• De stelling van vandaag luidt:
    De buitenlanders die naar Nederland immigreren moeten zich vólledig aanpassen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Oneens.
    Zie de reacties van de anderen (:

    Mee eens, want sommige buitenlanders zijn zo irritant en vervelend. Dus ik vindt dat echt niet kunnnen, maar ja, of het ook echt gaat gebeuren?! Dat is de vraag! :O


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens,
    Als ze de taal kennen oké dan is het goed, maar ze moeten hun cultuur houden, anders is een deel van hun persoonlijkheid weg. Een cultuur maakt wie je zelf bent.


    dress me, i'm your mannequin.

    Sanctuary schreef:
    Nee, ze mogen alles behouden en doen voor hun cultuur vind ik. Maar het zou wel handig zijn, als ze Nederlands kunnen =]


    - hoi ;D

    Volledig? Dat kan nooit, en trouwens, hoeft ook niet. Oneens.

    LiquidLuck schreef:
    Oneens,
    Als ze de taal kennen oké dan is het goed, maar ze moeten hun cultuur houden, anders is een deel van hun persoonlijkheid weg. Een cultuur maakt wie je zelf bent.


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    Niet volledig, maar toch een beetje.


    Happiness hit her like a train on a track

    Toch voor 90%.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind wel dat ze veel moeten aanpassen, maar toch ook dingen uit hun eigen cultuur moeten houden. Anders hadden we hier ook geen Chinees eten enzo meer.
    En ik vind dat ze Nederlands, en hun eigen taal moeten hebben, zodat hun kinderen tweetalig worden opgevoed. Het is geweldig als je kinderen die kans krijgen.


    Same :Y)


    Life is a fashionshow, the street is our catwalk.

    Deels akkoord. Ze mogen hun cultuur van mij houden, maar als er bijvoorbeeld een Marokkaans of Turks meisje naar een school komt met een hoofddoek en ze haar erop wijzen dat ze geen hoofddoek mag dragen, maar het toch doet, dan vind ik dat niet kunnen. Het maakt mij niet uit wat Russen, Marokkanen, Turken, Spanjaarden, etc allemaal binnenshuis en in hun eigen omgeving, bij hun familie etc doen, als ze hun maar aanpassen aan de wetten van Nederland/België

    Nee,, een mens mag het zelf weten!! ze kunnen best hun eigen keuzes maken.!! Alleen vind ik dat ze dan geen xtra ruzie moeten maken met andere buitelanders zoals bij ons op school gebeurt!

    ze mogen best nog hun eigen cultuur houden van mij, maar dan moeten ze zich wel een beetje aanpassen.. ik vind dat ze nederlands moeten leren en zich wel een beetje aan onze regels houden..enzo..

    daarom niet volledig maar ze moeten zich toch wel houden aan de wet en van die dingen


    One Day you'll remember me...

    Ik vind het onzin.
    Het is idd onmogelijk om zich helemaal aan te passen en het is ook nergens voor nodig.
    Ik ben zelf een buitenlander en ik pas me wel aan, maar thuis merk je daar bijna niets van.

    Voledig is overdreven.

    ik vind dat deze stelling wel erg lijkt op die over rasisme een tijdje geleden.

    mijn antwoord is hetzelfde:ze moeten zich houden aan de wetten enzo maar voor de rest mogen ze geloven wat ze willen.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!