• School moet een uur later beginnen

    Nu komen veel leerlingen slaap tekort doordat ze zo vroeg op school moeten zijn. Dat zegt kinderarts Rob Bakker, die promoveert op moeheidsklachten bij kinderen. Bakker analyseerde 90 kinderen van 8 tot 18 jaar met aanhoudende klachten van moeheid. Volgens hem wordt de moeheid niet veroorzaakt door te laat naar bed gaan, maar echt door het vroege opstaan voor school.

    Bakker heeft verder ontdekt dat sporten in verenigingsverband chronische moeheid zou kunnen voorkomen.

    wat vinden jullie? (nerd)


    I love Marshawk

    Genius schreef:
    Zolang we dan niet uur langer hoeven te blijven stem ik ermee in (cat)


    Live life like a raver.

    Dat ligt eraan hoor. Als we dan ook een uur later uit zijn: nee, dank je. Ik heb liever vroeg naar school gaan en vroeg uit zijn dan laat naar school gaan en laat uit zijn. Maar als we normale tijd uit zijn en een uur later naar school gaan, dan vind ik het best, hoor:Y)


    To live would be an awfully big adventure

    Mijn school begint vandaag tien over elf, jeeuj! Een uurtje later beginnen zou niet zo erg zijn..


    it's so empty living behind these castle walls

    Liever vroeg beginnen en vroeg uit, dan laat beginnen en laat uit.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Mee eens want uit onderzoek blijkt dat je hersens pas vanaf 11 uur goed kunnen opletten.


    Happiness hit her like a train on a track

    Dan moet je 's avonds wel lang naar school ;x


    Never run out of reasons to smile...

    Ja dag, daar gaat m'n vrije tijd :')
    Ik ben wel voor geen toetsen tot 11 uur.


    I clicked my heels and wished for you.

    Onzin,zo kan je wel dingen blijven verzinnen. Trouwens dat slaap tekort komt eerder door te laat na bed gaan dan door te vroeg op staan.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    En trouwens je bent alleen maar wakkerder in de les als je langer wakker bent dus als je een uur later mag komen slaap je gewoon een uur meer dus het blijft het zelfde.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ascendancy schreef:
    Jakkes nee. Dan ben ik nog later uit.

    Ben d'r voor te vinden! Een uurke langer tussen de denkens liggen en dan een hond boven op je krijgen als wekker --'


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Exercitus schreef:
    Onzin,zo kan je wel dingen blijven verzinnen. Trouwens dat slaap tekort komt eerder door te laat na bed gaan dan door te vroeg op staan.


    Nope niet! Zelf getest. Als ik laat ga slapen en ze laten me tot 8/9 uur slapen ben ik best bij zinnen. Laat me om 7uur opstaan ik ben humeurig en val 's middags weer in slaap.


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Tranquillity schreef:
    Mij geen probleem. Dat zou perfect zijn :'D


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Jah, en dan een uur later eindigen zeker? Tarara.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Joselyne schreef:
    Liever vroeg beginnen en vroeg uit, dan laat beginnen en laat uit.