• Gegroet,
    Ik wil graag na mijn zesde middelbaar in België, opnieuw een zesde jaar gaan doen, maar dan in Amerika ergens. Ik droom er echt al heel lang van, maar nu begint het steeds dichter en dichter te komen en krijg ik toch wel wat schrik. Je komt gewoon ergens aan waar je niemand kent in een vreemd gezin. Heeft er iemand dit al gedaan of iemand die je kent en kan hij/zij mij wat ervaringen vertellen?


    Tanya is de beste.

    ik ben dat ook van plan,ook naar amerika ^^
    mijn mama stelde het zelf voor ,en ik heb dan het land gekozen :D

    En ik ken (niet rechtstreeks) iemand die het heeft gedaan,een jongen[weet niet meer welk land],hij moest toen als het jaagseizoen was,mee gaan jagen met die familie nzoo...
    En je mag ook niet de hele tijd bellen met je familie,of ermee afspreken en terug naar België reizen,maar je kan dan wel skypen (:


    everybody needs a song.

    ja ik ken iemand.alleen die is voor een jaar naar Amerika gegaan.

    ze zei dat ze daar geen engels praten, maar een engels dialect, dus dat moet je daar ook weer leren.
    en dat het daar normaal was dat meisjes van 16 zwanger zijn.

    x

    Ik wilde ook naar amerika gaan. Maar er zijn maar weinig mensen die naar daar mogen.
    Ik had een plaats in Brazilie maar uiteindelijk mocht ik niet gaan omdat de taal daar portugees is en i kdaar later niets aan zou hebben
    ik wilde namelijk naar Noord-Amerika gaan zodat ik mijn engels daar nog beter zou leren & dan zou ik ja engels gaan studeren xD

    PerfectEnemy schreef:
    Ik wilde ook naar amerika gaan. Maar er zijn maar weinig mensen die naar daar mogen.
    Ik had een plaats in Brazilie maar uiteindelijk mocht ik niet gaan omdat de taal daar portugees is en i kdaar later niets aan zou hebben
    ik wilde namelijk naar Noord-Amerika gaan zodat ik mijn engels daar nog beter zou leren & dan zou ik ja engels gaan studeren xD

    Weinig mensen die daarheen mogen gewoon dan omdat ze de taal niet spreken? Of om andere redenen?


    Tanya is de beste.

    Imperd schreef:
    (...)
    Weinig mensen die daarheen mogen gewoon dan omdat ze de taal niet spreken? Of om andere redenen?

    Nee omdat er daar weinig plaatsen zijn. Net zoals wanneer je naar canada of australie wilt gaan, daar kunnen per jaar soms maar 2 mensen naar toe.

    In zuid-amerika kan je wel gemakkelijker.
    Enfin zo is dat toch bij de organisatie waar ik normaal mee ging xD

    PerfectEnemy schreef:
    (...)
    Nee omdat er daar weinig plaatsen zijn. Net zoals wanneer je naar canada of australie wilt gaan, daar kunnen per jaar soms maar 2 mensen naar toe.

    In zuid-amerika kan je wel gemakkelijker.
    Enfin zo is dat toch bij de organisatie waar ik normaal mee ging xD

    Wow, oke. Dat wist ik nog niet. :')


    Tanya is de beste.

    Imperd schreef:
    (...)
    Wow, oke. Dat wist ik nog niet. :')

    ja, dus het beste is om je zo snel mogelijk op te geven voor een land. Dan maak je natuurlijk grotere kans om daar naartoe te mogen.
    En ja het is natuurlijk ook duur. Je moet vliegtuig betalen, zakgeld, school, als je gastgezin op vakantie moet, moet je ook meegaan,..
    dat was ook een reden waarom ik niet meer mocht xD

    PerfectEnemy schreef:
    (...)
    ja, dus het beste is om je zo snel mogelijk op te geven voor een land. Dan maak je natuurlijk grotere kans om daar naartoe te mogen.
    En ja het is natuurlijk ook duur. Je moet vliegtuig betalen, zakgeld, school, als je gastgezin op vakantie moet, moet je ook meegaan,..
    dat was ook een reden waarom ik niet meer mocht xD

    Ja, ik ga er me dan wel al eens over informeren. Maar ik heb tenslotte wel nog twee jaar.


    Tanya is de beste.

    Imperd schreef:
    (...)
    Ja, ik ga er me dan wel al eens over informeren. Maar ik heb tenslotte wel nog twee jaar.

    ja dat is nog even. Dus dat kan nog wel veranderen tegen die tijd.
    Ik ging normaal dan nu terug zijn. Dus da was vorig jaar xD

    Heb je hier al met je ouders over gesproken? Zo niet, zou ik dat eerst doen... Want als zij het je verbieden is je 'planning' ook helemaal naar de klote...


    I believe in music the way some people believe in fairytales.

    RepentRepent schreef:
    Heb je hier al met je ouders over gesproken? Zo niet, zou ik dat eerst doen... Want als zij het je verbieden is je 'planning' ook helemaal naar de klote...

    Ja, zij weten dat ik dat al heeeeel lang wil.


    Tanya is de beste.

    Ik wil dat ook, nu het 4de jaar al, maar misschien is dat net wat te vroeg. Maar ik wil ook al lang naar Amerika les gaan volgen ofzo. Dan kan ik mijn engels ook al wat bijwerken, wat best nodig is :')


    Some people make the world special just by being in it

    Ik heb laatst in een tijdschrift gelezen dat iemand een half jaar school in Amerika of Engeland won. Dat meisje zij dat je hier in België en Nederland meer zelfstandig was omdat hier alles dichtij is en daar vaak verweg dus moet je worden gebracht of met de bus zeg maar. Maar ze vond het heel gezellig en het gezin was heel aardig. Maar ze bakte vaak cake of brownies en aten vaak fastfood. En de school was heel leuk maar groot tussen elke les zat 10 minuten pauze om van lokaal naar lokaal te komen. Ze had ook vakken gekozen die er in Nederland en België niet gegeven werden.
    Hopelijk heb je hier wat aan?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik wil dat ook graag doen. Een jaartje in Amerika studeren, mijn moeder wilde het wel toelaten, maar het is te duur. ):

    Eigenlijk wilde ik mijn eerste jaar aan de universiteit in Amerika gaan doen, maar mijn moeder vond dat het onderwijs daar heel slecht was, dus dat is ook een van de redenen waarom ik niet mocht.
    Ik wist ook niet dat je het zesde jaar kon overdoen in Amerika, misschien mag ik dat wel. :')
    Heb je een website over zo'n organisatie? ^^