• Heey.

    Er schelden echt onzettend veel mensen met kanker. En ik vind dat echt respectloos voor de mensen die zelf kanker hebben/hadden. Ik ben dan ook blij dat Richelle Laurijsen een actie had gestart om schelden met kanker tegen te gaan. Helaas is zij al gestorven. De reden waarom ik het dus ECHT NIET vind kunnen is omdat ik zelf ook kanker heb gehad. Ik had hodginkanker. Een volwassen vrouw of man had het makkelijk overleefd maar omdat ik pas 4 was was ik in levensgevaar. Ik heb het nog maar net overleeft. Ik ben zoo blij dat ik er vanaf ben. Stel je voor dat als je tegen iemand zegt: "Krijg toch de kanker." dat diegene dat ook echt krijgt? Dan waren we allemaal ziek.

    Deze topic was even om mijn verhaal kwijt te kunnen, ik krop het meestal op.

    Update: Omdat veel mensen zeggen dat ik het niet kan verbieden zal ik dit zeggen: Ik kan het ze gewoon niet verbieden. Want dan gaan ze het nog meer doen. En ze moeten het echt zelf weten als ze het doen. Maar dan niet in mijn bijzijn en niet vaker dan 1 keer. Als dat wel zo is kan ik me er ongelooflijk boos om maken.

    <33
    [Mod: Er word in dit topic eerder geruzied dan gediscussiërd. Het gaat er blijkbaar niet meer om wat de meningen van de andere zijn, maar hoe die gene op je over komt en wat die gene dan wel niet zou zijn. En dat word gezegd. Hier moeten jullie niet mee door gaan! Dit topic word door de moderators in de gaten gehouden en als het straks weer ruzie is in plaats van discussie, gaat dit topic op slot.]

    [ bericht aangepast op 23 mei 2010 - 19:17 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 mei 2010 - 20:26 ]


    Simple, but effective.

    Ik snap watje bedoelt, mijn vader is er aan overleden. Maar hoe dan ook, ze zullen toch niet stoppen het te zeggen..


    your eyes are like stars in the night.

    Het is heftig dat je zelf kanker hebt gehad. Maar je kan het mensen niet verbieden er mee te schelden ofzo, dat is hun eigen keuze.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Springbreak schreef:
    Het is heftig dat je zelf kanker hebt gehad. Maar je kan het mensen niet verbieden er mee te schelden ofzo, dat is hun eigen keuze.

    Springbreak schreef:
    Het is heftig dat je zelf kanker hebt gehad. Maar je kan het mensen niet verbieden er mee te schelden ofzo, dat is hun eigen keuze.


    You can run but not hide

    Samira aka Up: Ze mogen het toch wel zelf weten? Mijn moeder haar moeder -mijn oma- is eraan overleden en m'n moeder scheld er zelf mee? Naturlijk is het kut dat je het had toen je 4 was, maar alsnog, mensen mogen het zelf weten, als ze iemand verliezen die het heeft/had en ze schelden er verder mee moeten ze dat allemaal zelf weten.

    Rose aka. Flashpoint; SJalala, je kunt het mensen niet verbieden :3


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Ik heb hetzelfde. Mijn opa heeft maar net longkanker overleefd, maar het is uitgezaaid naar zijn lymfeklieren, we weten niet hoelang hij nog heeft. Ook heeft een tante van mij 5 keer kanker overwonnen, maar is ze vorig jaar aan de 6e keer bezweken, omdat ze de kracht niet meer had om verder te gaan, ze was te verzwakt.

    Maarja, mensen zullen het altijd blijven zeggen. Er wordt met zo'n beetje elke erge ziekte gevloekt, je kunt het niet tegenhouden.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Zo denk ik er nou ook over. Mijn oma is overleden aan lonkanker en sinds dien zeg ik tegen iedereen die met kanker loopt te schelden dat ze daarmee moeten nokken. Wat ik dan zeg: Scheld dan met griep ofzo! Werkt bijna altijd wel;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind het ook heel respectloos als mensen dat zeggen. Als mensen die ik ken het zeggen zeg ik er altijd meteen wat van. Mensen die ik niet ken laat ik echter met rust. Dat heeft toch geen zin. En ik heb het mijn vriendje min of meer afgeleerd dat te zeggen, wat ik vind het echt niet kunnen.


    Life is hard and then we die

    Mensen die met dat woord schelden, hebben echt geen gevoelens. Sorry als ik die mensen beledig.
    *Er zijn zat andere scheldwoorden, dus waarom gebruik je deze?


    Take my hand, and never let it go.

    De moeder van mijn beste vriendin had ook kanker, en ik scheld er alleen mee als ik écht heel erg boos ben, maar dan nog vind ik het een vreselijke gewoonte en geef ik mezelf een klap of iets anders als ik het weer zeg. :Y)

    Maar aan de andere kant, als het schelden met kanker stopt en de mensen een ander woord hebben gevonden, zullen daar nog altijd anderen over gaan zeuren, dus het is een beetje nutteloos om je daar boos over te maken. Hoewel het natuurlijk zeer respectloos is, en ik je punt volledig snap. (krul)


    You move me ......... Kurt

    Starly schreef:
    Mensen die met dat woord schelden, hebben echt geen gevoelens. Sorry als ik die mensen beledig.
    *Er zijn zat andere scheldwoorden, dus waarom gebruik je deze?


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Starly schreef:
    Mensen die met dat woord schelden, hebben echt geen gevoelens. Sorry als ik die mensen beledig.
    *Er zijn zat andere scheldwoorden, dus waarom gebruik je deze?


    Als je gewend ben om het woordje kanker te zeggen, is het meestal moeilijk af te leren.


    Smiling but close to tears.

    Hm, mij maakt 't niks uit als iemand 't zegt. Is eigenlijk hetzelfde als je Godverdomme zegt, of tyfus... of Jezus Christus. En ik weet gewoon bijna zeker dat je Godverdomme wel eens hebt gezegt :'D Respectloos voor uh.. de Christenen.
    Maarja, ik zeg het allemaal dus het boeit me niet..
    And I don't give a shit als iemand zegt dat ik gevoelloos ben. Ik zeg 't ook héél af en toe. Niet dat ik het in elke zin gebruik ._. Dat is wel zielig, lol. Maar ik heb 't de laatste tijd niet meer gezegt... Ik zeg nu alleen maar tyfus, shit etc Dx

    [ bericht aangepast op 23 mei 2010 - 19:01 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Starly schreef:
    Mensen die met dat woord schelden, hebben echt geen gevoelens. Sorry als ik die mensen beledig.
    *Er zijn zat andere scheldwoorden, dus waarom gebruik je deze?


    Hope goes lost but never dies.

    In België schelden ze daar minder mee. Of miss lijkt dat alleen maar zo. Ik gebruik het alvast niet.