• De stelling van vandaag luidt:
    Nederland probeert softdrugs nu ook compleet te verbieden door er allerlei regeltjes in te sluimeren. Nederland doet hier goed aan. Verbieden betekent voorkomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Wie du mir, so ich dir.

    Bieberiffic schreef:
    verbieden betekent niet voorkomen.
    verbieden maakt het aantrekkelijker om het te doen omdat het dan 'bad' is.


    I'm sexy.

    Als ze het hééél duur maken, waardoor niemand het koopt, is het wel handig denk ik. Maar het maakt het natuurlijk wel spannend om te doen :x


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Oneens.


    Scream for mercy!

    Stripe schreef:
    Nee, het maakt het dan aantrekkelijker om het juist te doen.
    Mensen zoeken altijd hun grenzen op en overschrijden deze ook eens, dus dat zal ongetwijfeld ook dan gebeuren als het verboden wordt.


    Donna ni tooku hanarete ite mo. Bokura wa itsu demo soba ni iru - No matter how far apart we are, we're always together

    Stripe schreef:
    Nee, het maakt het dan aantrekkelijker om het juist te doen.
    Mensen zoeken altijd hun grenzen op en overschrijden deze ook eens, dus dat zal ongetwijfeld ook dan gebeuren als het verboden wordt.


    you were born original don't die as a copy

    Oneens, verbieden is niet voorkomen. Maar ik vind het wel goed dat er regels voor komen. :3


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Stripe schreef:
    Nee, het maakt het dan aantrekkelijker om het juist te doen.
    Mensen zoeken altijd hun grenzen op en overschrijden deze ook eens, dus dat zal ongetwijfeld ook dan gebeuren als het verboden wordt.


    Agree


    I'm gonna pick up the pieces, and build a lego house.

    Uh, dat is echt complete onzin. Als het altijd al legaal was, waarom nu dan opeens illegaal? Mensen die het gebruiken komen er toch wel aan.


    It's time to be happy again.

    Verbieden lost niks op. Dan willen mensen het juist doen, omdat het verboden is.
    Als ze softdrugs zouden verbieden, dan moeten ze ook alcohol verbieden. Want iemand die dronken is, is net zo gevaarlijk als iemand die stoned van de drugs is.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Eens, de mensen die het dan aantrekkelijker vinden zijn gewoon dom. Het is niet "hip" en het is ook niet leuk


    Today will be Girl's Day party with you~

    Oneens, dan zoeken mensen wel iets anders om stoned te worden. bv. lijm snuifen. En dat is veel gevaarlijker dan softdrugs.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Parviainen schreef:
    tuurlijk joh. Thumbs up voor Nederland.


    Hope goes lost but never dies.

    alles wat niet mag is juist leuk, dus eigenlijk heb je er niks aan.
    het gebruik neemt waarschijnlijk alleen maar toe.


    Never mess with a girl, you get hurt

    OhMyFudge schreef:
    Oneens als ze alles gaan verbieden komt er veel meer criminaliteit in Nederland net als in Amerika

    Edit: En mensen gaan het toch ergens anders zoeken dus het heeft geen nut

    ja dat is waar! mensen gaan toch ergens anders zoeken


    Sup n_n

    oneens zelfs alls ze het verbieden gaan mensen het nog steeds gebruiken


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor