• De stelling van vandaag luidt:
    De prijs van albums zou omlaag moeten gaan, want de artiesten verdienen meer dan genoeg.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    En bovendien ben je dan eerder geneigd om een cd te kopen in plaats van te downloaden, wat ook weer gunstiger is. Dus ik zeg, helemaal mee eens.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    En bovendien ben je dan eerder geneigd om een cd te kopen in plaats van te downloaden, wat ook weer gunstiger is. Dus ik zeg, helemaal mee eens.
    Waarom iets kopen als je het gratis kan krijgen?


    Get back motherfuckerz'

    nog minder? ;/


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Hirosan schreef:
    Ik vind de prijzen prima. Tenslotten krijg je er een heleboel voor? En tja, aangezien tegenwoordig toch iedereen illegaal download. =__="


    ok

    Weetje, ik heb eens nagedacht en ben het er helemaal mee eens.
    Dan zullen de mensen die illegaal downloaden - waaronder ik - meer de neiging hebben om het album te kopen.


    ok

    mee eens, want dan zijn er meer mensen die de cd's gaan kopen


    One Day you'll remember me...

    - mensen zullen niet minder downloaden.
    - men zal ook niet eerder een album kopen.


    ik vind dat de prijzen soms belachelijk duur zijn, maar dat ze niet verlaagd moeten worden om de reden dat de artiest al genoeg verdiend. er zit daar zoveel verschil in met net beginnende artiesten en artiesten die al een fortuin hebben, etc.

    dat een album 20 euro kost, wilt niet zeggen dat al dat geld volledig op zijn of haar rekening gestort wordt

    en ik download ook, maar ik koop ook zat albums.

    En ze proberen het meeste te verdienen aan merchandising, dus ze verdienen genoeg aan dvd's en allerlei zooi met hun kop erop : maar dat zou niet eens nodig zijn als ze al rijk verdienen aan hun albums.

    si claro.

    er zijn toch zat aanbiedingen voor albums van 10 euro of 3 halen voor 25 euro?

    maar of ze dan meer worden verkocht?

    mensen blijven toch downloaden.

    Ja, tis te duur.


    Where there is a sea there are pirates...

    ik heb gisteren lekker nog een album gekocht (lil allen), en het was 2 voor 12. (samen met zusje gedeeld, dus 6 euro.)
    nou dat is echt niet duur.
    ik wacht altijd met albums kopen, ze gaan er uiteindelijk toch wel goedkoper uit!

    op een 1 of andere manier heb ik wel iets tegen films downloaden..
    maar goed, uiteindelijk komt muziek downloaden op hetzelfde neer.

    gheghe. (cat)

    ik denk dat het een onstopbare cirkel is (nerd)

    mensen willen best albums kopen, als het goedkoper is. maar als men geen albums koopt atm. gaan de prijzen niet omlaag. want men moet er nog iets aan kunnen verdienen, maar als ze niet omlaag gaan, gaan mensen minder kopen.

    ^^ maar nu denk ik dat het weinig zin heeft als die albums allemaal goedkoper worden. waarom toch nog iets betalen als je het downloaden kan? - denk ik dat de meeste toch wel zullen denken. (of te lui om te bestellen/cd's te kopen.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2009 - 8:22 ]

    Daar ben ik het echt heel erg mee eens. Tien euro is goed genoeg, in plaats van 17 ofzo.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Hun werken er wel voor.
    en mensen genieten ervan.
    je kan uren dagen werken voor één nummer
    ze verdienen het
    en tja mensen kopen de laatste tijd tog niks meer maar downloaden zo wats the point.


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    nja.. sommige wel ja


    Dumdidido