• [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 14:38 ]


    all I want for christmas is a girlfriend

    Heel veel sterkte <3
    Ik weet hoe je je voelt, geloof me :3 Maar alles komt weer goed, ookal wordt het de komende tijd zwaar voor je. Probeer vooral aan de leuke herinneringen te denken, en onthoud: de herinneringen blijven voor altijd bestaan.

    Ik heb drie weken bij het doodsbed van mijn opa gezeten, ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Alles komt uiteindelijk weer goed en het zijn de leuke herinneringen waar je aan moet blijven vasthouden.
    Ik heb er nooit met familie over gepraat, ik was en ben nog steeds de sterkste van mijn familie en ik praatte er ook niet over met mensen die bij me in de beurt woonden. Vrienden van school vertelde ik het ook niet, maar ik vertelde het wel aan mijn 'online vrienden', degene die ik heb ontmoet via het internet. Die vertrouwde ik meer dan mijn vrienden in rl, nog steeds trouwens. Ik schreef ook heel erg veel, dat heeft me echt heel erg geholpen. Ik schreef alles van me af en dat lucht op, als je je gevoelens opschrijft. Tenminste, bij mij luchtte het op. Huilen lucht ook op trouwens, probeer het niet teveel op te kroppen, want het haalt je altijd weer in en dan slaat het nog harder toe.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Heel veel sterkte nog <3

    [ bericht aangepast op 12 juni 2010 - 20:14 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Wel, mijn oma is 7 jaar geleden overleden. Ik hield echt van haar en toen ik 3 weken op voorhand te horen kreeg dat ze ging sterven, heb ik ook elke dag zitten wenen. Ik was nog maar 11 dus weet niet meer goed wat ik allemaal heb gedaan... Gewoon uitgehuild. Je hebt vast wel een vriendin of nicht om te knuffelen en iets aan te vertellen. Desnoods kan je nog altijd iemand van hier in vertrouwen nemen. Ook heb ik eens een gedichtje voor haar geschreven na haar dood. Misschien kan je ook zoiets doen, iets van dat recht uit je hart komt!

    Ik weet hoe moeilijk zoiets is. Ik ween soms nog elke nacht om mijn oma, zonder overdrijven!

    Sterkte ermee! <3


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Nou eigenlijk kwam de klap pas veel later, deels omdat ik ook nog maar 6 was en deels omdat ik het gewoon nog helemaal niet besefte. En zelfs 5 jaar na de dood van mijn bomma moest ik in de klas huilen toen ik het verhaal vertelde. En dat kwam geheel onverwacht, want ik dacht dat ik het allemaal verwerkt had, maar toen ik het hardop zei, moest ik toch nog even slikken. Dus ik denk dat het wel het beste voor jou is om het aan tenminste iémand te zeggen in het echte leven. Ook al is het iemand van de leerlingenbegeleiding op je school.

    En toch nog sterkte gewenst hoor! (flower)

    [ bericht aangepast op 12 juni 2010 - 20:14 ]


    All was well.

    Oow:( heel veel sterkte!
    Je zou je verhaal ook gewoon op kunnen schrijven in een schrift ofzo, als er niemand is om te luisteren. Toen er bij mij 3 familieleden overleden in nog geen half jaar, heb ik alles opgekropt, en dat moet je niet doen! Serieus, daar ga je kapot aan!


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    @UNCOMMON Ik heb heel veel leuke herinneringen aan mijn opa, en ik hoop dat ik ze nooit zal vergeten [:
    @Maserati
    @Same
    @RescueMe ik ga ook proberen om erover te schrijven, dat helpt me meestal wel.
    @Architect ik heb een tijd geleden ook meegemaakt dat iemand die me dierbaar was is overleden, en ik kan het nog steeds niet geloven, dusja, dat duurt meestal nogal lang..


    all I want for christmas is a girlfriend

    Natuurlijk ga je dat nooit vergeten, zolang je dat zelf niet wilt. Hij leeft nog altijd voor in je hart :')

    Ik kon het niet begrijpen tot na de begrafenis. Mijn opa is nu 4 maanden ongeveer gestorven en het was gruwelijk om hem zo te zien aftakelen. Hij had pancreaskanker.. Aan het einde van zijn leven, kon hij niet meer praten doordat hij zodanig verzwakt was, hij kon zich niet meer zelf verleggen in bed, dus kreeg ligplekken en hij woog amper nog 35 kilo, wetende dat hij vroeger een hele dikke bierbuik had enzo. In 6 maanden ziekteperiode heb ik moeten proberen afscheid te nemen, maar ik heb het nog steeds niet kunnen verwerken.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2010 - 20:29 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Inderdaad. Maar eens je het beseft komt het des te hard aan, dus het is belangrijk om erover te praten en aan iemand te vertellen hoe je je voelt. Dan begrijpt die persoon ook dat je het moeilijk hebt en dat het best is om dat onderwerp niet ter sprake te brengen en je gewoon te helpen. Toen ik moest huilen in de klas, toen zei ik ook van dat ik het raar vond dat ik nu nog moest huilen. Maar iedereen vond dat normaal, dus ik denk wel dat ze het zullen begrijpen als jij het vertelt.


