• Vandaag hadden we een bepaald gespreksonderwerp op school: de mentaliteit in onze stad. Werkelijk iedereen deelde mijn mening. Maar nu vraag ik me af, is dat ook zo in jou stad?

    Ik woon aan de kust in West-vlaanderen, Belgie. En eerlijk gezegd ik zie de mentaliteit zo achteruit gaan. De criminaliteit stijgt, de mensen zijn onvriendelijk en ... Doe jij vriendelijk of help je iemand kijken ze je aan alsof je een alien bent ofzo. Zoals vandaag weer --'

    Zelf ben ik al in Parijs, Rotterdam, Keulen en Berlijn geweest en daar waren de mensen wel vriendelijk.. Ze hebben geholpen met de weg te tonen, met onze bagage en ga zo maar even door. En overal werd je hartelijk ontvangen.

    Of was het gewoon puur toeval.

    Gelukkig ga ik volgend jaar op kot in Gent.. Eindelijk weg hier D:

    x'D
    Hmm, dat is in mijn stad ook zo. Criminaliteit stijgt heel erg.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Woon jij in West-Vlaanderen, dan heb jij zo'n leuk accent -jaloers-.

    Ik zie dat er heel veel snobs en Franse kak in mijn dorp rondlopen. :'D


    Only losers can act the way you do

    Het hangt er in Antwerpen vanaf in welke wijken je loopt...


    Home is now behind you. The world is ahead!

    In mijn dorp is er meer criminaliteit dan een grote stad hier in de buurt. Dus ik ben het er wel mee eens.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Hier in Antwerpen is dat ook zo >'<


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    in mijn gehucht, uh ja denk het wel, we merken er niet zo veel van eigenlijk, we zuipen ons lam in de plaatselijke kroeg, en als we dan niet zat genoeg zijn zuipen we thuis verder dus tja..


    Never forget the things that make you smile

    Nou, ik woon in een boerendorpje, en hier kent iedereen iedereen, dus het valt hier redelijk mee, je hebt hier natuurlijk ook wel kleine jeugbendetjes, maar die doen hier meestal niks, maar in andere steden en dorpen wel, maar ze mijden meestal iedereen. Iedereen is best wel vriendelijk tegen elkaar (:

    Naja.. mijn stad wordt het Tweede Amsterdam genoemd. En dan niet op positieve manier. Er zitten hier heel wat asociale lui, veelal kampers en allochtonen.
    Maar zo onderhand weet ik de goeien van de slechten te onderscheiden x']
    Vooroordelen? Misschien? Maar het werkt wel.


    No growth of the heart is ever a waste

    Laat ik het zo zeggen:
    'Dieze boeren hiert kenne gien verstanbaer wordske Niederlands'.
    Zo praatte sommige hier.


    behind very angel is a demon

    Ik haat mijn stad niet, ik had de mensen hier. Maar als ik niet zo erg gepest was geweest, zou ik er waarschijnlijk anders over denken. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    xKommaStip schreef:
    x'D
    Hmm, dat is in mijn stad ook zo. Criminaliteit stijgt heel erg.


    Hope goes lost but never dies.

    bij mij is er ook best veel criminaliteit :[


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Het is een kutstad.
    Criminaliteit vanjewelste, onbeleefde mensen.
    Ze lopen tegen je aan en als je dan valt kijken ze je aan alsof je grof vuil bent.
    Veel allochtonen, asociale jongeren die je lastig vallen.

    Oh wat fijn om in Rotterdam te wonen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Backstabber schreef:
    Het is een kutstad.
    Criminaliteit vanjewelste, onbeleefde mensen.
    Ze lopen tegen je aan en als je dan valt kijken ze je aan alsof je grof vuil bent.
    Veel allochtonen, asociale jongeren die je lastig vallen.

    Oh wat fijn om in Rotterdam te wonen.


    Echt? Ik verbleef wel buiten de drukke stad. Ik ging er wel shoppen en uit eten D:
    Hier wordt je ook constant lastiggevallen. En mijn beste vriend is zelfs in elkaar geslagen - gewoon voor de lol, want hij kende de daders niet.

    Finished schreef:
    (...)

    Echt? Ik verbleef wel buiten de drukke stad. Ik ging er wel shoppen en uit eten D:
    Hier wordt je ook constant lastiggevallen. En mijn beste vriend is zelfs in elkaar geslagen - gewoon voor de lol, want hij kende de daders niet.


    Dan heb je geluk gehad met welke mensen je tegenkwam.
    En dat zuigt wel hard voor je beste vriend hoor. o.o'
    Hier heb je dat ook... ongeveer.
    Er gaat geen nacht voorbij zonder een gevecht. In Beverwaard en Prinsenplein zijn er vrijwel altijd messen en pistolen bij betrokken. Om nog maar over Katendrecht en het Witte Dorp te zwijgen...
    Rotterdam is leuk voor een stedentrip, maar als je er woont dan pas vallen de donkere randjes eraan je op.


    We'll still love each other, forever and always. <3