• De stelling van vandaag luidt:
    De stemgerechtigde leeftijd moet omlaag naar 16 jaar

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, ik vind dat de mening van jongeren meer in de belangstelling moet komen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Als ik lees dat de meeste jongeren op de PVV stemmen... nee, just don't. Maak eerst de jeugd zich wat politiek bewuster, doe wat projecten op school, geef voorlichting, maar zorg er in ieder geval eerst voor dat jongeren meer verstand hebben van politiek.

    Oneens. Ze mogen toch nog wel twée jaartjes wachten, dan zijn ze volwassen. (':


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Oneens.
    Jongeren van die leeftijd interesseren zich er (bijna) niet in.


    Your make-up is terrible

    oneens, zorg er eerst voor de de jeugd wat politie bewuster wordt


    Never mess with a girl, you get hurt

    Mee eens, jongeren mogen ook mee kunnen beslissen ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Mee eens, je moet er wel beetje verstand van hebben om te stemmen maar jongeren moeten ook de kans krijgen om te laten zien waar ze voor staaan.


    Be true to yourself

    Prissy schreef:
    Mee eens, je moet er wel beetje verstand van hebben om te stemmen maar jongeren moeten ook de kans krijgen om te laten zien waar ze voor staaan.


    Life is a beautiful struggle

    Oneens, kop op zeg! Kinderen van 16 weten echt bijna niks ervan en je merkt nu dat als ze mogen stemmen dat ze dan op die populistische partijen gaan stemmen als de PVV. En als je dingen over die partij gaat vragen, dan weten ze dat niet. Ze kennen alleen Wilders en dan stopt het. Ze doen nog niet genoeg research etc.
    Er zijn ook andere manieren om je mening te geven en stemmen heeft tegenwoordig toch geen nut, want niemand luistert toch naar je stem. Maar laat alsjeblieft geen puberende kinderen stemmen.


    Today will be Girl's Day party with you~

    oneens je weet te weinig van de maatschappij om daar over te oordelen!


    Love isn't something to be said, you have to feel it.

    Eens, en oneens. Sommige jongeren gaan er grapjes over maken en juist stemmen op de partijen die totaal niks opleveren of wat dan ook. Aan de andere kant hebben wij jongeren wel recht op stemmen, want wij zijn de volwassenen van morgen!

    Ik vind juist dat de leeftijd waarop je mag stemmen omhoog moet naar 21. Als ik naar mezelf kijk was ik op mijn 18e totaal niet bezig met politiek, en dat vond ik ook helemaal niet interessant. Laat staan op je 16e.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Oneens, een gemiddelde jongeren van 16 interesseert zich niet in politiek. Als al die 16-jarige die nergens iets van af weten gaan stemmen zal het niet eerlijk uitpakken. Zelfs 18-jarige hebben moeite met op wie ze willen stemmen.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    oneens, een heleboel jongeren denken waarschijnlijk nog niet goed na over politiek. en de jongste generatie zijn de mensen die op geert wilders stemmen, en daarom wil ik dat niet, maar dat is volkomen mijn eigen mening.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    RINGDINGDONG schreef:
    Oneens, kop op zeg! Kinderen van 16 weten echt bijna niks ervan en je merkt nu dat als ze mogen stemmen dat ze dan op die populistische partijen gaan stemmen als de PVV. En als je dingen over die partij gaat vragen, dan weten ze dat niet. Ze kennen alleen Wilders en dan stopt het. Ze doen nog niet genoeg research etc.
    Er zijn ook andere manieren om je mening te geven en stemmen heeft tegenwoordig toch geen nut, want niemand luistert toch naar je stem. Maar laat alsjeblieft geen puberende kinderen stemmen.

    Nou, Sommige kinderen die zijn anders dan de meeste en die intreseren zich ook niet in veel dingen van hun leeftijd genoten.
    Mijn nichtje die is 13 maar ze heeft heel veel oudere vriendinnen waarmee ze omgaat en dan bedoel ik ook van 25,26,27 enz.Omdat zij zich in andere dingen intreseert
    Meningen verschillen van pubers.
    Maar met de stelling zeg ik 50/50