• De stelling van vandaag luidt:
    Dat we ons zorgen maken over de Mexicaanse griep is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Katherine schreef:
    (...)
    Althans was een meisje uit Antwerpen die ervan stierf dik in orde, hoor! En toch ging ze dood.
    Ga het eens googlen of zo. In Moscow zijn alle scholen gesloten vanwege het kans dat er iemand ook maar besmet kan raken. Omdat je er namelijk wel aan dood kunt gaan.
    Niet iedereen, dat is vanzelfsprekend, maar er zijn mensen die eraan doodgaan met oftewel een heel zwakke immuniteit, en zelfs met een sterke. Zo zou een astma-patient, zoals ik bv, eraan dood kunnen gaan. Ookal heb ik er niet veel last van. Maar een heel gezond mens kan er ook dood aan gaan, omdat zijn of haar immuniteit wordt aangetast en er bestaat een kans dat die het niet uit kan houden.
    Dus gaan mensen dood. En wij kunnen er niets aan doen, omdat wij er geen middelen tegen hebben! Dus moeten de besmette mensen hun leven leggen in de handen van hun immuniteit en zich sterk houden. En hopen dat ze het overleven.
    Zoals het vroeger het geval was met de pest.

    Dus het is zeker wel iets waar we ons zorgen over moeten maken.

    Zelf van gewone griep kan je doodgaan.
    Dus 'k vind er teveel ophef over.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ja,(cat)

    Idk. Zover ik weet is het niet zo gevaarlijk? Maarja, wie ben ik :Y)


    I recycle my thoughts.

    oneens, ik dacht een paar dagen geleden ook dat ik het had, toen was ik echt wel bang hoor.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ben het eens met Kirsten/AndreasHudec

    :3


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Eens. als je gewoon koorts hebt ofzo zeggen ze meteen dat je de mexicaanse griep hebt.. je hoeft niet eens naar de dokter, die zegt gewoon door de telefoon dat je het hebt en dat je thuis moet blijven..


    Je moet worden wie je bent.

    eens


    Everyone smiles in the same language.

    ;p dikke onzin het is even erg als gewone griep.
    daar kun je ook van sterven hoor -.- niemand die daar over nadenkt hoor

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Zelf van gewone griep kan je doodgaan.
    Dus 'k vind er teveel ophef over.

    Ja, maar tegen de gewone griep kunnen we ons passief verweren. Tegen de Mexicaanse niet, want ze hebben er nog steeds niets tegen gevonden.


    Where there is a sea there are pirates...

    ja, het is gewoon een hele besmettelijke, maar toch heel normale griep. je kan er niet dood aangaan, behalve als je al zelf in een slechte toestand bent; is er een KANS. nergens om druk te maken dus.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ik heb hem zelf al gehad dus zo erg zorgen maak ik me niet het is een gewone griep ;]
    Dus ik ben het er mee eens.


    Its Now or Never. <3

    Musicbeats schreef:
    Niet helemaal eens, maar ook niet helemaal oneens.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Katherine schreef:
    (...)
    Althans was een meisje uit Antwerpen die ervan stierf dik in orde, hoor! En toch ging ze dood.
    Ga het eens googlen of zo. In Moscow zijn alle scholen gesloten vanwege het kans dat er iemand ook maar besmet kan raken. Omdat je er namelijk wel aan dood kunt gaan.
    Niet iedereen, dat is vanzelfsprekend, maar er zijn mensen die eraan doodgaan met oftewel een heel zwakke immuniteit, en zelfs met een sterke. Zo zou een astma-patient, zoals ik bv, eraan dood kunnen gaan. Ookal heb ik er niet veel last van. Maar een heel gezond mens kan er ook dood aan gaan, omdat zijn of haar immuniteit wordt aangetast en er bestaat een kans dat die het niet uit kan houden.
    Dus gaan mensen dood. En wij kunnen er niets aan doen, omdat wij er geen middelen tegen hebben! Dus moeten de besmette mensen hun leven leggen in de handen van hun immuniteit en zich sterk houden. En hopen dat ze het overleven.
    Zoals het vroeger het geval was met de pest.

    Dus het is zeker wel iets waar we ons zorgen over moeten maken.


    ik heb toch ook een slecht immuumsysteem en astma en allergieën.. ik heb nog niks.. en een vriendin die dit allemaal niet heeft, heeft het wel gekregen en zei is er na een weekje ook weer helemaal boven op gekomen
    Mexicaanse griep is gewoon een griep alleen dan besmettelijker niks anders en aan gewone griep sterven ook gewoon mensen hoor.. klinkt misschien een beetje cru maar het is gewoon zo


    Love is overrated

    Outrageous schreef:
    (...)

    ik heb toch ook een slecht immuumsysteem en astma en allergieën.. ik heb nog niks.. en een vriendin die dit allemaal niet heeft, heeft het wel gekregen en zei is er na een weekje ook weer helemaal boven op gekomen
    Mexicaanse griep is gewoon een griep alleen dan besmettelijker niks anders en aan gewone griep sterven ook gewoon mensen hoor.. klinkt misschien een beetje cru maar het is gewoon zo

    Je hebt nog niets omdat jij er waarschijnlijk nog niet in contact mee bent gekomen. Ik ook niet, godzijdank. Mijn dokter zegt dat het echt fataal zou kunnen worden. Vanwege mijn astma en vanwege een toestand met tbc toen ik nog heel klein was. En er zijn er nog meer mensen die er goed voor moeten oppassen, niet iedereen heeft een sterk immuunsysteem. En zelfs degene met een sterke kunnen eraan doodgaan, zo was er een geval met een meisje uit Antwerpen. Ze lag al een week of zoiets in het ziekenhuis en dan dachten ze dat ze er bovenop zou komen, maar ze ging toch dood. En ze had helemaal geen zwakke immuniteit...


    Where there is a sea there are pirates...

    eens (:
    't wordt volgesmij vet overdreven


    In time we hate that which we often fear.