• Dus, mijn vriendje komt normaal elk weekend slapen, in een aparte kamer welteverstaan. En vandaag, zaterdag dus, kan hij pas later komen omdat mijn ouders naar een feestje zijn, maar ik vind het gewoon zo kut omdat hij al van zover moet komen en als hij dan enkel zondag kan komen, is dat zo kort. En dus had ik gevraagd of hij om 9u ('s avonds) naar hier mocht komen, mijn moeder en vader komen rond 10-11u thuis, en dat mag niet.

    waarom niet? Omdat mijn ouders denken dat we dan te ver gaan gaan. Kom op! Ik ben 14 en ik wil het nog niet. Maar dat begrijpt ze maar niet, en ze laat ons nooit een keer alleen. En weetje, ik wil soms ook wel wat privé hebben, niet om 'verkeerde' dingen te doen, maar gewoon om eens een gesprek te hebben, maar nee ze moet er altijd bij zijn. Nooit mag ik langer dan een kwartier alleen zijn met hem. En ik weet dat ze bezorgd is en blablabla, en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik heb nog nooit écht een goed gesprek kunnen hebben, en nu hebben we de laatste tijd vaker discussies en ruzies, en dan wil ik dat dan oplossen, maar dan gaat dat niet. Ik vind het gewoon écht niet meer leuk dat mijn moeder én vader me niet vertrouwen.

    En ja, ik zeur, maar het zit me écht dwars.

    Ach ja zo zijn ouders nouw eenmaal


    I'll decide when to die,until then let me life my way

    Dat is echt gemeen van je moeder. Ga eerst eens een gesprek met haar aan. Vraag waarom ze je niet vertrouwd. Heeft ze daar een reden toe, bijv. dat je eerder iets gedaan hebt dat niet mocht? Als dat niet zo is, dan zou ik vragen waarom je dan nooit alleen met hem mag zijn. Denkt ze nou echt dat je met hem naar bed gaat terwijl je nog maar 14 bent, en er nog helemaal niet klaar voor bent? Overtuig je moeder dat je heus wel eens met hem alleen kan zijn, en dan ze niet zo bezorgd hoeft te zijn.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Beamsville schreef:
    Dat is echt gemeen van je moeder. Ga eerst eens een gesprek met haar aan. Vraag waarom ze je niet vertrouwd. Heeft ze daar een reden toe, bijv. dat je eerder iets gedaan hebt dat niet mocht? Als dat niet zo is, dan zou ik vragen waarom je dan nooit alleen met hem mag zijn. Denkt ze nou echt dat je met hem naar bed gaat terwijl je nog maar 14 bent, en er nog helemaal niet klaar voor bent? Overtuig je moeder dat je heus wel eens met hem alleen kan zijn, en dan ze niet zo bezorgd hoeft te zijn.


    Als ik vroeg waarom ze me niet vertrouwt, dan zegt ze dat ze me wel vertrouwt, maar dat ze weet dat het toch gaat gebeuren. En ik heb er haar al zoveel van proberen te overtuigen, maar ze blijft echt bij haar punt staan en ik word er echt gek van.