    All was well.

    @Architect oké dankjewel [:
    @Undesirable wow, dat is lastig ): mijn opa heeft ook behoorlijk wat lichamelijke problemen, maar wow ): 35 kilo ):


    all I want for christmas is a girlfriend

    God, moet ik dit net lezen als ik één van de meest emotionele liedjes in mijn playlist luister?
    Nee serieus, Chaja. Je hebt mijn msn, je kan altijd naar mij toe komen oké? Ik heb mijn opa in augustus verloren dus ik weet hoe je je voelt. Maar alles komt terug goed, min of meer. Er zal altijd die plek zijn waar je opa zat/zit en die blijft leeg. Maar op de één of andere manier komt alles terug op zijn pootjes geland. Het is niet makkelijk om je opa te zien sterven, zeker niet als je veel met hem hebt meegemaakt. Mijn opa beschouwde ik als mijn beste vriend en ook een stukje als mijn papa, hij en mijn oma hebben mij 10 jaar lang opgevoed.
    Het doet pijn en dat gaat 't nog lang doen. Huilen mag, niet inhouden. Praten mag, niets opkroppen want dat is slecht. Als je niet weet tegen wie je kan praten mag je bij me aankloppen, ben er voor je. <3
    En hier is mijn knuffel voor jou -hugs- Alles komt goed, geef 't alleen wat tijd (:

    En zoals Undesirable zegt: Mijn opa had longkanker en het is één van de meest vreselijke dingen om 'm te zien lijden. Hij kon niet meer praten, zich niet meer verleggen en hij lag bijna constant te slapen. In de week dat hij is gestorven ben ik één keer naar hem geweest en ik wou niet meer naar hem, simpelweg omdat hij er vreselijk uitzag. Je zág de pijn in zijn ogen blinken.
    Als ik je een tip mag geven: Als je opa lijdt of dood is; het is beter om geen laatste groet te gaan geven, het is beter om je opa te herinneren zoals hij was. Zoals jij hem kende en plezier met hem maakte.

    Conspiracy schreef:
    God, moet ik dit net lezen als ik één van de meest emotionele liedjes in mijn playlist luister?
    Nee serieus, Chaja. Je hebt mijn msn, je kan altijd naar mij toe komen oké? Ik heb mijn opa in augustus verloren dus ik weet hoe je je voelt. Maar alles komt terug goed, min of meer. Er zal altijd die plek zijn waar je opa zat/zit en die blijft leeg. Maar op de één of andere manier komt alles terug op zijn pootjes geland. Het is niet makkelijk om je opa te zien sterven, zeker niet als je veel met hem hebt meegemaakt. Mijn opa beschouwde ik als mijn beste vriend en ook een stukje als mijn papa, hij en mijn oma hebben mij 10 jaar lang opgevoed.
    Het doet pijn en dat gaat 't nog lang doen. Huilen mag, niet inhouden. Praten mag, niets opkroppen want dat is slecht. Als je niet weet tegen wie je kan praten mag je bij me aankloppen, ben er voor je. <3
    En hier is mijn knuffel voor jou -hugs- Alles komt goed, geef 't alleen wat tijd (:

    Dankje [':
    Ik was ook altijd heel close met mijn opa. We gingen altijd ijsjes eten en naar treinen kijken enzo, en we hadden ook zo'n stom grapje dat hij altijd zou zeggen als ik langs kwam :')
    Ik weet dat de komende paar maanden/jaren moeilijk gaan worden, maar ik weet ook dat ik altijd geweldige mensen zoals jij heb om naartoe te gaan, dankjewel [:


    all I want for christmas is a girlfriend

    Ik heb mijn oma en opa van beide kanten nog, dus ik weet niet hoe je je voelt, maar ik vind het wel erg..
    Veel sterkte alvast (flower)


    Stop wishing, Start doing..

    JustLikeYou schreef:
    Ik heb mijn oma en opa van beide kanten nog, dus ik weet niet hoe je je voelt, maar ik vind het wel erg..
    Veel sterkte alvast (flower)

    Dankjewel [:


    all I want for christmas is a girlfriend