• .. de derde naamval van duits uitleggen? =3

    Ik snap dat het het meewerkend voorwerp is, en ik heb ook allemaal ww's en van die voorzetsels geleerd, waarneer dat moet.

    Maar wij hebben zo'n kaart en dan staat er ineens op dat bij de voorzetsels: an, auf, hinter, in, neben, uber, unter, vor zwischen En die kunnen dus bij 3e of 4e.

    Maar ik snap niet waarneer het 3e moet zijn of waarneer 4e =3
    kan iemand mij helpen? =3

    Nyctalopia schreef:
    Ik weet het niet zeker.
    Maar wij hebben geleerd dat alleen; für, ohne, durch, um, en nog twee voorzetsels bij de 4e naamval hoorden.

    dat zijn de vaste voorzetsels =3
    en dan heb je nog die bij 3e en 4e kunnen =3
    maar dan moet je dus kijken naar wann en wo of wohin =3

    Als iets een verplaatsing is, is het vierde naamval en anders derde naamval.


    If you want me to listen, whisper...

    Als je het nog steeds niet snapt, vraag maar aan mij. Ik sta een 9.3 voor duits:Y) & ik had een 9.8 voor de naamvallen xd
    niet arrogant bedoeld;$

    4e als het lijdendvoorwerp is en de 3e als het meewerkendvoorwerp is?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Mijn duitse grammaticastensel zegt ook als het meewerkendvoorwerp is. Dus als je er aan/voor voor kan zetten.
    En de voorzetsels: mit, nach, bei, seit, von, zu aus, ausser, gegenüber, entgegen, zuwinder engemass.
    En de werkwoorden: gehen, gehören, gefallen, helfen, danken en gratulieren.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2009 - 8:56 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    hahaha wij zijn pas bij de vierde en die is makkelijk :'P


    bla bla bla

    ICE schreef:
    Als je het nog steeds niet snapt, vraag maar aan mij. Ik sta een 9.3 voor duits:Y) & ik had een 9.8 voor de naamvallen xd
    niet arrogant bedoeld;$

    ik had voor het vorige pw een 9,2 =3
    maar toen hadden we nog niet de derde naamval :'DD
    en het pw van vandaag heb ik denk ik niet zo super gemaakt =3