• Ik moet ongeveer 30 bladzijden leren voor een proefwerk morgen
    Ik heb de 2 hoofdstukken wel al een keer apart gehad voor een SO, dus ik ken het redelijk. Maar ik wil het gewoon opnieuw leren, alleen heb ik geen idee hoe omdat het zo veel is. Samenvattingen werken niet, die worden dan ook veel te lang. Iemand tips?(cat)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Wat ik meestal doe, is gewoon languit op de bank gaan liggen en die bladzijdes gewoon heel langzaam en rustig lezen. Daarna lees ik meestal nog samenvattingen van andere mensen, dan heb ik het meestal wel in mijn hoofd. -ik had ook een toets geschiedenis vandaag, haha-

    Ik lees het altijd eerst en dan kan ik het grootste deel meestal wel al. Daarna schrijf ik moeilijke namen/data eens op en herhaal ik die tot ik ze ken. Daarna lees ik alles nog een keer en dan ken ik het meestal :Y)


    Never run out of reasons to smile...

    Schrijf de belangrijke data op. En als je het kent, dan moet je het tegen iemand vertellen, je hond bijvoorbeeld (:


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    De belangrijkste punten waar je op stuit opschrijven en goed en langzaam lezen waarbij alles tot je doordringt (:
    En 30 blz is niet heel veel. Ik heb laatste het halve boek moeten leren voor een toets.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    eerder beginnen. (cat)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Het goed doorlezen en een paar moeilijke woorden en data opschrijven.(krul)


    effort never betrays you

    hoofdtuk per hoofdtuk.
    Titels leren en situeren in tijd & ruimte (:
    Moeilijk/belangrijke dingen opschrijven.
    succes <3


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    30 bladzijden maar? :'D dat vind ik vet weinig lol :')

    Gewoon een samenvatting maken. Je moet gewoon weten wat het belangrijkste is. Of het nou veel is of niet.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2010 - 16:49 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Romances schreef:
    30 bladzijden maar? :'D dat vind ik vet weinig lol :')

    Gewoon een samenvatting maken. Je moet gewoon weten wat het belangrijkste is. Of het nou veel is of niet.
    -> Agree.


    Life is hard and then we die

    Ik maak altijd samenvattingen. 30 pagina's zijn echt weinig.
    Je kan ook altijd een tijdlijn tekenen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik trek me altijd terug in de badkamer, ga daar in het lege bad liggen en lees het dan op mijn gemak door x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    ik wou samenvatting zeggen maarja;)
    uh tja ik las het meestal 1 keer en dan kende ik geschiedenis, want stiekem vind ik geschiedenis echt heel leuk(nerd)
    maar misschien alles een aantal keer door lezen en dan oefen toetsen maken door te kijken of je de stof beheerst,,


    Never forget the things that make you smile

    Gewoon doorlezen en dingen waarvan je denkt dat je ze niet onthoudt opschrijven? (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ik heb ook tips nodig... vorige keer een 6 voor geschiedenis.. maar ik vind het niet eerlijk.. ik had de eigenkennis vragen fout! ja dat kun je niet zomaar leren ofzo..


    You are the dream. I am the dreamer.

    Ik heb mijn examen als volgt geleerd (had twee boekjes en de boekjes waren per stuk goed voor zo'n 60 bladzijden): gewoon het hele verhaal lezen ook al is het boring as hell en dan dmv het verhaal een heeeeel korte samenvatting maken. Zo kort dat je het zelf kan aanvullen. En als je de hoofdlijnen weet dan kom je er wel. Denk je in dat je zelf die tijd meemaakt ed, maakt het ook een stuk boeiender. Ook al is het zoiets van: 'Pff, pissen die vrouwen in de middeleeuwen op straat? Ga toch effe naar de Mac ofzo.' Zelfs zoiets kan helpen :'D


    No growth of the heart is ever a waste