• past de betekennis van je naam bij jou of echt helemaal niet ik weet het is maybe beetje vage topic

    ik heet Callisto = bijzonder mooi
    op zich past het wel ben niet lelijk ofzow maar bijzonder mooi dat ben ik nu toch ook weer niet

    euhm kheet PHAEDRA en da betekend (ff nadenke em et ooit is opgezogt...) de lichtende,, dochter vn Minos(=mythe of zoiet)
    wa bedoele ze juist me ''de lichtende"" :s en mn moedr eet Elsa Rosa Mergeretta Ledavuca ... of zo iet ni minos dus x]

    [srry bn in onozele bui XD]


    HaveFun!

    ik heet Ian dat betekent geschenk van God m'n ouders (eigenlijk me moeder meer) hadden mij zo genoemd omdat toen m'n tweelingzus was geboren ik er opeens achter aan kwam op de echo had niemand mij gezien

    ik heet Sanne-Esme Sanne betekend lelie wat zal ik ervan zeggen :D en Esme betekend geliefde dat past volgens mij wel wat beter bij mij dan lelie

    Ik heet Damian en dat staat voor de zoon van de duivel -_____________-'. zegt genoeg dacht ik.

    Heb geen zin om uitleg te geven. Ben ziek en heb barstende koppijn. -_-'


    In Italië tot en met 26 juli! :D

    ik heet Iris... het betekend: err... (ff opzoeken in boekej, weet het niet meer uit mijn hoofd, het was iets met een regenboog en verbinding met goden ofzoiets... XD)

    ah, gevonden... er staat: Iris v Griekse naam met de betekenis 'bode van de goden, regenboog'; de 'regenboog' werd gezien als verbinding tussen de goden en de mensen. Vanwege de verschillende kleuren werd iris oook bloemennaam en benaming van en gedeelte van het oog.

    mijn eigen theorie *heeft zin om filosofisch te gaan doen XD*: de drager van de naam Iris heeft veel verschillende kanten. net als de regenboog is diegene moeilijk te grijpen, maar als je haar uiteindelijk te pakken krijgt, en je vlgt haar weg, zul je een groot juweel vinden, een rijkdom die de rest van je leven zal vullen...

    oh nu vin ik dit leuk ^^ ff kijken, een eerdere naam...

    (boekje:) (Callisto staat er niet lettelrijk, wel Callista die wordt verwezen naar Kallisto:) Kallisto v[/v] Griekse naam met betekenis 'de mooiste'.

    (mijn theorie:) tja, met de info uit het boek kan ik niet veel, maar ik zal kijken of ik iets verder kan denken. ik denk dat je 'de mooiste' niet al te oppervlakkig moet nemen. als je Callisto heet, of een verbastering ervan, moet je niet te oppervlakkig kijken, maar ook naar binnenkant. ik ken persoonlijk geen Callisto, maar als ik op je naam uitga, zul je waarschijnlijk OF er fantastisch uitzien OF een geweldig karakter hebben. klopt het? :P *is nog steeds stom bezig, neem dit niet al te letterlijk ;)*

    (boekje:) Phaedra: v Ontleed aan Grieks phaidros 'helder'. Volgens de Griekse mythologie was Phaedra de dochter van Minos en de chtgenote van Theseus. Aphrodite liet haar verliefd worden op haar stiefzoon Hippolytos. Toen ze door hem afgewezen werd, pleegde ze zelfmoord.

    (mijn theorie:) errm... wat een depri naam heb jij, als je er zo naar kijkt. maar wel mooi. ben jij een duidelijk persoon die goed haar mening kan uiten? want dat wordt waarschijnlijk bedoelt met helder. en je eigen beschrijving, 'de lichtende'.. help jij mensen met problemen? misschien ben je daar goed in. probeer het eens, zou ik zeggen XD al zou ik het niet al te diepgaand doen, als je teveel van jezelf in andermans problemen stopt kun je net zo eindigen als de godin Phaedra... (:P)


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    mensen, ik lul maar wat bij elkaar, neem het niet al te serieus, dus ga niet uit van mijn theorieen ;) ik ben nou eenmaal hobbylooos :P dus neem het me niet kwalijk als ik je naam vern**k, en ga me ajb niet zien als een of ander zweveig typje, ik ben nu eenmaal in een zweverige bui ^^

    nu Damian: ik leg het wel uit:P
    (boekje:) Damian, Damien, Damien (met trema op e) m -> Damiaan
    Damiaan m
    deze naam wordt in verband gebracht met Grieks damazein 'bedwingen'.

    mijn theorie: niks met duivelszoon! jij bent een sterk persoon die goed is voor een leidende positie. jij kan goed omgaan met drukkende situaties en moeilijke problemen. maak hier gebruik van, en trek je niet zoveel aan van wat mensen over je naam zeggen, jij weet wel beter hoe jij in elkaar zit neem ik aan. toch?

