• -geen idee of deze er al was :x

    Maargoed, de question is:
    Wat moet een goede song zoiezo hebben? -volgens jou.
    Of wat juist niet? (A)

    Let me know.
    x


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik wil het opnieuw en opnieuw en opnieuw kunne horen zonder het beu te worden.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    OHMYJOSH schreef:
    Goede tekst, goede melodie, geen valse zang, geen valse instrumenten...


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Een bepaalde spanningsopbouw die heel goed tot een hoogtepunt komt. Een duistere klank. En een paar afwisselende elementen die wat extra's toevoegen. Zoiets doet het altijd bij mij.

    Neem bijvoorbeeld dit nummer. Donker, militaristisch en toch elektronisch. Zo meteen hoor je het zuivere gezang van een vrouw erdoor en dat is hetgeen dat de lijn wat verder voert, het extra element. En als je het al helemaal goed wil doen, baseer een nummer op een belangrijke gebeurtenis dat die extra intensiteit versterkt. Zo is dit nummer gebaseerd over het bombardement op Dresden en ik vóel haast letterlijk de mensen die vluchten, levend worden verbrand en moeten accepteren dat hun wereld ten onder gaat.


    No growth of the heart is ever a waste

    De juiste tekst, melodie, ritme, de juiste stem..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Een deuntje dat de hele dag in mijn hoofd blijft hangen, en waarvan ik het niet erg vind. Een mooie zachte vrouwenstem op een hip ritme. (nerd)


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Gevoel.
    Als het lied met gevoel is geschreven(en dan bedoel ik niet 'ik vind hem leuk maar hij mij niet'achtig gevoel) vind ik hem al snel mooi.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Speaker schreef:
    Het moet iets met me doen. Of het me nou verdrietig, boos, blij, melig of wat dan ook maakt. Een nummer is goed als het iets met me doet. (:


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    De tekst moet een inhoud hebben die op vele situaties toepasbaar is.
    De muziek moet ruig zijn en niet zo plakkerig als bv Justin Bieber.


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Gevoel.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    OHMYJOSH schreef:
    Goede tekst, goede melodie, geen valse zang, geen valse instrumenten...


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    Een Gaskarth

    Nee, gewoon een goede tekst, en het moet me een gevoel geven dat het me raakt.