• De stelling van vandaag luidt:
    De buitenlanders die naar Nederland immigreren moeten zich vólledig aanpassen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Nee, ik vind wel dat ze veel moeten aanpassen, maar toch ook dingen uit hun eigen cultuur moeten houden. Anders hadden we hier ook geen Chinees eten enzo meer.
    En ik vind dat ze Nederlands, en hun eigen taal moeten hebben, zodat hun kinderen tweetalig worden opgevoed. Het is geweldig als je kinderen die kans krijgen.


    Your make-up is terrible

    K vind het oke als ze hun eigen cultuur houden, voor een deel, zolang wij er geen last van hebben.
    Geen Nederlands lullen dus enzo

    Ik weet niet wat onder volledig valt maar goed ;
    - cultuur mogen ze van me houden
    - wel goed nederlands leren
    - wat weten over het land enz. ;3


    We can only learn to love by loving.

    Ze moeten wel nederlands leren en aan onze wetten enzo houden maar ze mogen natuurlijk wel hun eigen cultuur,godsdienst ext houden.Dat is niet meer dan normaal


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Ik vind dat ze best hun cultuur mogen houden, dat is van hun, en waar ze vandaan komen.
    Maar wel op een manier waardoor Nederlanders er niet mee geconfronteerd worden, dat is soms erg irritant.
    En dat ze in het bijzijn van anderen niet in hun eigen taal praten zou ik ook er op prijs stellen..


    -

    Ze mogen van mij best hun cultuur, godsdienst enzo houden. Maar ze moeten wel fatsoenlijk Nederlands leren. En niet tegen mij in hun eigen taal beginnen te praten, daar irriteer ik me best aan.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik vind dat ze de cultuur mogen behouden. Maar zich wel moeten verdiepen in wat hier de gewoontes zijn, zodat ze zich wel kunnen aanpassen als dat nodig is. En ik vind het een absolute must dat ze op zijn minst verstaanbaar nederlands leren. Als zij met hun familie/vrienden/weet ik wat in een andere taal willen communiceren is dat prima. Als ze maar wel Nederlands kunnen als dat nodig is.


    Wie du mir, so ich dir.

    ze moeten we aanpassen


    You Lack Hatred

    nee o.o


    ok

    Nee, ze mogen alles behouden en doen voor hun cultuur vind ik. Maar het zou wel handig zijn, als ze Nederlands kunnen =]


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Nee. En bovendien is dat onmogelijk.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nee, niet helemaal. Hun geloof en cultuur enzo mogen ze behouden, vind ik. Maar ik vind wel dat ze nederlands moeten leren enzo.


    Some people make the world special just by being in it

    SleepingSun schreef:
    Ze moeten wel nederlands leren en aan onze wetten enzo houden maar ze mogen natuurlijk wel hun eigen cultuur,godsdienst ext houden.Dat is niet meer dan normaal


    I live for the applause, you will die for it.

    Nja. Ze moeten ons wel respecteren natuurlijk. Degene die niet eens moeite doen om Nederlands te leren en ons voor racisten zitten uit te maken, daar kan ik echt niet goed tegen.
    Dus ze mogen hun cultuur, godsdienst en gebruiken van mij houden, natuurlijk. Maar ze moeten zich ook wel aanpassen aan het cultuur en gebruiken van het land waar zij in verblijven.
    Dat is niets meer dan simpelweg respect.


    Where there is a sea there are pirates...

    Nee mogen ze zelf weten, als ze maar niet ons land overnemen is het goed x)


    You are beautiful, you are love.