• De stelling van vandaag luidt:
    Mensen in ontwikkelingslanden mogen geen geld toegestuurd krijgen. Enkel materialen om bijvoorbeeld de landbouw en hun boeren, en educatie te stimuleren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Wie du mir, so ich dir.

    Eerst zorgen dat je eigen land in orde is. (:
    als er dan nog geld over is gebruiken voor nog dingen wat je in je eigen land eventueel zou kunnen plaatsen zoals ; speeltuinen enzo. En dan zou je kunnen kijken naar andere landen eerder niet.


    TIKTAKTIKTAK ** -- BOEM!

    mee eens, want je weer eigenlijk nooit helemaal zeker dat het geld echt naar de arme mensen gaat
    en niet naar de regering


    One Day you'll remember me...

    Mee eens, geef ze materiaal en een leraar. Dat geld wordt toch maar voor verkeerde doeleinden gebruikt.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Marshmellow schreef:
    Eens.
    Als je ze geld geeft is het nog redelijk simpel en kunnen andere mensen nog kiezen waar ze het aangeven. Bij materialen is het gewoon duidelijk en kan niet misbruikt worden.
    Net zoiets; bedelaars in arme landen moet je ook geen geld geven, dan leren ze dat ze door bedelen geld krijgen en dat ze dus niet naar school hoeven te gaan dus inversteer je beter in een schooltje dan in bedelaars.
    Maar materialen is duidelijk, weten ze meteen wat er mee te doen.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Oneens.


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    niet helmaal mee eens

    ze kunnen er wel naaimachines van kopen om kleding te maken en koeien en schapen enz. maar je hebt toch geld nodig voor stof en voedsel voor de dieren


    Life up to your own espectations

    SleepingSun schreef:
    niet helemaal mee eens.
    meestal word het geld aan de regering gegeven en die zorgt voor die dingen. en als er echt bv. een hongersnood drijgt hebben ze wel geld nodug om eten te kopen ander zijn ze dood voordat ze weten hoe ze die materialen moeten gebruiken.

    maar verder is het wel beter om ze materialen te zturen.

    wat zij zegt


    ~Lucky Cat~

    Mee eens. Dat geld gebruiken ze vaak verkeerd.

    Niet mee eens.


    Just a simple "I love you" (: