• De stelling van vandaag luidt:
    Mensen in ontwikkelingslanden mogen geen geld toegestuurd krijgen. Enkel materialen om bijvoorbeeld de landbouw en hun boeren, en educatie te stimuleren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Wie du mir, so ich dir.

    SleepingSun schreef:
    niet helemaal mee eens.
    meestal word het geld aan de regering gegeven en die zorgt voor die dingen. en als er echt bv. een hongersnood drijgt hebben ze wel geld nodug om eten te kopen ander zijn ze dood voordat ze weten hoe ze die materialen moeten gebruiken.
    maar verder is het wel beter om ze materialen te zturen.

    Of de regering steekt het geld in eigen zak en het wordt een lekker corrupt handeltje daar (als het al niet 't geval is). Maar zoals meerderen al zeggen hier, geld is sowiezo wel nodig om eventuele schade op te vangen, bijv. hongersnood et cetera. Als je materialen opstuurt gaat de economie waarschijnlijk wel weer draaien.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mee eens.

    Het geld gaat toch meestal ergens anders mee of ze kopen er wapens mee en als je ze materialen stuurt kunnen ze nog iets nuttig doen (:


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    mee eens want wie weet wat ze ermee zouden kopen...Je kan beter materialen opsturen want daar hebben ze echt iets aan...


    He kissed my lips , i taste your mouth <3

    Hmm. Je kan het toch ook combineren? Ik bedoel, ze hebben niet veel, en ze hebben het allemaal hard nodig. Als er geen hongernood is, is er wel gebrek aan onderdak en andersom.
    Dus eigenlijk half eens.


    -

    Aurelia schreef:
    (...)
    Of de regering steekt het geld in eigen zak en het wordt een lekker corrupt handeltje daar (als het al niet 't geval is). Maar zoals meerderen al zeggen hier, geld is sowiezo wel nodig om eventuele schade op te vangen, bijv. hongersnood et cetera. Als je materialen opstuurt gaat de economie waarschijnlijk wel weer draaien.
    ik ging er ff van uit de de regering niet corupt is


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Eigenlijk best wel mee eens.


    -

    Oneens. Geen zin om een duidelijke reden neer te dumpen.


    ok

    ik ben het er voor de helft mee eens het is we handig want dan kan de regering het niet achterhouden zoals ze dat wel met geld kunnen. maar anders ik denk dat het handiger is om geld tegenven


    you were born original don't die as a copy

    als we ze helemaal niets geven dan heeft dat ook helemaal geen effect want dan blijven ze achter maarja geld is mischien ook wel handig maar gebruiken ze dat dan wel op de juiste manier? investeren ze dat in de juiste dingen?? want het zijn niet voor niets ontwikkelingslanden, ze hebben gewoon niet veel verstand van die zaken


    I believe i can <3

    Mee eens.


    I clicked my heels and wished for you.

    Pfft.
    Stuur dan gewoon de beide, zeg.


    Where there is a sea there are pirates...

    ik denk dat ze meer aan spullen hebben eten, drinken, schoolspullen, kleren, leraren, schoolgebouwen

    wat hebben die mensen aan geld en het komt meestal toch niet op de plaats waar het voor bedoeld is..


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    ik denk dat je ze beter materiaal kan geven amar dan meoten ze ook elren hoe ze alles beter aan kunnen pakken en hoe en wat ze eht best kunnen verbouwen en hun kinderen kunnen geven zodat ze niet ziek worden.


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give

    SleepingSun schreef:
    niet helemaal mee eens.
    meestal word het geld aan de regering gegeven en die zorgt voor die dingen. en als er echt bv. een hongersnood drijgt hebben ze wel geld nodug om eten te kopen ander zijn ze dood voordat ze weten hoe ze die materialen moeten gebruiken.

    maar verder is het wel beter om ze materialen te zturen.


    Het probleem is dat de regering in dat soort landen het geld meestal in eigen zak steekt en er een leuk nieuw paleisje mee koopt. Ik zou zeggen; stuur materialen, en laat ze eerst maar eens een basiseconomie opbouwen. ^^


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Ik vind dat het geld gewoon moet gaan naar mensen die daar erg lang gaan werken aan ontwikkeling, want als je hun betaalt, kunnen zij ervoor zorgen dat de bevolking het daarna zelf kan doen.