• Omdat ik tegenwoordig zoveel mensjes op quizlet die er heilig van overtuigd zijn dat ze geesten hebben gezien, een paar dingen die het óók kunnen zijn:
    Slaapverlamming.
    "... Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Het is dus onwaarschijnlijk dat het een gevolg van hersenbeschadiging door drugsgebruik is, berichtgeving over slaapverlamming gaat namelijk veel verder terug in de tijd. Het verschijnsel wordt ook in verband gebracht met slaapstoornissen (zoals slaapapneu) en geestelijke of lichamelijke uitputting. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst. Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen. Voorbeelden van hallucinaties die relatief vaak voorkomen zijn: (...) Voetstappen, Stemmen (...) Gevoel van aanraking, Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt, het opengaan van deuren e.d., Voorwerpen uit de droom waarnemen."
    En ook, subsonische trillingen:
    Subsonische trillingen kunnen een angstig gevoel veroorzaken. Het gevoel van aanwezigheid en angst bijv.
    Als je op een plek bent waar deze trillingen zijn, kun je dus een bekeken, angstig gevoel krijgen. Ga je het vertrek uit, is het weg. Jij bent overtuigd dat er wat zit, omdat je het gevoel steeds daar krijgt. Voila, je parnormale ervaring.
    (bron; http://forum.fok.nl/topic/415725/7/25 post van Keromane69 ofzo. Ergens in het midden, zoek maar als het je boeit. Ook te vinden op: http://www.scribd.com/doc/857182/1958-2-Praktische-bewustwording-698-kB , bij search subsonische intypen.)
    Ik wordt altijd zo ziek van mensen die overal een paranormale verklaring achter zoeken, vandaar dit topique. Misschien weer even wat geestverhaaltjes de wereld uit hiermee. Nee, ik zeg niet dat hierdoor geesten niet bestaan, ik weet er weinig van en het boeit me nog minder.
    NEEN! Dit topic is niet om je zeer boeiende geesten anekdotes te plaatsen!
    JA! Je kunt hier wel soortgelijke dingen als hierboven posten.


    Mew <3

    Esmaye schreef zo van:
    Ik heb er niets mee, maar dan ga ik niet gelijk roepen dat het niets is want er zijn best eens momenten die waargebeurt zijn.

    Als dat op mij bedoelt was, quote ik mijzelf met:
    Nee, ik zeg niet dat hierdoor geesten niet bestaan, ik weet er weinig van en het boeit me nog minder.

    (krul)


    Mew <3

    Voor veel mensen zal het misschien zo zijn, maar dit is myn verhaal ff kort samengevat:

    Ik was depressief omdat mn moeder op mn 7e was overleden. Ik heb hulp gezocht by iemand die my kon vertellen hoe het met myn moeder ging. Hij zei dat ik haar als het waren 7jaar lang by me op aarde heb gehouden, omdat ik haar nodig had.
    Na een brief naar haar 'gestuurd' te hebben (brief voor haar graf verbrand) droomde ik dat ze by me was. Ik voelde haar, ze had haar armen om me heen& ik myn armen om haar.
    Dat was so reaal, dat ik gewoon echt wéét dat dit echt was.


    I want my bloody cheese now!^^

    Nu begin ik al dat geesten-gedoe op een andere manier te bekijken..


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Air schreef:
    (...)
    (krul)


    Het was niet op jou bedoeld hoor? :'D
    Ik probeerde het ook niet zo over laten komen, ik vind het juist goed dat mensen hier hun meningen zeggen.
    Sorry als het verkeerd overkwam. (:


    -

    Esmaye schreef:
    (...)

    Het was niet op jou bedoeld hoor? :'D
    Ik probeerde het ook niet zo over laten komen, ik vind het juist goed dat mensen hier hun meningen zeggen.
    Sorry als het verkeerd overkwam. (:

    Haha ok : D
    Ik dacht eigenlijk dat ik te aanvallend overkwam en dan mensen me daarom verkeerd opvatten : D
    Vundoar.


    Mew <3

    verklaar maar eens dat er een pop door de kamer vliegt zijn dat nog hallucinaties?!

    AxelRawr schreef:
    verklaar maar eens dat er een pop door de kamer vliegt zijn dat nog hallucinaties?!

    .. :']
    Was dat snachts? Want dat lijkt me dan júist een hallucinatie.


    Mew <3

    Geloof me je weet egt wanneer je een egte geest ziet hoor


    Sharon<3Moos

    meestal is het nacht's een hallucinatie maar over dag.... dan kun je het beter met iemand gaan praten die erin gelooft


    Sharon<3Moos

    Je hoeft niet overal een paranormale verklaring achter te zoeken, maar het hoeft ook niet meteen zo te zijn dat er geen geesten bestaan :Y) Ik bedoel maar, wij hebben geen bewijs dat ze bestaan, maar ook niet dat ze wel bestaan, dus eigenlijk kunnen we hier geen duidelijk oordeel over uit spreken en kunnen we alleen een welles nietes gesprek houden :Y) Allebei de verklaringen kloppen wel, maar wat als het ergens zou gebeuren op een plek die je helemaal niet kent en waar je nog nooit geweest bent?

    Maar er zijn denk ik wel veel gevallen die met de bovenste 2 verklaringen samen hangen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Air schreef:
    (...)
    .. :']
    Was dat snachts? Want dat lijkt me dan júist een hallucinatie.
    nee het was overdag -.-