• Ja, die gemeente en arbeidsplein.
    Mijn nicht wil een groentewinkel beginnen in haar woonplaats, Hazerswoude-Dorp, omdat dat het enige is wat er nog mist en omdat ze dat plan een jaar geleden ook al had. Paar maanden terug had ze niets te doen en ging ze er wat serieuzer over nadenken en heeft ze alles uitgewerkt. Volgens haar plan, dat ze via moeilijke formules en allemaal andere dingen heeft opgesteld, zou ze binnen drie jaar alle kosten die ze aan het begin zou hebben er al uitgehaald hebben.
    Nu moet ze dat plan aan de gemeente voorstellen, moet het goedgekeurd worden en alles.
    Officieel moet je dan een week in de bijstand zitten, maar zij vind het nogal onzin omdat ze dan moet solliciteren. Iemand van de gemeente was het met haar eens. Gaat het arbeidsplein moeilijk doen (het arbeidsplein regelt de bijstand en dergelijke).
    Dus nu heeft ze vandaag vrijwel de hele dag bij de gemeente moeten door brengen en inmiddels weet ik nog niet hoe het er voor staat.
    Om niet goed van te worden.
    Ze heeft minstens een maand aan dat plan gewerkt, gaat de gemeente en het arbeidsplein tegenwerken --'


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Daarvoor is de gemeente, die is bedacht om je op de meest onmogelijke manieren tegen te werken. Je kan ook niet zomaar iemand die in een maand iets uitwerkt maar gewoon zijn gang laten gaan hé, want als iedereen dat deed zou het nog eens een zooitje worden. Toch kunnen ze nogal eens overdrijven.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Daarvoor is de gemeente, die is bedacht om je op de meest onmogelijke manieren tegen te werken. Je kan ook niet zomaar iemand die in een maand iets uitwerkt maar gewoon zijn gang laten gaan hé, want als iedereen dat deed zou het nog eens een zooitje worden. Toch kunnen ze nogal eens overdrijven.

    En ze heeft ook echt alles uitgewerkt, nog alles gecontroleerd, verteld er ook echt graag over en dan moet de gemeente weer moeilijk doen. Want inmiddels weet ik dus nog niet hoe het ervoor staat, het laatste wat ik hoorde was 11 uur geleden dat ze moest wachten.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Tja, je zou toch denken dat de gemeente er wel verstand van heeft. Er is vast een reden dat het zo traag verloopt.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    Tja, je zou toch denken dat de gemeente er wel verstand van heeft. Er is vast een reden dat het zo traag verloopt.

    Zo ver ik het begrijp, komt het tot nu toe door dat gedoe over de bijstand. Maar de gemeente, of in ieder geval degene die haar ging helpen van de gemeente met de presentatie van het plan en die ook van die afdeling was, stond juist aan haar kant. Hij had zelfs al iets bedacht zodat ze niet hoefde te solliciteren. Alleen arbeidsplein is moeilijk aan het doen en de rest van de gemeente deels --'


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis