• De stelling van vandaag luidt:
    De school is verplicht om, als je met de bus naar school moet komen, je reiskosten te vergoeden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    echt wel.. ik moet met de bus en trein (elke dag) en dat kost ons(mijn ma en ik) zo'n 200 euro per maand... dat is eht veel en ik heb dan geen geld meer over om er andere dingen van te kopen -.-'


    you were born original don't die as a copy

    Het is eigenlijk wel logisch, hè? Maar toch ben ik het er niet echt mee eens.


    It's time to be happy again.

    dunno, ik hoef nietmet de bus


    A woman's best make up is her smile

    Exercitus schreef:
    Oneens,ik zou niet weten waarom.Sommige gaan met de bus omdat ze te lui zijn,dan kunnen ze net zo goed mijn reiskosten vergoeden.
    Trouwens als de school dat moet vergoeden moeten wij meer schoolgeld betalen of meer belasting dus dan betalen wij het indirect. Ze kiezen er toch zelf voor?

    Eens, voor de mensen die de bus nemen zou dat heel handig zijn (en ver weg wonen).


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Was het maar zo, maar ik ben het er mee oneens.


    -

    oneens,
    dat kost veel te veel geld van de overheid
    voor elke leerling.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Dat zou wel mooi zijn.


    Life is hard and then we die

    RINGDINGDONG schreef:
    Oneens.
    Natuurlijk snap ik dat sommige scholen ver liggen, maar bij mij op school gaan al die kinderen met de bus naar mijn school terwijl ze in hun eigen stad 5 scholen hebben. Nou, dan kies je maar een andere school. En sommige kinderen kunnen makkelijk een halfuurtje met de bus.


    effort never betrays you

    Springfield schreef:
    Eigenlijk niet. Soms kies je het zelf terwijl je kan fietsen. Soms kan je niet anders maar het hoort niet bij school.
    Dus eigenlijk oneens. ;x
    Maar ik vind wel dat ze van bepaalde dingen wat minder geld mogen vragen enzo want overdrijven is hun sterkste vak! -.-'


    When I was born the devil said damn competition >.<

    RINGDINGDONG schreef:
    Oneens.
    Natuurlijk snap ik dat sommige scholen ver liggen, maar bij mij op school gaan al die kinderen met de bus naar mijn school terwijl ze in hun eigen stad 5 scholen hebben. Nou, dan kies je maar een andere school. En sommige kinderen kunnen makkelijk een halfuurtje met de bus.

    Soms zijn die richtingen die je kan volgen in die scholen anders?


    None but ourselves can free our minds.

    Oneens, ze kunnen ook een school zoeken die dichter bij is.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Whahah als dat zou gebeuren zou ik vanaf dan elke dag met de bus gaan ipv met de fiets!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Eens. mijn moeder betaalt 90 euro per maand voor zo'n busabonnement. en er is wel een school dichterbij, maar dat is alleen vmbo en ik doe vwo. Ik woon 30 kilometer van school af, dus dat kun je ook niet fietsen. Dus ik kies hier echt niet zelf voor. Ik zou ook liever dichterbij school wonen en dan gewoon op de fiets kunnen.


    Even a white rose has a black shadow.

    Absoluut NIET. je bent leerplichtig, niet schoolplichtig, school is je eigen keuze..


    Get outta my head!