gezegd. Kinderen van extreem jonge leeftijd schelden er op vooruit!
    Toen ik zo oud was [dan heb ik het al over 10 jaar oud] zei ik dat écht niet. Dan kreeg ik een tik. Ze zijn ook veel brutaler aan het worden. Sneller in de clinch liggen met hun ouders dan 'toen'.
    Inderdaad, de normen en waarde vervagen.


    ×Bury all your secrets in my skin×

    lindeex3 schreef:
    ligt aan de ouders, denk ik.

    Esmaye schreef:
    Het kan ook gewoon aan de voorbeelden van anderen liggen. Steeds meer kinderen/jongeren schelden met kanker dit, kanker dat, en die kinderen denken dat het heel normaal is, en nemen dat over. Nietwetend wat voor inhoud zo'n woord heeft en hoe je iemand daarmee kan kwetsen.

    daaar ben ik het mee eens..

    Nee, kinderen luisteren gewoon niet

    Mannequin schreef:
    Nee, kinderen luisteren gewoon niet


    Niet in alle gevallen. Er zijn zat kinderen waarnaar gewoon niets gezegd wordt als ze iets uithalen, en daardoor denken dat het gewoon is.


    -

    Esmaye schreef:
    (...)

    Niet in alle gevallen. Er zijn zat kinderen waarnaar gewoon niets gezegd wordt als ze iets uithalen, en daardoor denken dat het gewoon is.
    En als je wat tegen ze zegt schelden ze je uit.