• heey,
    ik las dit net op dat msn nieuws ding:

    'Zo'n 17.000 diersoorten lopen wereldwijd gevaar binnen afzienbare tijd uitgestorven te zijn. Dat concludeert de International Union for the Conservation of Nature (IUCN) uit een 4 jaar durend onderzoek. Het dreigende uitsterven van zo veel dieren komt volgens de IUCN door het steeds warmer wordende klimaat, maar ook door rechtstreeks toedoen van de mens. Met name boskap, vervuiling, overbevissing en ongewenste bijvangst richten grote schade aan. Volgens Jean-Chrisophe Vié, een van de onderzoekers, is het daarom zaak een internationaal noodplan op te zetten, vergelijkbaar met de reddingsplannen voor de economische crisis. Van de bijna 45.000 bedreigde diersoorten staan er zo'n 17.000 op het punt van uitsterven. Een derde van de haai- en rogsoorten in de oceanen lopen groot gevaar. Verder wordt en derde van de amfibieën, een vierde van de zoogdieren en een achtste van de vogels wereldwijd met uitsterven bedreigd.'

    toen ik het las dacht ik echt zo van omg, hier moeten we wat tegen doen.Maar wat?
    Dus drop hier je idee om dit tegen te gaan(iets wat iedereen kan doen, dus niet zo iets van nieuwe bescherm gebieden maken ofzo).

    -xx-


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    We kunnen er niet veel aan doen, denk ik. ;C

    @Bumblebee: We kunnen er wel iets aan doen, maar degene die er het meeste aan kunnen doen, doen er juist niets aan. :X


    Let the Night embrace you

    man, dus de wereld kan toch vergaan in 2012, omdat het warmer word, xd
    want dan zouden de aarde en nog wat planeten op een lijn staan, en dan word het al warmer, en omdat wij mensen ook al zoveel broeikast dingen doen, word het nog warmer, en dan smelt de noord en zuidpool en dan verdrinken we :P

    hehe sorry ik verveel me

    xCIxTHx schreef:
    man, dus de wereld kan toch vergaan in 2012, omdat het warmer word, xd
    want dan zouden de aarde en nog wat planeten op een lijn staan, en dan word het al warmer, en omdat wij mensen ook al zoveel broeikast dingen doen, word het nog warmer, en dan smelt de noord en zuidpool en dan verdrinken we :P

    hehe sorry ik verveel me
    ik ga ff de wijsneus uithangen
    het maakt niet uit of de noordpool smeld, dan stijgt de zeespiegel niet.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Alsof wij, hier op Quizlet, daar iets aan kunnen doen. Het staat er trouwens in: maar ook door rechtstreeks toedoen van de mens. Met name boskap, vervuiling, overbevissing en ongewenste bijvangst richten grote schade aan. Economie is belangrijker voor de onderhandelaars. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om auto's te maken dat kunnen rijden op water, maar dat doen ze niet, gewoon omdat benzine meer geld opbrengt dan water.


    -

    Blondiepants schreef:
    Alsof wij, hier op Quizlet, daar iets aan kunnen doen. Het staat er trouwens in: maar ook door rechtstreeks toedoen van de mens. Met name boskap, vervuiling, overbevissing en ongewenste bijvangst richten grote schade aan. Economie is belangrijker voor de onderhandelaars. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om auto's te maken dat kunnen rijden op water, maar dat doen ze niet, gewoon omdat benzine meer geld opbrengt dan water.
    wij kunnen wel wat doen, we kunnen vervuiling tegen gaan.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Ja vet bad, maar ik denk niet dat mensen er minder om slapen.
    Egoïstisch? Jup.