    (boekje: ) Ian m Schotse vorm van Johannes.
    Johannes m Hebreeuwse naam met de btekenis 'Jahweh is genadig'. De naam dankt zijn poulariteit voor een deel aan de bijbelse Johannes de Doper, de man die Christus doopte in de rivier de Jordaan. Ook is het de naam van een van de evangelisten. Verder zijn er vele heiligen met deze naam. De bekendste verkorte vorm van de naam is Jan.

    mijn theorie: ... (cat) ... dan vind ik jou beschrijving toch leuker. wat kan ik hier nou mee? emm... *kraakt inspiratie* je naam is dus een verbastering van Johannes. dat was een heilige. dat betekend misschien niet dat jij ook heilig wordt, maar wel dat je veel zal (of dat al doet) gaan betekenen voor je medemens. jij betn zeer medelievend en helpt mensen graag. verder weet ik niks. sorry XD

    errm... Sanne-Esme. staat er (natuurlijk :P) niet in, maar Sanne en Esme afzonderlijk wel. die zal ik eerst opschrijven.

    Sanna, Sanne, Sanneke, Sannie, Sanny v -> Susanna
    Susanna v van Hebreeuws sjoesjanah 'lelie'. In de bijbel is Susanna een vrouw die Christus met haar bezittingen dient.

    Esme v Engelse naam van Franse herkomst. waarschijnlijk van latijns aestimatus 'geacht' en door de vorm Aymie, waarin de naam vaak voorkwam, ten onrechte in verband gebracht met Aime (met accent op e) (zie Aime)

    mijn theorie: je naam betekent dus letterlijk 'geachte lelie'. (:8 huh?) waarom je ouders je deze naam hebben gegeven, kom je alleen te weten door het hun te vragen. het is trouwens wel een mooie combinatie (vind ik dan). maar goed, daar hadden we het niet over. nu mijn zweverige verklaring: jij bent een blij ontvangen bloem. je betn veelzijdig, je kan overleven op water en op het vaste land. je beidt soms hulp aan ieand, maar te lang mag iemand niet op je steunen, en zeker niet te zwaar, diegene moet uiteindelijk op eige voet door. toch ben je geliefd en verwacht. ... en toen was ik leeg ^^

    heb ik nu alle namen gehad? ik geloof het wel... *checkt het* ja ^^
    nou, nu moet ik iets anders gaan doen... als er een nieuwe naam komt en moet ik er een enorme lulkoek van maken, vraag maar ^^ :P ik doe het wel, heb nu (bijna) tijd genoeg :P...

    XxX regenboogje :P


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Euuh mijn betekent ik heet dus Phebe:
    eeuh*checken*Rein en Helder,Bijnaam van Diana die verwijst naar de griekse godin Artemis(van vrouwen en jonge dieren)dochter van Zeus en Leto, tweelingzus van Apollo.
    da's nou echt toevallig ik ben ook een tweelingzus van mijn broer xD


    death to the one at the end of the serenade.

    ik heet Josef es ffe kijken wat het betekend Jahweh voege toe, geve vermeerdering tja wat moet ik hier mee?

    ik heet Karima de betekenis is gevend,nobel volgens mij past het wel een beetje bij mij

    mijn naam is Aponi de betekenis is vlinder en mijn naam komt van de indianen


    nu Damian: ik leg het wel uit:P
    (boekje:) Damian, Damien, Damien (met trema op e) m -> Damiaan
    Damiaan m
    deze naam wordt in verband gebracht met Grieks damazein 'bedwingen'.

    mijn theorie: niks met duivelszoon! jij bent een sterk persoon die goed is voor een leidende positie. jij kan goed omgaan met drukkende situaties en moeilijke problemen. maak hier gebruik van, en trek je niet zoveel aan van wat mensen over je naam zeggen, jij weet wel beter hoe jij in elkaar zit neem ik aan. toch?

    Ik geloof wel dat je gelijk hebt :$.


    In Italië tot en met 26 juli! :D

    ik heet dus Tala de betekennis daarvan is wolf ik ben gek op wolven dus wat dat betreft past die perfect bij mij :D en net als Aponi is Tala ook een naam die komt van de indianen


    (boekje:) Phaedra: v Ontleed aan Grieks phaidros 'helder'. Volgens de Griekse mythologie was Phaedra de dochter van Minos en de chtgenote van Theseus. Aphrodite liet haar verliefd worden op haar stiefzoon Hippolytos. Toen ze door hem afgewezen werd, pleegde ze zelfmoord.

    (mijn theorie:) errm... wat een depri naam heb jij, als je er zo naar kijkt. maar wel mooi. ben jij een duidelijk persoon die goed haar mening kan uiten? want dat wordt waarschijnlijk bedoelt met helder. en je eigen beschrijving, 'de lichtende'.. help jij mensen met problemen? misschien ben je daar goed in. probeer het eens, zou ik zeggen XD al zou ik het niet al te diepgaand doen, als je teveel van jezelf in andermans problemen stopt kun je net zo eindigen als de godin Phaedra... (:P)


    hoho :o iick pleegt zelfmoord :o wa nen triesttge naam emme kik x[

    ma de rest klopt :D


    HaveFun!

    oeh misschien ben ik hier dan goed in ^^ zal ik meer namen doen?? :P zeg het maar, dan maak ik een lijstje ;)


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    ik heet Eize

    dat betekent: De Wilskrachtige Beschermer :P


    Shhh, quiet you might piss somebody off.