• De stelling van vandaag luidt:
    Er moet veel meer engels gegeven worden op basisscholen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Eens. Ik merk dat ik toen ik in de eerste begon op TVWO, dat sommige kinderen niet goed Engels konden, de basis zelfs niet. Ik had het in groep 6 al gehad.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    PUKKELxDING schreef:
    Nee hoor, ik heb een keurige Engelse opvoeding gehad op de basisschool en ik kon groep 7 al de basis.


    ok

    He, mijn stelling [a]. Eens, iedere school heeft volgens mij wel wat engels, maar niet genoeg vind ik; want dan is het ook moeilijker op de middelbare school.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    ja, het is de wereldtaal en als je het ze jong aanleert kunnen ze het veel beter later

    Als ze frans nu gewoon afschaffen en ons meer engels zouden leren en de fransen ook meer engels geven, dan zouden we elkaar toch beter verstaan? :3 inplaats dat we dan half frans/nederlands zouden praten gewoon normaal engels.

    Ja mee eens!! Ik had veel problemen in de middelbare school, nu nog steeds..

    [ bericht aangepast op 22 maart 2010 - 21:28 ]

    eens..


    Never forget the things that make you smile

    Jah, daar ben ik wel voor. Niet al heel zwaar Engels, maar wel als voorbereiding op de middelbare school.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    ja als mijn leraar dat gedaan had.
    vond ik engels nu in de derde klas denk ik ook wek nakkelijker


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik vind het wel.
    Engels is een taal die iedereen erg goed onder de knie moet hebben!


    Crazy girl...

    Mij maakt het niet echt uit. Ik vind gewoon dat ze eender welke taal, Frans/Engels, meer hadden moeten geven in het lager.


    Tanya is de beste.

    100 % mee eens! Er wordt zo slecht Engels gegeven op de basisscholen, dat er ook vrij weinig mensen fatsoenlijk Engels kunnen.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Eens.
    Dan gaat Engels op de middelbare school meestal ook beter met Engels dan de mensen die op de basisschool geen of heel weinig Engels hebben gehad.
    Want je hebt het bijv. ook overal op internet nodig; filmpjes op youtube begrijpen, informatie van Engelse sites afhalen etc.
    Ik heb best wat Engels gehad op de basisschool. En daar ben ik heel blij mee.En ik kan nu zonder moeite de ondertitels lezen van dramaseries<3 xD

    [ bericht aangepast op 14 maart 2010 - 12:49 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    zekers,
    op de basisschool waar ik op zat
    gaven ze al vanaf
    groep 1 les in engels
    maar dat werd pas ingesteld toen ik in groep 7 zat
    dus heb daar nooit echt een graantje van mee kunnen pikken
    maar die kindjes uit groep 1, konden gewoon net zo goed engels als dat ik kon toen ik in groep 8 zat


    *insert philosophical cringe expression here*

    Elphaba schreef:
    Helemaal mee eens.
    Ze mogen voor mijn part wel beginnen in groep 6, want je hebt veel aan Engels, en als je in groep 8 nog niet veel Engels hebt gehad, is het ook lastiger om de keuze te maken of je wel of niet tweetalig onderwijs wilt volgen.


    I'm just a little girl in a big mean world.