• Hoi Q'ers,

    Ik heb van mijn oma een boek gekregen (De Ilias en Odyssey in Griekse tekst) en die heb ik dit jaar eventjes gebruikt in lessen en wil daar volgend jaar wat actiever mee aan de slag, maar de rug is er van af. Hebben jullie tips/ervaringen met wat ik er aan kan doen om het boek te repareren? Ik weet dat het verreweg het makkelijkste is om een nieuw boek te kopen, maar ik vind het juist heel mooi dat dit boek van mijn oma is geweest.





    Ik hoop dat jullie iets weten!

    Liefs,
    Mare


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik weet niet hoe je het kunt herstellen, maar damn, da's een cool boek


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Misschien de rug lijmen

    Garou schreef:
    Ik weet niet hoe je het kunt herstellen, maar damn, da's een cool boek


    Thanks! Het is inderdaad een heel mooi boek. (:

    filosofie schreef:
    Misschien de rug lijmen


    Het probleem is dus dat ik geen rug meer heb... En voordat ik hem kwijtraakte (oeps) heb ik dat ook al geprobeerd, maar dat liet zeer snel los, helaas.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Zijn er eig geeb winkels die van die oude boeken verkopen? Misschien kun je daar eens vragen hoe zij boeken herstellen


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Misschien met een stuk leer en secondelijm? Moet je wel heel secuur te werk gaan, anders zitten je pagina's vast. Dat je een soort gelijkkleurig stuk leer hebt, van de grootte van de rug, die lijm je vast aan de binnenkant van de kaft die los zit en heel voorzichtig aan het dunne stukje kaft dat nog vast zit? Even goed laten drogen, ook al is het secondelijm, en er dan een strook dubbelzijdig plakband in plakken en de andere pagina's eraan vast plakken.

    Succes! Tof dat het boek van je oma is geweest!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Garou schreef:
    Zijn er eig geeb winkels die van die oude boeken verkopen? Misschien kun je daar eens vragen hoe zij boeken herstellen


    Oh dat is wel een goed idee! Ik ga even googlen!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Derks schreef:
    Misschien met een stuk leer en secondelijm? Moet je wel heel secuur te werk gaan, anders zitten je pagina's vast. Dat je een soort gelijkkleurig stuk leer hebt, van de grootte van de rug, die lijm je vast aan de binnenkant van de kaft die los zit en heel voorzichtig aan het dunne stukje kaft dat nog vast zit? Even goed laten drogen, ook al is het secondelijm, en er dan een strook dubbelzijdig plakband in plakken en de andere pagina's eraan vast plakken.

    Succes! Tof dat het boek van je oma is geweest!


    Een stuk leer is idd een goede optie, maar dat blijft niet met dubbelzijdigplakband vastzitten, want toen ik het zelf geprobeerd had (toen had ik de rug nog wel) was dat na twee dagen weer los. :/


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Mijn moeder heeft het over een nieuwe rug maken en met boekbinderslijm vastmaken?

    Succes in ieder geval!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    TimothyMcGee schreef:
    Mijn moeder heeft het over een nieuwe rug maken en met boekbinderslijm vastmaken?

    Succes in ieder geval!


    Dank voor je tip! Ik kende boekbinderslijm niet, maar dat klinkt idd precies wat ik nodig heb!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik zou inderdaad eerst is bij antiquairs gaan vragen of een boekenwinkel. Zij weten vast wel hoe je zoiets kan repareren. En dan kan je nog kiezen of je het laat doen of dat je het zelf gaat proberen.


    The soul needs autumn.