• Bh als bedrog


    Een bh dragen is een vorm van fraude en leidt tot teleurstelling, zo denkt een fundamentalistische islamgroepering erover in Somalië. Vrouwen die een bh dragen worden dan ook aangehouden en krijgen publiek zweepslagen te incasseren.

    In Somalië proberen extreme islamitische milities hun wil aan de gematigde moslimbevolking op te leggen. De Shahaab beweging opereert in grote delen van het land, geen lachertje want onder hun bewind zijn heel wat leuke dingen in het leven verboden: films, dansen, voetbalmatchen tot huwelijksfeesten toe. Elke vorm van muziek, waaronder de beltonen van een mobiele telefoon, worden gebannen.

    Somalische vrouwen kunnen van privacy enkel dromen. Gemaskerde mannen houden hun borsten in de gaten, als die verdacht stevig zijn worden vrouwen gedwongen hun bh uit te trekken. Daarna moeten ze zich publiek verontschuldigen en krijgen ze zweepslagen.
    ,,Eerst hebben ze de sluier uit een soepele stof verbannen, nu moeten we zo een stijf ding dragen dat recht staat op onze borsten'', vertelt de Somalische Halima aan een journalist van Reuters. ,,En nu moeten we ook nog met onze borsten schudden.''

    Het dragen van een bh is tegen de islam beweren de extremisten. Borsten moeten van nature stevig zijn of plat. Wie een bh draagt probeert mannen te misleiden door een valse vorm aan haar lichaam te geven, dat schept teleurstelling en daarom is het verboden.
    In de Britse krant 'The Independent' commentarieert de Egyptische en gerenommeerde schrijver Alaa Al-Aswany de situatie. Volgens hem ligt het Somalisch optreden tegen vrouwenlingerie in de lijn van het verbod voor vrouwen om een broek te dragen in Soedan. In Egypte wordt vrouwen aangeraden met een niqab het hoofd te bedekken maar even goed om handschoenen aan te doen, dit om de mannelijke passie niet op te wekken als ze handen schudden.

    Het lichaam van vrouwen wordt gereduceerd tot een middel om legitiem plezier te beleven wanneer het de man past en tot een productiemachine voor kinderen.
    Volgens Al-Aswany doet de segregatie van vrouwen en mannen het aantal seksuele misdrijven niet dalen, integendeel. Een goede ethische opvoeding met respect voor de partner zou een betere oplossing vormen.
    Maar het is makkelijk om voor alles de schuld naar vrouwen door te schuiven. Heel wat despoten leiden bovendien de aandacht af van hun eigen corruptie en machtsmisbruik door de aandacht op vrouwen te vestigen, aldus Al-Aswany. Ze zijn bang voor opstanden en gebruiken vrouwen als afleidingsmanoeuvre.
    Reuters - Somali Islamists publicly whip women for wearing bras


    Bron/auteur: 6minutes Press/Marleen De Geest


    Dit is toch niet meer normaal? Gewoonweg belachelijk zelfs...

    [ bericht aangepast op 31 okt 2009 - 21:30 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Waarom hebben Nederlanders altijd zo een grote neus?

    Omdat lucht gratis is
    Hahahah geweldig. Die moet ik onthouden :'D. Smerige gierige Nederlanders. Maar nu ga ik even mijn mond houden voordat men me dadelijk beschuldigd dat ik een holocaust op de Nederlanders aan het plannen ben, en aangezien het helemaal niet meer ontopic is wat ik allemaal lul :Y)


    Wie du mir, so ich dir.

    Omg! waar slaat dit op ><


    Love is the best thing you can get

    Wat een onzin , vrouwen worden daar gewoon gekleineerd ze mogen niks , en als ze dan toch een BH gaan dragen krijgen ze ook nog een straf ervoor ...dat is echt ziekelijk , die mannen sporen daar echt niet , dat is een ding wat zeker is ..!

    Mischien zijn niet alle mannen zo daar maar diegene die dat wel doen die sporen echt niet !

    (doeg)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2009 - 16:10 ]


    Lust tastes like tequila and love tastes like whiskey

    Laat ze lekker.
    Wij leven hier -.-


    You can run but not hide

    o.0

    ik hou van mijn bhxDxD

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Lekker dan voor al die miljarden buitenlanders die wel normaal en beschaafd kunnen doen. Maarja als we op die tour gaan :'DD ..Ik haat Nederlanders, met hun vulgaire uistraling en smerige en backstabbing karakters, echt serieus iets echt Nederlands, want ik Belgïe en Duitsland kom je dat niet op die manier tegen..


