• dit is echt een sirieuse vraag..

    vandaag had ik ongelovelijke last van mij borst,
    en er zit een knobbel op mijn borst en het is rood
    en ik heb een ingetrokken tepel
    wat moet ik doen kan het borstkanker zijn?

    btw ik ben 14


    ik vecht, pak het vast en ik laat niet los.

    Ik denk het niet,je bent erg jong om borts kanker/borst tumor te krijgen.Maar vertel het je ouders of ga na de dokter,die weet het zeker.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2010 - 17:40 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    De volgende symptomen moeten zo snel mogelijk aan een arts worden gemeld:

    een knobbel in of ongewone zwelling van de borst;
    een knobbel of ongewone zwelling onder de oksel;
    ongewone veranderingen aan de tepel:
    schilfering;
    intrekking;
    verdikking;
    afscheiding van bloed of ander vocht;
    intrekkingen (kuiltjes) of plooien in de huid van de borst;
    erytheem (vlekkerige, rode huiduitslag) op de borst;
    pijn in de borst. Borstkanker gaat meestal niet gepaard met pijn, het is dus belangrijk naar een arts te stappen als u een of meer van bovenvermelde symptomen vertoont, zonder daarbij pijn te hebben.


    Dit vond ik, ik weet niet of je er wat aan hebt.


    "Don't look back, you're not going that way."

    Als het binnen een week niet over is kan je beter is naar de dokter gaan.Maar ff een raar vraagje maar is die knobbel warm??Want dan is er kans dat je een gezwel hebt,had ik vorig jaar ook


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    een knobbel in of ongewone zwelling van de borst;
    ongewone veranderingen aan de tepel:
    intrekking
    verdikking;
    intrekkingen (kuiltjes) of plooien in de huid van de borst;
    erytheem (vlekkerige, rode huiduitslag) op de borst;
    pijn in de borst.


    ik vecht, pak het vast en ik laat niet los.

    Als je veertien bent heb je daar vast nog geen kans op. ;) Dat komt meestal voor bij vrouwens tussen de 25 en 60 jaar. In de puberteit gebeurt er nog van alles met onze borsten. Misschien is het gewoon een ontsteking. Je moet je nog geen zorgen maken. Praat er eens met je moeder of vriendin over. En als je je echt zorgen maakt, maak je toch gewoon een afspraak met de huisarts ;)

    Sterkte(flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Als je veertien bent heb je daar vast nog geen kans op. ;) Dat komt meestal voor bij vrouwens tussen de 25 en 60 jaar. In de puberteit gebeurt er nog van alles met onze borsten. Misschien is het gewoon een ontsteking. Je moet je nog geen zorgen maken. Praat er eens met je moeder of vriendin over. En als je je echt zorgen maakt, maak je toch gewoon een afspraak met de huisarts ;)

    Sterkte(flower)


    dankje :)


    ik vecht, pak het vast en ik laat niet los.

    Ik weet helemaal niets over borstkanker, etc. Maar volgens mij is het gewoon het slimste dat je naar de dokter gaat, ook al voel je je daar misschien ongemakkelijk bij. Dan heb je teminste zekerheid. Maar zoals nerveus zegt, er gebeurt in je puberteit nog van alles met je lichaam. (': x

    [ bericht aangepast op 26 mei 2010 - 17:48 ]


    Some people make the world special just by being in it

    Ik zou zo snel mogelijk naar de huisarts gaan, want met borstkanker (ik weet niet of dat ook met andere zo is) hoe jonger je bent hoe sneller het proces gaat :S


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Alysse schreef:
    Ik weet helemaal niets over borstkanker, etc. Maar volgens mij is het gewoon het slimste dat je naar de dokter gaat, ook al voel je je daar misschien ongemakkelijk bij. Dan heb je teminste zekerheid. Maar zoals nerveus zegt, er gebeurt in je puberteit nog van alles aan je lichaam. (': x


    *insert philosophical cringe expression here*

    dankjullie wel


    ik vecht, pak het vast en ik laat niet los.

    Voor de zekerheid zou ik langs gaan bij de huisarts.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Springbreak schreef:
    Voor de zekerheid zou ik langs gaan bij de huisarts.

    Ik had dat ook,
    Ik ben toen naar de huisarts gegaan.
    Die heeft er toen naar gekeken. Ze zei dat het waarschijnlijk een 'cyste' was, dat is een verstopte klier. Maar als ik er veel last van zou krijgen & het groter zou worden dat ik dan terug moest komen, en een afspraak maken voor een foto/echo in het ziekenhuis.
    Als het kleiner wordt in de dagen dat je ongesteld bent is het waarschijnlijk niks bijzonders..
    Maar je kan altijd voor de zekerheid zelf naar de huisarts gaan.
    (A)

    Snel naar de huisarts gaan!
    Hij kan je doorverwijzen naar het ziekenhuis als het iets ernsigs is, en je leeftijd heeft er niks mee te maken, geloof me.


    Fat chance.

    Springbreak schreef:
    Voor de zekerheid zou ik langs gaan bij de huisarts.


    You can run but not hide