• En dan heb ik het over mijn broer.
    Ik had altijd al het gevoel dat mijn vader mijn broer voortrok. En mijn vader maakt altijd grapjes, ten koste van mij. Nu doet mijn broer (17) dat dus ook. (Soort van stoer doen, zeg maar.)
    Maar soms, zijn het geen grapjes maar serieuze beledigingen (hij bedoelt ze dan ook zo) die hij dan zegt met een big smile, als hij bv chagrijnig is, of zichzelf beter/grappig wil voelen of zo. En ik ben dus ALTIJD het slachtoffer.
    ALTIJD.
    Net deed hij dus weer zo. Ik had er ineens zó genoeg van, dat ik uithaal. Ik raakte per ongeluk zijn oor, waar hij 'last van heeft' (Er zit teveel zwemwater in, maar meneer doet zielig.)
    Maar kijk, hij durft dat alleen als mijn ouders er niet zijn, en als ik er dan wat van tegen ze zeg, geloven ze me niet. Dus toen ik had uitgehaald, pakte mijn broer me vast en sloeg me twee keer kei hard tegen het hoofd. Dus ik schreeuwen en huilen want dat deed (lees: doet) echt ontzettend pijn. Komt mijn moeder aanlopen, schreeuwt ze dat we op moeten houden. Maar uiteindelijk geeft ze MIJ de schuld. MIJ! En ik dus uitleggen dat mijn broer altijd van die rotopmerkingen maakt en dat ik nu gewoon op een breekpunt was, maar ze gelooft het gewoon niet. En ik ben dus zó schijtziek van. Serieus, ik huil nu al -kijkt zeker 10 minuten. Ik kan het gewoon niet hebben. Breekpuntbreekpuntbreekpun.


    Bedanktvoorhetlezenja.


    everything, in time

    CRonaldo schreef:
    Awsh ): Dat is echt gierig van je ouders en klote dat je broer zo doet.
    Als mijn broer ooit zo tegen me zou doen, dan zou ik hem omin hard slaan.


    Agree.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Zo zijn mijn broers ook, niet dat ze me dan een klap geven of zo, maar iedere dag maken ze van die rotopmerkingen, de hele tijd. Ik ben zelf ook al hartstikke onzeker en heb een negatief zelfbeeld, dus dat is gaat niet echt goed samen.

    Misschien moet je naar een vriendin gaan en het aan haar vertellen. Misschien dat je daar ook even blijft slapen, zodat je ouders weten dat je het ook echt meent.

    Meid, heel veel sterkte, ik weet hoe het voelt
    (flower)


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Jean schreef:
    Ja jonge, zo zijn mijn ouders ook. Altijd mijn broer voortrekken.


    Dat gevoel heb ik ook gewoon altijd.
    Mijn broer kan gewoon zó overtuigend zijn.


    effort never betrays you

    Oh, het is er trouwens écht wel overgaand dat hij je aanvalt.
    Veel sterkte.


    effort never betrays you

    Thingies schreef:
    Zo zijn mijn broers ook, niet dat ze me dan een klap geven of zo, maar iedere dag maken ze van die rotopmerkingen, de hele tijd. Ik ben zelf ook al hartstikke onzeker en heb een negatief zelfbeeld, dus dat is gaat niet echt goed samen.

    Misschien moet je naar een vriendin gaan en het aan haar vertellen. Misschien dat je daar ook even blijft slapen, zodat je ouders weten dat je het ook echt meent.

