• Hiii,

    ik heb een vraagje: Hoe leren jullie voor toetsen zoals aardrijskunde enzo? Daarvoor heb ik volgende week dinsdag een proefwerk en ik moet 16 bladzijdes tekst leren, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken... Iemand tips?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben egt slecht in leren, dus van mij beter geen tips ;x


    You can't fly unless you let yourself fall.

    Samenvatten.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Heatherfield schreef:
    Samenvatten.


    Dan heb ik nog een samenvatting van 14 bladzijdes...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Samenvattingen maken, zelf schrijven helpt bij mij altijd het beste. En aan jezelf uitleggen waar de tekst overgaat.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Samenvatten.. en blijven samenvatten.. en blijven samenvatten..
    Ik heb het laten vallen :)


    Life is hard and then we die

    Bij ons staat bij elk paragraaf een kleine samenvatting. Misschien ook een belangrijke woordenlijstje maken?


    EGYPTIAN GOD

    Eerst de teksten goed doornemen voor de eerste keer. Als je ze voor de tweede keer leest stel je tijdens het lezen een 'toets' voor jezelf op. Voorbeeld: Je leest "Maritimisatie is de trek van de industrie naar de havens, ..' Jij schrijft op: "Wat is maritimisatie?'
    > Zo zorg je dat je alle mogelijke vragen die je leerkracht zou kunnen stellen aan jezelf hebt gesteld. Dan neem je de tekst voor de derde keer vlot door. Daarna probeer je je eigen vragen in te vullen met potlood. Dan kom je te weten wat je zwakke punten zijn enz,.. Je kunt jezelf verbeteren, uitgummen, & weer opnieuw proberen.

    ~Dat is mijn methode. (nerd)


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    xAMANDEL schreef:
    Bij ons staat bij elk paragraaf een kleine samenvatting. Misschien ook een belangrijke woordenlijstje maken?

    Dat is handig ja, dankje!

    Ik kan aardrijkskunde niet laten vallen aangezien ik een pakket wil kiezen waarbij ik dat vak helaas ook moet doen. Jammer ):


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eerst alles goed lezen en zorgen dat je alles begrijpt, en dan van elke pagina/hoofdstuk opschrijven in het kort wat er nu echt belangrijk van is.


    effort never betrays you

    Lipsy schreef:
    Eerst alles goed lezen en zorgen dat je alles begrijpt, en dan van elke pagina/hoofdstuk opschrijven in het kort wat er nu echt belangrijk van is.


    Dan zal ik veel moeten lezen want ik begrijp er niks van (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik lees het eerst duizend keer door, dan gaat mijn moeder mij overhoren, en dan vind ik het wel goed (:


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Ability schreef:
    Eerst de teksten goed doornemen voor de eerste keer. Als je ze voor de tweede keer leest stel je tijdens het lezen een 'toets' voor jezelf op. Voorbeeld: Je leest "Maritimisatie is de trek van de industrie naar de havens, ..' Jij schrijft op: "Wat is maritimisatie?'
    > Zo zorg je dat je alle mogelijke vragen die je leerkracht zou kunnen stellen aan jezelf hebt gesteld. Dan neem je de tekst voor de derde keer vlot door. Daarna probeer je je eigen vragen in te vullen met potlood. Dan kom je te weten wat je zwakke punten zijn enz,.. Je kunt jezelf verbeteren, uitgummen, & weer opnieuw proberen.

    ~Dat is mijn methode. (nerd)


    Jaa dat is handig :)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    RosaCullen schreef:
    (...)

    Dan heb ik nog een samenvatting van 14 bladzijdes...

    Dan kun je niet samenvatten? :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik leer de begrippen altijd goed, en ga aan de hand van de begrippen na of ik de tekst snap.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Begrippen.. en gewoon, de opdrachten begrijpen.


    I live for the applause, you will die for it.