• We horen het nog wel eens, op het Songfestival, zelfs de Junior editie, mogen er mensen niet meedoen omdat hun liedje verdacht veel op een ander lijkt.

    Ik heb een hekel aan het plagiaat, en dan vooral aan dat van Avril Lavigne. Haar managers en producers dan toch, want ik denk niet dat zijzelf er veel over te zeggen heeft.

    Zelfs in haar nieuwste cd blijven we tekenen van plagiaat vinden, ze geven maar niet op!

    Voorbeelden van dingen die me opvallen:

    Van Avril: Girlfriend
    Gestolen van: 'I Wanna Be Your Boyfriend' -The Rubinoos

    I Don't Have To Try
    I'm The Kinda - Peaches

    I Can Do Better
    All The Small Things - Blink 182

    en ook de intro van What's My Age Again, ook van Blink 182
    Contagious van Avril

    Runaway
    4ever - The Veronicas

    Hot
    Break You - Marion Raven

    Keep Holding On (de intro en 'We'll carry on')
    Welcome To The Black Parade - My Chemical Romance

    En zo zijn er nog wel...

    Begrijp me niet verkeerd, ik heb NIETS tegen Avril Lavigne, ik vind sommige van haar liedjes zelfs heel mooi! Ik vind het alleen jammer dat ze zo'n reputatie moet oplopen.


    Geef je mening =D


    Did you know it, L, that shinigami only eat apples?

    Whoa had het nieteens door ofzo ö


    I don't need words to feel those lips.

    haha :'D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    keep holding on is een cover --'
    dus dat is niet haar schuld.


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?

    Daze schreef:
    Ik denk dat je, als je lang genoeg zoekt, bij iedere artiest wel meerdere liedjes vind die lijken op anderen. Maar daar valt niets aan te doen, er is al zoveel muziek gemaakt en dus is het haast onmogelijk om een liedje te maken dat op geen enkel ander liedje lijkt.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Uh, runaway was er sowieso al veel eerder dan 4ever van The Veronica's?


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Bovicide schreef:
    Ik denk dat je, als je lang genoeg zoekt, bij iedere artiest wel meerdere liedjes vind die lijken op anderen. Maar daar valt niets aan te doen, er is al zoveel muziek gemaakt en dus is het haast onmogelijk om een liedje te maken dat op geen enkel ander liedje lijkt.


    En, welk nummer was er eerder?


    Food.

    Ik vind dat niet :-)

    Ik vind plagiaat ook dom.Net zoals covers(behalve als het voor iets goeds is). Wees toch een origineel,zo moeilijk is dat niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Bovicide schreef:
    Ik denk dat je, als je lang genoeg zoekt, bij iedere artiest wel meerdere liedjes vind die lijken op anderen. Maar daar valt niets aan te doen, er is al zoveel muziek gemaakt en dus is het haast onmogelijk om een liedje te maken dat op geen enkel ander liedje lijkt.

    Bovicide schreef:
    Ik denk dat je, als je lang genoeg zoekt, bij iedere artiest wel meerdere liedjes vind die lijken op anderen. Maar daar valt niets aan te doen, er is al zoveel muziek gemaakt en dus is het haast onmogelijk om een liedje te maken dat op geen enkel ander liedje lijkt.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    ik had het nog niet gemerkt, maar ik vind het ook niet zo erg.
    Ze lijken er dan wel op, maar je hebt ook artiesten er bij die gewoon een liedje coveren, en daar heeft ook niemand iets tegen. Zij maken er tenminste nog iets anders van. Prima dat het er op lijk, dat het bijna de zelfde tekst is, of dat het zelfs de zelfde melodie is. Als ze er maar hun eigen draai aan geven, is het toch meteen weer een ander liedje :]


    The spaces between your fingers are created so, that another's can fill them

    Ik hoor geen gelijkenis.
    Maar eerlijk, na honderden jaren muziek maken, is het dan niet heel erg logisch dat je melodie een beetje op dan van een ander lijkt? Je kan toch niet alle muziek in de wereld kennen? Van waar moeten ze het blijven halen? [:


    Has no one told you she's not breathing?

    Bovicide schreef:
    Ik denk dat je, als je lang genoeg zoekt, bij iedere artiest wel meerdere liedjes vind die lijken op anderen. Maar daar valt niets aan te doen, er is al zoveel muziek gemaakt en dus is het haast onmogelijk om een liedje te maken dat op geen enkel ander liedje lijkt.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Kijk naar Disney, bijna alleen maar liedjes stelen, ik haat Disney daarom ook. Vooral omdat ze de sterren daar verkrachten - naja niet letterlijk -.


    live the life you love

    Plagiaat: komt van het Griekse ‘plagios’: ‘schuin, ingenieus, bedrieglijk, hij die andermans slaven steelt
    In muziekindustrie: onrechtmatig opeisen van het auteursrecht op een song die een verregaande gelijkenis vertoond met een al eerder geschreven song, bewust of onbewust.
    -Plagiaat wordt gesignaleerd door de auteursvereniging aan de ‘ontlenende auteur’ maar de rechter doet de uitspraak
    - Onderscheid zich van piraterij doordat de plagiaatauteur zelf het vaderschap opeist van een werk dat in mindere of meerdere mate overeenkomsten vertoont met een eerder door een andere auteur geschreven song

    Ze is niet aangeklaagd, dus het is geen plagiaat.
    Vele song lijken op elkaar, maar er zitten meer verschillen in dan je denkt. En als je echt zoekt kan je alle liedjes als plagiaat beginnen aanklagen.
    Vele liedjes worden ook door dezelfde auteur geschreven, daarmee dat ze op elkaar lijken. Er is dus geen onrechtmatige opeising van het auteursrecht, aangezien de auteur zelf het auteursrecht van het eerste liedje bezit..

    [ bericht aangepast op 9 mei 2011 - 19:04 ]


    Get outta my head!