• Hiii,

    ik heb een vraagje: Hoe leren jullie voor toetsen zoals aardrijskunde enzo? Daarvoor heb ik volgende week dinsdag een proefwerk en ik moet 16 bladzijdes tekst leren, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken... Iemand tips?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ga je geen advies geven want ik leerde dus gewoon niet :x


    -

    Dankjewel!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik zit nu op 4 havo en het blijtk dat we géén topografie meer krijgen XD dus ik zit zwaaaar in de nesten met Ak.Want met de topo was het er gewoon in stampen :)

    Maar nu zonder topo doe ik het waarschijnlijk alsvolgt;
    1. gewoon de begrippen leren die op de te leren pagina's gemeld staan.
    2. Samenvatting maken
    3. Kijk je werkboek ook eens door, bij stellen ze namenlijk vaak WB vragen ;)


    Jumping out of my window or jumping in front of a train seems to be THE fitting solution now

    Markeer de belangrijke dingen, schrijf ze op een apart blad en gewoon van buiten leren. Denk ik. Als je opzoekwerk met je atlas moet doen, etc, maak je gewoon de oefeningen in je boek opnieuw.


    All this dampness is damp.

    Voor teksten: Iedere dag goed doorlezen en een samenvatting maken.
    Voor woorden en zinnen: Lezen, uitschrijven in twee talen, dus bijvoorbeeld eerst zie ik alleen de Nederlandse woordjes en die moet ik dan in het Duits vertalen bijv. en dan andersom.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    RosaCullen schreef:
    (...)

    Dan zal ik veel moeten lezen want ik begrijp er niks van (:

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je veel kans maakt op goede punten als je de leerstof niet begrijpt.
    Het duurt misschien wel even eer je het door hebt, maar eens je het echt begrijpt kan je die begrippen véél gemakkelijker leren.


    effort never betrays you

    -goed lezen
    -zorgen dat je het snapt.
    -samenvatting per pagina maken.
    -samenvatting leren
    -cursus nalezen =)

    oh,,en miss bij grote toetsen in ht weekend al beginnen (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Maak een samenvatting.. Je leert bij het opschrijven ook al.. Ja je moet schrijven! Typen dan neem je lang niet zoveel op.

    16 pagina´s is niks vergeleken met HBO-tentamens van 2 á 3 boeken xD


    La credenza è una medicina contro il timore

    Goed lezen. De begrippen leren.
    De samenvatting(van een vriendin)goed leren.

    En de leraren bij ons blijven volhouden dat je het werkboek moet leren omdat daar veel vragen van in de toets worden gebruikt(ik weet niet of het waar is, want ik schrijf ak eigenlijk altijd over en kijk dus sowieso niet naar de vragen(ik sta gemiddeld ook niet zo heel goed ervoor...))


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    gwn lezen, opdrachten bekijken...
    laat me raden, de geo?


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Van ieder hoofdstuk samenvatten: dat wil dus zeggen enkel de belangrijke/moeilijke dingen in schema zetten. En ook iedere dag eens overlezen.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Je moet gewoon alles samenvatten, schematiseer het. En vertel het tegen iemand, desnoods tegen je kat.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Je ouders je laten overhoren?


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.