    Meid, heel veel sterkte, ik weet hoe het voelt
    (flower)


    Dat laatste vind ik echt een goed idee, maar ik ben op dit moment in Spanje. Dus dat zal (nog) niet gaan. Maar ik ga inderdaad eens kijken of ik een tijdje van huis weg kan gaan, zonder hen te vertellen waarom, maar wel dat ze weten waar ik ben.
    Bedankt voor het idee! En de rest ook bedankt voor de 'sterkte', dat doet me goed.(flower)


    everything, in time

    Dat lijkt me verschrikkelijk. Dat je ouders je niet geloven, terwijl je wél de waarheid spreekt. En nee, dit is geen aandacht vragen.
    Ik weet niet zo goed hoe ik kan helpen, maar ik denk dat je al veel tips hebt gekregen van iedereen hier. Wat Thingies zei over ergens anders slapen, zou ik inderdaad doen.
    Succes en sterkte meid!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Marleen, je hebt misschien het gevoel dat je aandacht zoekt, maar je hebt ook aandacht nodig. Het word tijd dat men eens naar jou gaat kijken, op een positieve manier, en ook positief met je om gaat.

    Bel anders de kindertelefoon,wand zo te zien zit je er echt mee. En zij kunnen je waarschijnlijk beter advies geven dan wij.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik maak het niet mee dus echt zeggen van ' Ik begrijp je' kan ik niet zeggen. Wél kan ik het me inbeelden. En van die aandacht dat heb je zoals TourdeKrulle zegt ook nodig,iemand die luistert naar jou verhaal. Dus misschien moet je een vriendin in vertrouwen nemen en het allemaal vertellen. Succes en sterkte!(flower)

    zo gaat het bij mij dus ALTIJD. Welcome to my life.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Misschien moet je eens je ouders apart nemen, zonder broer en het er dan over hebben. Of je praat er eerst alleen met je moeder over. Ik zeg niet dat 't thuis bij ons zo is, maar één van m'n broers maakte me soms behoorlijk 't leven zuur en dan werd ik erop aan gekeken. Nu ik ouder ben weet ik beter hoe ik erop moet reageren, maar ik heb soms dagen gehad.. Dan barstte ik gewoon uit in huilen, omdat ik er echt schoon genoeg van had. Ik zie niet in hoe Jeugdzorg hierin kan helpen, want wat Outlaw ook al zegt, ik denk niet dat zij zich enkel gaan bezighouden met het voortrekken van je broer.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2010 - 20:46 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Outlaw schreef:
    (...)
    No offence want ik snap precíes wat je bedoelt, maar ik denk niet dat jeugdzorg zich gaat bezighouden met een broer die wordt voorgetrokken..
    Zoals ik al zei ik snap je helemaal. Mijn stiefbroertje strok me facking hard aan mijn haren, ik denk nog ik doe gewoon niks ik wacht tot mijn stiefvader er iets van zegt, maar hij trekt zich er niks van aan. Geef ik hem een klap, wordt ie opeens boos op mij. En zulke dingen doet hij écht niet als mijn moeder erbij is.
    Dat is niet de reden waarom ze jeugdzorg erbij moet roepen. De reden waarom ze jeugdzorg erbij zou kunnen roepen, is omdat ze zich niet lekker voelt thuis, en omdat ze zich niet lekker voelt in de situatie nu. Als je alles op je broer gaat schuiven, dan kunnen ze je inderdaad niet echt helpen :P


    Life is hard and then we die

    Dat is echt een kutsituatie. Maar ik zou niet naar Jeugdzorg gaan, echt niet. Je staat maandenlang op de wachtlijst en als je dan aan de beurt bent, zijn de problemen (meestal) al opgelost. Of juist heel erg verergerd, dat kan ook. Ik zou niet weten wat je wel moet doen, eerlijk gezegd..


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    AAAAAH je betn zielig!!!! Ik zou hem gewoon 1 keer goed hard op da oor stompen! miss dat ie het dann leert!!!


    When words fail music speaks

    Poseidon schreef:
    Weet je wat ik gedaan zou hebben. Ik zou eens een keer góéd gaan flippen waar heel het gezin bij zit. En dan eens goed laten zien hoe hoog mijn frustraties zouden zitten. Puber ftw, in dit geval. Maar het is wel echt klote, en hij mag jou echt niet zomaar slaan.

    Idd, mijn broer slaat mij ook soms, maar da's om te spelen...


    None but ourselves can free our minds.