• Believe it or not, ik heb een heel laag zelfbeeld. En dat is nu een probleem, eigenlijk.
    Sinds ik vanaf volgende week woensdag enkele dagen vrij heb van school, gaan we die woensdag naar Antwerpen shoppen. 't Probleem zit 'm bij het kleren kiezen. Àltijd als ik iets leuks zie hangen, laat ik het hangen omdat ik zoiets heb van: "Dat staat me toch niet mooi." En dan heb ik er uiteindelijk spijt van dat ik 'm niet gepast heb. Komt allemaal door mij te laag zelfbeeld.
    Ook als ik mensen over straat zie lopen heb ik zoiets van: "Waarom kunnen zij dat wél dragen en sta ik daar nooit mee?"
    Daarom vraag ik hier dus tips. Kom alsjeblieft niet af met: Pas het gewoon! Want dat zegt mijn mama ook altijd, dan doe ik 't nog niet.
    Thank you (:

    Ik had vorig jaar het vak KGML(kennis-van-het-geestelijk-en-maatschappelijk-leven) op school. Daar vertelden ze ook veel over positieve, negatieve, hoge en lage zelfbeelden. Ook vertelden ze dat je een meer hoog/positief zelfbeeld kan krijgen met zelfreflectie:Y)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Caithlyn schreef:
    Ik had vorig jaar het vak KGML(kennis-van-het-geestelijk-en-maatschappelijk-leven) op school. Daar vertelden ze ook veel over positieve, negatieve, hoge en lage zelfbeelden. Ook vertelden ze dat je een meer hoog/positief zelfbeeld kan krijgen met zelfreflectie:Y)

    Met wat? :')

    Spreek met je moeder af dat ze je dwingt het te passen? En dat je het hoe dan ook moet passen, ookal wil je het echt niet?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Boh, daar moet je bij mij niet mee aankloppen. Ik heb ook zo'n heerlijk negatief zelfbeeld.

    Eigenlijk moet je mij dan eigenlijk meenemen winkelen, want ik sleur je gewoon mee het pashokje in :Y)


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Eloquently schreef:
    (...)
    Met wat? :')


    nadenken over jezelf, waarom je zo doet, waarom je zo denkt, hoe je het kan veranderen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Lagoon schreef:
    Spreek met je moeder af dat ze je dwingt het te passen? En dat je het hoe dan ook moet passen, ookal wil je het echt niet?

    Heb ik gedaan :') Ik zei: "Mama, sleur mij overal mee naar binnen, duw dinges in mijn hand en verplicht mij om 't te passen! Ik zeg nergens 'neen' tegen."
    Maar mama weet net zo goed als mij dat ik me daar toch niet aan houd :')

    Ja klinkt misschien hard, maar dan moet je echt een keer hard tegen jezelf zijn en zeggen ''kom op, niet zo zielig doen, pas het gewoon, kleine moeite''
    Dat is de enige manier. ;]


    'All that shines turns to rust'

    Eloquently schreef:
    (...)
    Heb ik gedaan :') Ik zei: "Mama, sleur mij overal mee naar binnen, duw dinges in mijn hand en verplicht mij om 't te passen! Ik zeg nergens 'neen' tegen."
    Maar mama weet net zo goed als mij dat ik me daar toch niet aan houd :')

    Hmm. Dan weet ik het ook niet ö
    Mijn zelfbeeld is ook niet erg hoog, maar ik wil wel altijd alles passen, omdat als ik kleren die draag me leuk staan, ik wél een hoger zelfbeeld krijg en me prettiger voel. Misschien dat je voornemen? :3


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    je moet een lijstje maken met wat je mooit vind aan jezelf en dat naast je spiegel hangen. en dat elke ochtend als je voor de spiegel staat opnoemen...


    ....

    Eloquently schreef:
    (...)
    Heb ik gedaan :') Ik zei: "Mama, sleur mij overal mee naar binnen, duw dinges in mijn hand en verplicht mij om 't te passen! Ik zeg nergens 'neen' tegen."
    Maar mama weet net zo goed als mij dat ik me daar toch niet aan houd :')

    tog is dat de beste manier denk ik.
    Ik heb namelijk ook een enorm laag zelfbeeld en wil net als jij nooit kleding passen. en al helemaal niet als ik met vriendinen ben schoppen.
    Mijn moeder dwingt me gewoon te passen wat ik leuk vind, -en dat kost haar wat moeite!-
    maar uiteindelijk pas ik het tog, en ben ik blij dat mijn moeder me gedwongen heeft, aangezien het achteraf alemaal best meevalt. en je er tog iets leuks aan overhoud.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Boomba schreef:
    Ja klinkt misschien hard, maar dan moet je echt een keer hard tegen jezelf zijn en zeggen ''kom op, niet zo zielig doen, pas het gewoon, kleine moeite''
    Dat is de enige manier. ;]


    -

    Nou het tóch passen! Ik moet zeggen dat mijn zelfbeeld ook niet su-per goed is, maar ik ben nu wel zover dat ik denk "Wth ik pas 't gewoon!", dus gewoon doen. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Abbeyroad schreef:
    Nou het tóch passen! Ik moet zeggen dat mijn zelfbeeld ook niet su-per goed is, maar ik ben nu wel zover dat ik denk "Wth ik pas 't gewoon!", dus gewoon doen. :Y)