• De stelling van vandaag luidt:
    Nederland probeert softdrugs nu ook compleet te verbieden door er allerlei regeltjes in te sluimeren. Nederland doet hier goed aan. Verbieden betekent voorkomen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Lol, ik ga op mijn eigen stelling reageren omdat ik het hiet totaal niet mee eens ben :Y). Natuurlijk snap ik dat ze harddrugs illegaliseren en verbieden maar dan moeten ze ook wel ergens een grenslijn trekken vind ik. Als je vier blikken bier ophebt, heb je ook een hoeveelheid aan harddrugs in je bloed door de stoffen die erin zitten. Dus dan zouden ze meer als 4 blikken bier ook moeten verbieden. Dat geld trouwens ook voor energiedrink. als je 1 liter redbull binnen hebt heb je ook een te hoog gehalte aan verschillende stoffen in je lichaam wat eigenlijk ook tot harddrugs gerekend word. En dan gaan ze nu moeilijk doen over 1 jointje en dat dan oa 'voor de jeugd' terwijl deze zich vaak wel kapot zuipen en hun lever vergallen door al dat alcohol wat ze al op veel te jonge leeftijd drinken. -dan heb ik het niet over alle jongeren, maar er zijn tegenwoordig nog maar weinig jongeren die zich aan het leeftijdslimiet van alcohol, tabak en drugs houden.-


    + Als ze Softdrugs verbieden krijgt het de zelfde straatwaarde als harddrugs, dat betekend dus niet dat het gebruik omlaag gaat, maar de criminaliteit stijgt. En zelfs harddrugs word nog regelmatig gebruikt. En XTC is Nederlands export nummer 1. Laten ze eerst daar aan gaan werken voor ze nieuwe regeltjes willen invoeren.:Y)


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?

    Salvador schreef:
    (...)

    + Als ze Softdrugs verbieden krijgt het de zelfde straatwaarde als harddrugs, dat betekend dus niet dat het gebruik omlaag gaat, maar de criminaliteit stijgt. En zelfs harddrugs word nog regelmatig gebruikt. En XTC is Nederlands export nummer 1. Laten ze eerst daar aan gaan werken voor ze nieuwe regeltjes willen invoeren.:Y)


    Jullie hebben bij deze voor mij gesproken. :Y)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik ben het er wel mee eens dat het verboden zou moeten worden. Omdat ik een hele goede vriend heb, die ook aan de drugs zit, en ik het gewoon kapot zonde vind. Maar ik denk wel, dat als het verboden word, het voor veel mensen alleen maar meer aantrekkelijker word. :x


    Sometimes it's best not to care.

    Heigl schreef:
    Al die stellingen gaan hier de laatste tijd alleen maar over Nederland. No offence maar algemene stellingen zijn leuker!
    Ik ken Nederland niet dus kan ik mijn mening niet geven...


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Ergens ben ik er wel mee eens,zo half verbieden zoals nu heeft ook geen zin,niemand weet pressies wat wel en wat niet mag.
    Of verbied het helemaal,waar ik voor ben,of verbied het niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Significance schreef:
    Oneens, kijk maar om je heen welke zestienjarige rookt of drinkt nou niet? Nou veel doen het gewoon hoor, komt omdat het spannender is wanneer het niet mag. En dat zal ook gebeuren met dit.


    effort never betrays you

    Dat laatste had niet bij de stelling moeten staan, anders was ik het er mee eens. Nu dus niet, want verbieden is absoluut niet voorkomen. Oneens.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Parviainen schreef:
    tuurlijk joh. Thumbs up voor Nederland.


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    oneens!
    spreekt voor zich dat het dan veel interessanter wordt,
    toch?:Y)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    OHMYGEORGE schreef:
    Oneens, dan zoeken mensen wel iets anders om stoned te worden. bv. lijm snuifen. En dat is veel gevaarlijker dan softdrugs.

    jup, in amerika gebruiken jongeren huis-tuin-en-keuken-middelen (zoals schoonmaakmiddel) om high te worden en dat is minstens even gevaarlijk!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    hmm. ik ken Nederland niet zo goed,maar helemaal verbieden heeft vaak een tegengesteld effect (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Heeft geen enkel nut.
    Door het te verbieden zullen mensen het nog liever willen doen en komt er nog meer illigale handel.
    oneens dus.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zo hard oneens x'D


    -

    Oneens. Wij hebben toch weinig drugsdoden? En dat komt omdat als je op een party bent, je krijgt een XTC-pil, je wil hem nemen, dan staat er altijd een post waar je dat ding kan laten controleren op gevaarlijke stuff. Als ze alle drugs en co. gaan verbieden, zal sowieso het aantal drugsdoden stijgen, plus de criminaliteit.

    en nee dat zeg ik niet omdat mijn username drugs is n.n

    [ bericht aangepast op 20 okt 2010 - 17:52 ]


    s[he] be[lie]ve[d]

    Geen mening...


    Militat omnis amans