    Niet alle Nederlands zijn zo hoor! -.-' Ik vind nu echt dat je iedere Nederlander over één kam scheert. Ik zeg toch ook geen slechte dingen over Belgen en Duitsers? -oookal heb ik daar ook al nare ervaringen mee gehad,-

    [ bericht aangepast op 3 nov 2009 - 12:48 ]


    .

    madenaah schreef:
    Haha sukkels :'D
    Zolang het niet in de Koran staat is het allemaal zelfverzonnen en bullshit.
    Helaas denken sommige mensen er anders over, en denken ze meteen dat de hele moslimbevolking er zo over denkt.
    Deze mensen proberen het leven van vrouwen eigenlijk te vernielen, terwijl in de Koran duidelijk staat dat vrouwen niet minder zijn dan mannen.
    Somalië moet niet denken dat ze de nieuwste profeten zijn :'D,
    haha
    scheve Soma's(A)


    Daar ben k het mee eens :')

    Prada schreef:
    Laat ze lekker.
    Wij leven hier -.-

    Wat een opluchting dat niet iedereen zo denkt.

    ON: My theory: die gasten vinden het gewoon geil om doorschijnende tepels te zien. En uithongering en verkrachting binnen het huwelijk is ook al toegestaan, waarom dit niet. t Zooitje moet namelijk wel compleet zijn -.-
    Vroeg of laat gaan ze invoeren dat ze aan vrouwenborsten mogen zitten om te constateren of ze al dan niet BH's dragen omdat die extremisten tegen die tijd achter de uitvinding van de naadloze BH zijn gekomen. En dan wordt manlief kwaad omdat de vrouw haar eerbaarheid heeft laten schenden door een vreemde, met als gevolg dat ze gestenigd mag worden, heeft het publiek ook weer wat te doen.
    -sarcasme van het hoogste kaliber-


    No growth of the heart is ever a waste

    Asphyxia schreef:
    (...)
    Indeed. Die extremisten zetten het geloof gewoon naar hun hand. Ofwel: ze verkrachten het. Zulke gasten mogen van mij de strop krijgen.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    PUKKELxDING schreef:
    Wauw.. dit is de grootste onzin dat die mannetjes ooit hebben verzonnen. Een BH is bedoelt als steun voor de borsten, omdat je zonder BH last krijgt van het gewicht van je borsten. Maar helaas gaan die mannetjes er weer een stom iets van maken. Vrouwen zijn geen objecten zeg, jezus, vrouwen hebben ook rechten. En een BH is geen leugen, dat is gewoon fijn. Echt stelletje smerige vrouwenonderdrukkers zijn het. Ik hoop dat ze naar de hel gaan. En dat meen ik.

    Ik ben blij dat je je berichtje heb gewijzigd naar 'die mannetjes' ipv van 'de islam'.


    ok

    Jij & je opmerkingen slaan zo nergens op.kijk dit soort mensen zoals jij stressen gwn de dood in. Dat wil zeggen dat je fcking bullshit zegt en je niks te doen hebt met life!
    Zowiezo niet alle buitelanders zijn moslim, zowiezo ieder zijn eigen cultuur en zowiezo dat skere somaliërs dit doen betekent niet dat buitelanders of moslims dit ook doen maddafuckers. Dus ga eerst praten wanneer je wat weet ofzo, anders kowed.(Y)
    Ewa begrepen of noh, anders kom ik langs met bom misschien dat je dna begrijpt, ok.(lol)




    laaatzz.
    en het laatste was joke, dus nu niet denken ik ben nieuwste binladen.


    CHANELCHIC schreef:
    Ohmygod!
    Straks mag je zelfs ook geen hempje meer dragen, of een rokje, of zelfs je benen niet meer scheren.

    Wtf.
    Ik haat buitenlanders.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2009 - 17:45 ]

    oke
    :S
    rare mensen geen leven:S


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    BlackxRoses schreef:
    (...)

    Niet alle Nederlands zijn zo hoor! -.-' Ik vind nu echt dat je iedere Nederlander over één kam scheert. Ik zeg toch ook geen slechte dingen over Belgen en Duitsers? -oookal heb ik daar ook al nare ervaringen mee gehad,-
    Ik was sarcastisch bezig, just making my point. En o jawel wel bijna alle Nederlanders zijn zo. Dat is iets wat hier hangt en niet zomaar weggaat -geen zin om dat moeilijke gepraat uit te leggen want ik ben lui en moe :Y)-

    [ bericht aangepast op 3 nov 2009 - 21:14 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Omg O;


    Never say you're happy, when your eyes still cry.

    wtf O.o