• De stelling van vandaag luidt:
    Wij moeten niet zeuren over school, omdat er miljoenen kinderen in de wereld zijn die niet naar school kunnen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Highway schreef:
    Oneens.
    Wij wonen daar niet, dus wij hebben andere gewoontes. En als ik over school zeur denk ik echt niet aan die mensen daar hoor.
    Als zij wel school hadden zouden ze ook zeuren.

    Precies wat ik wilde zeggen.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Eens, ook al heb ik een hekel aan school...


    "Let them eat cake!"

    Highway schreef:
    Oneens.
    Wij wonen daar niet, dus wij hebben andere gewoontes. En als ik over school zeur denk ik echt niet aan die mensen daar hoor.
    Als zij wel school hadden zouden ze ook zeuren.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Oneens,eigenlijk zouden we niet eens naar school moeten,wie heeft dat ooit bedacht? We zijn de eenigste die dat moeten,en waarom? Omdat deze maatschapij denkt dat je zonder niet kan en dat we beter zijn dan de rest.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eigenlijk is dat wel zo. Maarja, wij zeuren omdat we ons hele leven al naar school moeten.


    Neem je dromen eens mee de dag in!

    PUKKELxDING schreef:
    Niet mee eens. Dat is voor hun normaal. Voor ons is het normaal dat we over school zeuren. Een vergelijking van een derde wereldland is wel erg radicaal, als je het mij vraagt.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Beide. Van de ene kant eens, want wij krijgen een kans op een mooie toekomst. Van de andere kans oneens, want school is ontzettend tijdrovend en vaak nog niet eens leuk...


    I'm not your princess

    Highway schreef:
    Oneens.
    Wij wonen daar niet, dus wij hebben andere gewoontes. En als ik over school zeur denk ik echt niet aan die mensen daar hoor.
    Als zij wel school hadden zouden ze ook zeuren.

    Essence schreef:
    Eens. Maar een beetje mopperen mag toch wel? (krul)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Oneens


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Sorry, maar sommige reacties vind ik gewoon belachelijk.
    Ja, ze zijn inderdaad niet anders gewend, maar ze worden wel onrechtvaardig, onmenselijk, agressief en hard behandeld, alsof ze ongevoelige dieren zijn. En dat allemaal omdat ze niet beter weten, omdat ze nooit de kans hebben gehad om naar school te gaan en over rechtvaardigheid en mensenrechten te leren.
    Nee, voor hun is het niet leuk omdat ze niets anders kennen. En nee, wij moeten inderdaad niet zeuren, want dat maakt ons niet beter dan al die vieze snobs.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2010 - 16:42 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    PUKKELxDING schreef:
    Niet mee eens. Dat is voor hun normaal. Voor ons is het normaal dat we over school zeuren. Een vergelijking van een derde wereldland is wel erg radicaal, als je het mij vraagt.

    Helemaal mee eens.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Daar zit iets in.


    Happiness hit her like a train on a track

    Tegen, ik vind dat je best mag zeuren als je ontevreden bent

    eens, like wij krijgen een kans op een toekomst. die kinderen hebben gewoon geen toekomst.


    Big girls cry when their hearts are breaking