• Ik spreek als ik een beetje emotioneel ben met een heel plat/Nijmeegs accent. En nou zit zo'n jongen uit Limburg me uit te schelden, omdat ik een kutaccent heb. Alsof het mijn fout is dat ik opgegroeid ben in Nijmegen en dus ook zo praat. We leven nottabene in Nijmegen. Dus in theorie is hij degene met een raar accent, en niet ik.

    Worden jullie ook wel eens uitgescholden vanwege een accent en wat vind je daarvan?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Soms, dat ik te plat Rotterdams praat.
    Het boeit me niet zoveel.


    Hope goes lost but never dies.

    Die jongen wilt gewoon badass zijn, dus scheld hij andere uit om zichzelf goed te voelen. Don't mind him.

    Mensen zeggen dat ik een Frans accent heb. Ze lachen erom en zeggen dat het lekker klinkt.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2010 - 19:57 ]


    All this dampness is damp.

    nooit iedereen in mijn stad praat het zelfde(A)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nou, ik heb een zachte g dus ik word vaak als Belg aanschouwd als ik met iemand uit het noorden bel. (':
    Ik praat geen plat Brabants want ik vind het zó oncharmant als iemand zo praat.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb geen accent, of toch niet heel hard.
    Maar mijn vader is Limburger en hij praat soms zo extreem uitgerokken en dan gaat mijn broer hem altijd na doen, haha.
    Maar dat is niet beledigend bedoelt, dan.(krul)


    effort never betrays you

    Ik heb geen accent. Maar ik vind het echt heel vaag als mensen elkaar gaan uitschelden om een accent! Je kunt er niks aan doen! En laat ze maar lekker, kan jij zeggen dat je hun irritant vind omdat zij geen accent hebben :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik snap niet waarom je het dan erg vindt als hij je uitscheldt. Gewoon niks om geven.
    Ik heb geen raar accent, dusjaa


    Today will be Girl's Day party with you~

    RINGDINGDONG schreef:
    Ik snap niet waarom je het dan erg vindt als hij je uitscheldt. Gewoon niks om geven.
    Ik heb geen raar accent, dusjaa


    Ik irriteer me er gewoon aan. Hij heeft geen goede reden ertoe. Ik geef er verder niets om. Hij is de op een na grootste kneus van ons jaar, niet ik.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Hehe, lach hem uit om zijn Limburgs accent :Y)


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Neen, niet uitgescholden. Wel eens vaker uitgelachen omdat ik van Limburg, in België dan, ben. Maar dat deert me niet want ik ben daar trots op en ik heb niet zo'n traag- en zaagaccent als diegene in het zuiden van Limburg. (krul)

    OHMYGEORGE schreef:
    (...)

    Ik irriteer me er gewoon aan. Hij heeft geen goede reden ertoe. Ik geef er verder niets om. Hij is de op een na grootste kneus van ons jaar, niet ik.
    Zegt genoeg over hem toch? En anders moet je gewoon een keer een grote bek geven en dan ben je van dat irritante kind af =)


    Today will be Girl's Day party with you~

    Omdat ik een van de weinige Belgen ben in mijn klas word ik ook regelmatig aangesproken over mijn accent, maar schelden kan ik het niet noemen. (;


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    als ik boos ben, praat ik echt super plat antwerps...
    maar anders gewoon vlaams :)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nope.
    Hier in Leusden/Utrecht hebben we niet een enorm accent ofzo.
    Dus k'heb er ook geen last van en maar zelden mee te maken.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    RINGDINGDONG schreef:
    Ik snap niet waarom je het dan erg vindt als hij je uitscheldt. Gewoon niks om geven.
    Ik heb geen raar accent, dusjaa


    None but ourselves can free our minds.