• De stelling van vandaag luidt:
    De school is verplicht om, als je met de bus naar school moet komen, je reiskosten te vergoeden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    neeh,het is jouw keuze om met de bus te gaan. Er zijn genoeg andere manieren hoor:Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    kon dat maar, maar nee, toch oneens.


    You are beautiful, you are love.

    Dat zou op zich wel handig zijn, ik moest vorig jaar elke dag met de trein naar school, dat kostte ook bijna 300 euro per maand. Als de school dat zou kunnen vergoeden zou het veel aantrekkelijker zijn om wat verder weg op school te gaan. Maar aan de andere kant, ik had ook gewoon naar een middelbare school in de stad waar ik toen woonde kunnen zijn gegaan.


    you are the smell before rain | you are the blood in my veins

    jaaa


    Don't dream your life, but live your dream!

    hmm ligt eraan.
    als je eigenlijk kan fietsen niet, maar als het écht ver is wel.


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    EEEEENSS!!!!!!

    Je hebt toch bij banen ook iets als 'reiskostenvergoeding', dôh!

    En dan ga ik nóóit meer op de fiets!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    RINGDINGDONG schreef:
    Oneens.
    Natuurlijk snap ik dat sommige scholen ver liggen, maar bij mij op school gaan al die kinderen met de bus naar mijn school terwijl ze in hun eigen stad 5 scholen hebben. Nou, dan kies je maar een andere school. En sommige kinderen kunnen makkelijk een halfuurtje met de bus.

    Ja maar soms heb je de opleiding die je wilt doen niet in je stad/dorp. Zoals in mijn geval.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2010 - 19:15 ]


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Oneens. Ik vind dat wanneer je bijvoorbeeld een excursie hebt en de gehele klas met één bus gaat, de school wel de omkosten moet betalen, maar dit wordt in de meeste gevallen al gedaan. Echter als je er voor kiest om i.p.v. de fiets de bus te nemen is dat je eigen keuze. Ook als je ver weg woont, je had ook voor een school dichterbij kunnen kiezen. Mijn mening is dus: wanneer je vrij bent om te kiezen moet je de omkosten ZELF betalen. ;)


    [i]Just give me the chocolate, and nobody gets hurt.[/i]

    Het zou wel leuk zijn.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Alleen als er écht geen andere mogelijkheid is. Er is dus geen school dichter in de buurt, het is echt te ver om te fietsen, je ouders werken allebei, weet ik veel. Zoiets, zeg maar. In mijn geval zou het dan niet vergoed worden, helaas, want ik kan ook gaan fietsen. -lui-. (A)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oneens , je kan net zo goed fietsen .
    ik woon oook heel ver weg en fiets elke dag maakt niet uit welk seizoen 8D


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Eens. Maar alleen voor bus én als je buiten de stad woont waar je school staat. Niet voor auto, scooter of fiets of wat dan ook.
    Afgelopen winter sneeuwde het ontzettend veel. Ik ging toen elke dag met de bus, iets van 3 maanden lang of zo. Weet je hoe duur zo een domme strippenkaart was? -.-' En die kaart was na 2 dagen al op. Dang, hadden ze maar hetzelfde als in Amerika ; van die awesome gele busjes die je ophalen als je verder weg woont. Veel beter joh.


    you're my favourite part of the day ~

    Ik vind sommige mensen hier nogal dom reageren. Niet iedereen kiest er zélf voor om met het openbaar vervoer naar school te (moeten) gaan. Ik ga dus echt geen 70 kilometer op een dag fietsen en er is geen school in de buurt waar ze mij kunnen begeleiden. Dus omg, echt niet iedereen kiest er zelf voor en vindt het leuk.. :')


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Nadineex schreef:
    Oneens , je kan net zo goed fietsen .
    ik woon oook heel ver weg en fiets elke dag maakt niet uit welk seizoen 8D


    Zelfs in de winter? ö Junge, ik ga dan op me bek joh. 1 ; het is véél te koud & 2 ; ze strooien bij mij ook niet op de fietspaden. En ik moet 7 kilometer fietsen. En in die 7 kilometer ga ik 400 000 x op me bek :'D. Beter vergoeden ze voor de bus in de winter -nerd-


    you're my favourite part of the day ~

    Toxxxic schreef:
    (...)
    Ja maar soms heb je de opleiding die je wilt doen niet in je stad/dorp. Zoals in mijn geval.
    Dat snap ik, maar ik heb het over de andere scholen waar mensen wel heen kunnen


    Today will be Girl's Day party with you~