• De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. In het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek melden wetenschappers dat als de onheilstijding al werkelijkheid wordt,dat pas in 2208 zal zijn.

    Onheilsprofeten en newage-aanhangers die beweren dat het einde der tijden in 2012 is aangebroken, baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012. Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT.

    Het probleem is dat de Maya's, een Zuid-Amerikaans indianenvolk, niet één maar vier ingewikkelde kalenders hanteerden. Bovendien hadden de Spaanse overheersers destijds alle geschreven teksten over de jaartellingen verbrand. Wat overbleef waren in steen gebeitelde aanwijzingen.

    Volgens de wetenschappers werd de rekenfout gemaakt bij de vertaling van de Maya-kalender naar de Greenwich Mean Time (GMT), de huidige standaardtijd. De Duitse aardwetenschapper Andreas Fuls concludeerde dat het einde van de Maya-kalender pas in 2208 valt. Hij gaat er van uit dat de telling daarna gewoon weer bij het begin begint. De Maya-'eindtijd' zou daardoor sinds het ontstaan van de aarde al zo'n 150.000 keer moeten hebben plaatsgevonden.

    Volgens de initiële Maya-theorie zou op 21 december 2012 de kosmische hemelpoort openzwaaien, waarna de zon naar zijn hoogste punt klimt en gelijk staat aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg. Dit zou slechts eens in de 25.800 jaar tijdens de winterwende gebeuren.

    Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht kijkt er echter wat nuchterder tegen aan. "Dit gebeurt elke paar duizend jaar weer," zegt hij. Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte 'evenaar' van de Melkweg, aldus Strous in NWT.


    Hmm.. ik snap er niks meer van XD


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Nietes, de wereld vergaat morgen. Dat heeft mijn computermuis net tegen me verteld (cat)

    Als de wereld pas vergaat in 2208 vind ik het niet erg. Dan ben ik toch al dood.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Bullshit.


    I live for the applause, you will die for it.

    He? Hier was toch al een topic over :?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het is trouwens dikke bullshit. Elke jaar geven ze wel een nieuw jaartal.
    @consience
    egoïst.

    Dubbelpost ._.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2009 - 14:10 ]


    Only losers can act the way you do

    Maakt mij het uit wanneer de wereld vergaat. De wereld ging sowieso ooit vergaan, alleen versnellen we het door het broeikaseffect, dat zei mijn leerkracht van biologie. De wereld gaat pas binnen een paar duizend jaar vergaan, maar er datums op plakken vind ik eerlijk gezegd stom.


    Only losers can act the way you do

    1 woord:
    onzin.


    Life is hard and then we die

    Ooooh, in 2208 pas! En ik maar denken dat hij in 2008 al zou vergaan!

    [ bericht aangepast op 1 nov 2009 - 14:18 ]


    rules don't stop me

    Stiekem blijf ik geloven dat het 2012 xD:)
    Lol xD
    <3.


    Your Butt is Mine!

    Achja.

    Fijn. (krul)


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Wat een geluk hebben we toch weer :Y)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2009 - 14:34 ]


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Nou, geweldig nieuws joh.


    History is not hatred.

    De wereld was toch al vergaan in 2000:'S.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.