• AMSTERDAM – Een Belg is door een verkeerde diagnose 23 jaar gezien als een comapatiënt. Rom Houben was al die tijd echter bij kennis, maar kon dit niet duidelijk maken door zijn verlamde status.

    Houben was slachtoffer van een auto-ongeluk en werd levenloos naar het ziekenhuis in het Belgische Zolder gebracht. Na een aantal tests constateerden de artsen dat Houben in een coma lag. 23 jaar later blijkt na metingen met moderne apparatuur dat de Belg al die tijd bij kennis was.

    De nu 46-jarige Belg verklaart tegenover de krant dat hij wel geprobeerd heeft te schreeuwen, maar dat er geen geluid uit zijn mond kwam. Houben was verlamd, maar kon ondertussen wel al die tijd elk gesprek volgen dat bij hem in de buurt plaats had.

    Dankzij therapie kan Houben nu communiceren via een computer en laat hij weten dat hij zichzelf weg probeerde te ‘dromen’ om zijn leven wat aangenamer te maken, maar dat frustratie niet in de buurt komt van wat hij heeft meegemaakt.

    http://www.nu.nl/opmerkelijk/2129055/man-ligt-zogenaamd-23-jaar-in-coma.html


    Dat lijkt me echt een van de ergste dingen die je kunnen overkomen. Dan ben je dood een heel stuk beter af :/

    [ bericht aangepast op 25 nov 2009 - 1:05 ]

    dat moet gewoon onverdraaglijk zijn. O.o
    23 jaar lang! :o


    " 'Cause my religion is you, Kleine Monsters."

    Dat heb ik denk ik gisteren op het nieuws gehoord. Dat is zo erg.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Damn, dat lijkt me echt vreselijk. Dan mis je veel van je leven ;o

    Dat is mooi kut ja.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik zou het nog geen dag kunnen uithouden ö
    Echt verschrikkelijk voor die meneer!


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Dat is gewoon de facking helft van zijn leven. Hoe bedoel je kut. Hij kon niet eens zelfmoord plegen oid door zijn verlamming... 23 jaar aan apparaten vast en niet kunnen zeggen dat je er bent... Ik zou uit het raam springen, maar dat gaat dan gewoon niet. Zo veel medelijden met en respect voor die vent...


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    dat is zoo erg! Stel je voor seg, 23 jaar lang heel de tijd in een bed liggen. Terwijl er mensen om je heen huilen en bidden 'dat je zogezegd wakker moet worden uit je coma' dan zou ik echt gek worden.


    And all the girls in the front row scream your name.

    Jeez, nou dan lig je daar ook mooi even 23jaar op een bed! Iedereen denkt dat je in coma ligt...
    Wat dom van die artsen!
    En dan denk je, amai weer een dag, en weer een dag. En dan lig je daar maar enzo *valtinherhaling*

    Conclusie:
    Het is erg voor die man!


    You were much more muchier, you've lost your muchness.